افزایش قیمت محصولات ایران خودرو در سال 96 و اعلام قیمت دنا پلاس
با توجه به تورم سالانه حدود 10 الی 12 درصدی در کشور طی سال های اخیر، افزایش قیمت خودروهای تولید داخل در ابتدای هر سال به رویه ای متداول تبدیل شده است. در همین راستا ...
با توجه به تورم سالانه حدود 10 الی 12 درصدی در کشور طی سال های اخیر، افزایش قیمت خودروهای تولید داخل در ابتدای هر سال به رویه ای متداول تبدیل شده است.
در همین راستا امسال نیز خودروسازان در حال اعلام قیمت های جدید خود هستند که در قریب به اتفاق موارد شامل افزایش جزئی قیمت ها نیز می شود.
در این میان ایران خودرو به عنوان بزرگترین بازیگر بازار قیمت ساخته های خود را بین 50 هزار تا 2 میلیون تومان افزایش داده است که البته افزایش 2 میلیونی مربوط به وانت آریسان می شود که در سال گذشته با مشکلات کیفی مواجه شده بود و مواردی از نصف شدن را به کارنامه خودروهای وطنی اضافه کرد.
ظاهرا این وانت های نصف شونده، محصول ایران خودرو تبریز بوده اند و حالا ایران خودرو دیزل با انجام پروژه هایی قصد دارد تا این مشکل فراگیر و شرم آور را رفع کند.
به هرترتیب قیمت وانت آریسان طی ابلاغیه ایران خودرو بیش از 2 میلیون تومان افزایش داشته و به حدود 27.5 میلیون تومان رسیده است.
سایر موارد افزایش قیمت محصولات ایران خودرو در سال 96 نیز در جدول زیر گرد آوری شده است.
در همین زمینه قیمت دنا پلاس نیز اعلام شده است اما هنوز شرایط پیش فروش آن که قرار بود از اواخر سال گذشته آغاز شود روشن نیست، در حالی که دنا معمولی حدود 42.6 میلیون تومان قیمت دارد، قیمت گذاری دنا پلاس در محدوده 46.3 میلیون تومان انجام شده است.
توضیح ایران خودرو برای اختلاف قیمت حدود 5.5 میلیون تومانی دنا پلاس نسبت به دنای معمولی علاوه بر تفاوت های ظاهری، به افزوده شدن آپشن هایی نظیر ایربگ های جانبی، آیینه های جانبی برقی مجهز به راهنما و جمع شونده اتوماتیک، سانروف، صندلی ۸ حرکته برقی راننده، صندلی ۶ حرکته برقی سرنشین جلو، سنسور دنده عقب، آنتن کوسه ای و مانیتور تصویری با قابلیت پخش فایل های تصویری, تلویزیون و مجهز به رهیاب به لیست تجهیزات دنا پلاس اشاره کرد.

با این حساب به نظر می رسد که در صورت تولید مدل اتوماتیک دنا پلاس باید انتظار رسیدن قیمت تمام شده به حدود 50 میلیون تومان را داشته باشیم.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.


این ماشینای ساخته شده بر پایه سمند کلا پیرمردیه
ظرافت نداره
هیچکدوم مث پارس نمیشن
حالا اگه کیفیت هم بالا میرفت یه چیزی
بیایید حرف مفت نزنیم و بریم دنبال کارمون
این هایی که ازشون مینالین به واسطه خرید شما شاخ شدن و هنرنمایی میکنن در عرصه ملی
این حرفا از دهن ملتی درمیاد که خودشون دارن میخرن
پس بیایید حرف زدن را تموم کنیم و اگر مرد عمل هستیم نخریم
همین
کمپین یکبار شکست خورد... یکبار دیگه ایجادش کنیم
عرضه دارین؟
بسم الله
خودروی ملی ننگ ملی
موافق نیستم ادم های فاسد ننگ هستند نه کالای داخلی
تا حالا چقدر شده تو صدا و سیما و خبرگزاری ها درباره ی کیفیت و قیمت ان ها و کشتار ان ان ها صحبت شده....بحث شده..کل صدا و سیما رو خدور سازا خریدن?بعد انتظار دارید مسئولان کاری کنند وقتی کل صدا وسیما رو خریدن
یعنی یه اینه و یه ابرویی چراغ و بال کوسه ! سنسور دنده عقب و .... شد اپشن ؟ بعد اینا یه روزی تصمیم بگیرن مثلا موتور رو تقویت و توربو کنن چقدر میکشن روش ؟ ٤تا قطعه الکترونیکی رو چند میلیون میکنن تو پاچه به اسم اپشن
اقایی که میگه با ٢٠ت ٣٠ت چی میدن , اگه میتونی ماهی ٢.٥ قسط بدی مثل من برو ٢٤ت بده مدیران خودرو ماشین ٨٠ میلیونی بخر ٢ساله عر ٤ماه ١٠ت قسط داره , اگه برات سنگینه بازم میتونی کم کنی تا ٤ماهی ٦ت هم میشه
یخوردم همت کنید که بتونید بخرید انشالاه همه بتونن ماشین دلخواه بخرن
من از ایکس ٣٣ نیوی خودم راضیم یه هزاری هم خرجش نکردم تا الان
ولی بخدا پول به ایرانی دیگه نمیدم چینی سوار میشم
برای اعتبار ایرانخودرو همین بس که توی گوگل سرچ کنید :
"مامور تحويل خودرو ايران خودرو در حال تعويض قطعات نو ماشين با كهنه"
بی شرف حتی به بنزین ماشین هم رحم نمی کنه!
دنا پلاس اگه با این امکانات باشه نسبت به چینی های هم قیمت حتی چینی بالاتر از این قیمت خیلی خوبه
مردم نمیتونن نخرن اصلا بعضیا بدون ماشین زندگیشون لنگ میمونه باید داشته باشن.این مسئولین هستن که نباید بذارن این ماشینایی که پنجاه سال پیش تو کشورای دیگه بوده الان با این قیمت دست مردم برسه اونم با این ایمنی افتضاحشون بذار ببینم به خودرو سازای خارجی امتیاز خط تولید تو ایران بدن بذارن وارد ایران بشن اون موقع اصلا ایرانخودرو سایپایی وجود خواهد داشت.پول چیز خوبیه ولی نه به قیمت بازی کردن با جونو مال ملت بیچاره.
وانت های نصف شونده??