مدیرعامل سونی از علت حضور این شرکت در حوزه موبایل می گوید
سونی تجارت موفقی در حوزه اسمارتفون ها ندارد و به خصوص در آمریکا، کمتر پیش آمده که اپراتورهای تلفن همراه بخواهند موبایل های سونی را تحت قراردادهای مرسوم، به مشتریان خود ارائه کنند. آخرین بار ...
سونی تجارت موفقی در حوزه اسمارتفون ها ندارد و به خصوص در آمریکا، کمتر پیش آمده که اپراتورهای تلفن همراه بخواهند موبایل های سونی را تحت قراردادهای مرسوم، به مشتریان خود ارائه کنند. آخرین بار در سال 2014 بود که Xperia Z3v توسط یک اپراتور ارائه شد و از آن به بعد این اتفاق دیگر رخ نداده.
حتی در دیگر مناطق دنیا نیز با توجه به جذابیت برند، سونی موفق به فروشی واقعی نشده. بخشی از این فروش پایین، ارائه 6 ماه یک بار پرچمداران است. تصور کنید یک موبایلی را می خرید و در کمتر از 6 ماه ورژن پیشرفته تر آن از راه می رسد. احساس می کنید که در کمتر از یک سال، تمام هزینه ای که کرده اید بابت یک تلفن منسوخ شده است.
به همین دلیل، هر سال و با ارائه گزارش های مالی سونی این خبر را هم می شنویم که کمپانی ژاپنی، فروش بخش اسمارتفون های خود را هم مورد بررسی دارد. اما حالا پس از خواندن نامه مدیرعامل سونی، کاز هیرای، احتمالا درک بهتری از شرایط داریم.
هیرای می گوید سونی در بازار کسب و کار اسمارتفون هایش در نقطه ای نیست که با رهبرانی چون اپل و سامسونگ به نبرد برود. سونی هنوز در این تجارت فعال است، چون می خواهد رابطه اش را با خرده فروشی ها و اپراتورها حفظ کند. از این طریق، آن ها سریع تر می توانند خودشان را با فرم جدید برقراری ارتباط که هنوز از راه نرسیده وفق دهند. او می گوید این نوع تغییرات هر ده سال یک بار رخ می دهند.
ممکن است دهه بعدی، دهه هدست های واقعیت مجازی باشد
هیرای در انتهای سخنان خود می گوید اگر ارتباطمان را قطع کنیم، ایده بزرگ بعدی که به ذهنمان می رسد را نمی توانیم سریعا عملی کنیم.
در کنار سرگرمی، سونی معتقد است که واقعیت مجازی فرصت های بسیاری برای درخشش در بازار کار و تجارت نیز دارد. ممکن است دهه بعدی، دهه هدست های واقعیت مجازی باشد و یا شاید هم یک نوع دستگاه کاملا جدید که اصلا از آن خبری نداریم.
و اگر روزی سونی در آن فرم جدید موفقیت کسب کند، همه اش به لطف حضور مداوم امروزشان در بازار تلفن های هوشمند بوده است.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.

آقای وفا منش درست ترجمه کردند مشکل از منابعه که هرکدوم یه جور نوشتن حتی منابعی که خود فون آرنا ازشون اقتباس کرده
احمقا این رو نویسنده متن اصلی گفته که سونی به اپل و سامسونگ نمیرسه نه مدیرعامل سونی
ببینید.مثلا با یه تغییر کوچیکXA1 Ultra چقدر زیباتر شده
http://uupload.ir/files/ldhc_tmp_27209-picsart_04-13-12.09.29984982497.jpg
اقایان لطفا توجه کنید. این یه مقاله از سایت فون آرناس. خداروشکر اخر ترجمه اقای وفانژاد هم لینک مطلب اصلیو دادن. چرا اینجوری هستین اخه.
غلط ترجمه شده ،،ترجمش تو سایت خود اکسپریان هست
اون "اپل و سامسونگ" رو خودتون اضافه کردید!
بیا داداش اینم متن اصلی. تعصب چیز خوبی نیس.
Perhaps we now have a better understanding of Sony's smartphone strategy after reading comments made by Sony president Kazuo Hirai that were published today. The executive says that Sony is not in the smartphone business at this point to battle leaders like Apple and Samsung.
Sony’s CEO and President Kazuo Hirai recently spoke to AFR revealing some interesting points about the company’s positioning in smartphones. Kaz Hirai confirmed that it expected to remain in the smartphone business going forward, as well as being commercially viable. Hirai’s says that Sony needs to stay in the smartphone game, to ensure it can be involved in the next “paradigm shift of communication”.
“A paradigm shift in how we communicate with each other occurs every 10 years or so, but if we don’t remain currently in the business then we don’t get to play or we don’t get to create the next paradigm shift of communication, we basically throw a towel in and lose all the relationships with our retailers and carriers around the world”, said Mr Hirai.
“If we did that then whatever idea we may come up with, we’re not going to be able to bring to market quickly enough,” he continued.
Sony is instead developing and testing other types of experimental projects, hedging its bets for the next big thing in communication. “We have created a different model that’s very unique, and it’s not just confined to electronics, it’s actually anything that we can think of,” Mr Hirai said.
Hirai went on to say that “the employees understand that we have a culture of pushing the envelope of challenging the status quo and that it’s OK to be challengers and to come up with new ideas. I think that for a while we kind of lost that mojo, and when I became president I wanted to make sure that we talk about that, but at the same time reinforce it with actions from the top that show employees that it’s OK to innovate and take calculated risks.”
دقیقا کجای این متن اسم سامسونگ و اپل گفته شده اقای وفانژاد؟؟؟
جانب حق رو رعایت کنید حداقل.درست ترجمه کنید
تو کامنت بالا نوشتم کجای متن اصلی بوده و کپی پیستش کردم برای شماها
راست میگه خدایی، منم متن اصلی و خوندم
کجاش گفته شده هیرای می گوید سونی در بازار کسب و کار اسمارتفون هایش در نقطه ای نیست که با رهبرانی چون اپل و سامسونگ به نبرد برود؟
اصلا اسمی از اپل یا سامسونگ برده نشده
جالب بود واقعا. حتا خود سونی هم داره میگه بهنرین اسمارت فون مال ما نیست و برای مقابله با اپل و سامسونگ اسمارت فون نمیدیم بیرون. فقط برای قطع نشدن ارتباطمون فعالیت میکنیم ولی دوستان اینجا تو ایران انچنان عاشق متعصبی موبایل سونی هستن و میگن بهترینه که کسی جرات مخالفت نداره.
اون احمق اگه حالیش بود سونی به این روز نمیافتاد
متن انگلیسی رو بخون، خودشون اضاف کردن، چنین حرفی محاله از دهنه مدیرعامل سونی بیاد بیرون، یکم منطق داشته باشه خودت فکر کن.... خود نویسنده اضاف کرده ?
شماها دوتا کامنت بالاتر نگا کن و لطفا ملت رو به اشتباه نندازین تو مطلب اصلی اشاره شده.
استاد از لحاظ فروش میگه نه امکانات وگرنه یه بچه هم میدونه الان XZ PREMIUM هیچ رقیبی نداره
دکتر جان خط اول متن اصلیو بخون دقیقا همین منظورشه و بعد کل مطلبو بخون تا متوجه بشی.
Always a bridesmaid never a bride
کسی نمیگه چرا هستی
میگن بهتر از این هم میتونی باشی
قشنگ گفتی
درود بر سونی