ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بهره برداری از فاز نخست پروژه اتصال منازل به فیبر نوری در تهران

فاز اول شبکه دسترسی به فیبر نوری در منازل امروز با حضور اسحاق جهانگیری معاول اول رئیس جمهوری به بهره برداری رسید. در این مراسم که با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور و محمود ...

Maryam Mousavi
Maryam Mousavi منتشر شده در ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶  |  ۱۰:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

فاز اول شبکه دسترسی به فیبر نوری در منازل امروز با حضور اسحاق جهانگیری معاول اول رئیس جمهوری به بهره برداری رسید.

در این مراسم که با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور و محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مرکز مخابرات شهید فرد اسدی تهران برگزار شد، شبکه دسترسی فیبر نوری (FTTH) با نام تجاری تانوما در شهرهای تهران، مشهد، اصفهان، تبریز، شیراز، اهواز، کرمانشاه و کرج آغاز به کار کرد.

طبق برنامه ریزی های صورت گرفته در فاز نخست در شهر تهران ۲۴۵ هزار پورت، در شهر اصفهان ۸۵ هزار پورت، در مشهد ۸۰ هزار پورت، در شیراز ۶۱ هزار پورت، در خوزستان ۶۱ هزار پورت، در کرج ۲۸ هزار پورت و در کرمانشاه ۲۰ هزار پورت فیبر نوری آماده واگذاری به متقاضیان است.

اما در خصوص اجرایی شدن این پروژه هم باید بگوییم که سیم های مسی به خاطر کاستی هایی که دارند (از جمله هزینه زیادی اجرا و پیاده سازی آنها در مسافت های طولانی، و همچنین مقاومت اندک در برابر پوسیدگی) قرار است که به تصمیم اغلب شرکت های مخابراتی در دنیا با فیبرهای نوری جایگزین شود.

در حال حاضر بیش از ۱۳۰ میلیون خانه در سراسر جهان از فناوری FTTH بهره‌ می‌برند

فناوری فیبر نوری با پهنای باند بالا و متقارن که سرعت یکسان آپلود و دانلود اطلاعات را برای کاربر فراهم می‌ کند، می‌ تواند بهترین گزینه برای رفع نیازهای ارتباطی دهه‌ های آینده باشد.

لذا طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، شرکت مخابرات ایران امروز اولین مرحله اتصال فیبر نوری به منازل را به بهره برداری رساند.

گفتنی است که در حال حاضر  بیش از ۱۳۰ میلیون خانه در سراسر جهان از فناوری FTTH بهره‌ می‌برند و تعداد مشترکان این سرویس تا پایان سال ۲۰۱۶ در دنیا به 884 میلیون نفر رسیده است.

از جمله مزایای این تکنولوژی می توان به مشاهده برنامه‌های زنده تلویزیونی با کیفیت HD و FK، بانکداری الکترونیک، خرید آنلاین، آموزش از راه دور و تلفن تصویری به همراه اینترنت فوق سرعت برای دانلود فیلم و نرم‌افزاراشاره کرد که طبق اعلام، قرار است بر روی این شبکه به مردم ارائه شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • Armin Golchoubian

    در مورد مزایای فیبر نوری گفتید اما نگفتید تو همین تهران در مناطقی که داره فیبر نوری ارائه میشه هیچ سرویس اینترنت Adsl نمیشه روی این خطوط رانژه کرد و عملا مشترکین فیبرنوری از داشتن adsl به کلی محروم اند و نهایتا مجبورن به سرعت های پایین و هزینه های نسبتا بیشتر اینترنت مخابرات تن بدن که اون هم خودش مراحل نسبتا طولانی تر و سخت تری داره...

  • mehrdad Sajjadieh

    خونه ما اصفهان نزدیک 10 سال هست میکن شما فیبر نوری هستید و فقط از مخابرات2020 مزخرف میتونید سرویس بگیرید چون انحصاریه. ما که خیری ندیدیم

  • محمد امینی

    قرار است جیب من شما خالی تر از این بشود فیبر نوری به چه دردی می خوره فرق دایال اپ اینترنت فوق سری چیه مگه یه سرعت نیست از اینترنت زغالی به اینترنت نقتی

  • yasin s

    قفل صفحه فراموش شده گوشی خودتان یا هر کسی که میخواهید بدون از دست دادن اطلاعات باز کنید.
    توضیحات بیشتر در screenlock.lxb.ir

  • ehsan dorani

    8844میلیون نفر?

  • امیر مرزبان

    وقتی انحصاری باشه فایده نداره باید بقیه شرکتا هم وارد بشن به این موضوع

  • علیرضا نوروزی

    چیه فیبر نوری عاخه،، همه جای جهان همه شرکت های اینترنتی فیبر نوری رو پشتیبانی میکنن و بهترین خدمات رو ارائه میکنن چون فییرنوری واقعا پیشرفتس، ولی توی شیراز منطقه ما فیبر نوری هست و فقط آسیاتک پشتیبانی میکنه، شاتل و های وب و بقیه شرکت ها از فیبرنوری پشتیبانی نمیکنن! ماهم محبوریم با نرخ گرون بعضی از بسته های آسیاتک کنار بیایم،، وقتی که بیشتر شرکت ها فیبر نوری رو پشتیبانی نمیکنن، پس چرا فیبرنوری میکنن عاخه ?? لااقل شرکت هارو هم مجبور کنن که از فیبر نوری استفاده کنن ????

  • itookan

    حداقل اجازه بدن شرکت‌های دیگه هم رو فیبر نوری سرویس بدن تا آدم مجبور نباشه اینترنت مزخرف مخابرات رو استفاده کنه!
    من خودم با هزار دردسر دو خط مسی با قیمت بالا واسه شرکت گرفتم که مجبور نباشم اینترنت مخابرات استفاده کنم. اگه قرار باشه اینم فیبر کنن که دچار مشکل میشیم!

  • Shahab Ghorashi

    توو سایت مخابرات تعرفه هاش رو زده! بالاترین سرعت تا 100 مگ هس، حجم هم از 30 گیگ داره تا 100 گیگ توو تعرفه هاش! یه خرده گرونه ولی اگه واقعا سرعتش خوب باشه می ارزه! بنظر من تعرفه سرعت تا 100 مگ با 100 گیگ حجم ماهی 110 هزار تومن و یه هفته اینترنت رایگان از همه تعرفه های دیگه ش بهتر و به صرفه تره!!!

  • Ali kjh

    خوبه دیگه مجبور میشن فقط از مخابرات اینترنت بگیرن دهنشون سرویس میشه.
    ازونجایی که خودمم به همین مشکل دچارم پس اصلا دلسوزی نمیکنم!!!!

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی