ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

برداشتی اشتباه از یک تبصره؛ استفاده از VPN بر روی بسته اینترنت ایرانسل تاثیری ندارد

امروز خبری در شبکه های اجتماعی دست به دست شد که واکنش تعداد زیادی از کاربران را به همراه داشته است. خبر مورد بحث به یکی از بندهای موجود در وب سایت ایرانسل در خصوص ...

امیر مستکین
امیر مستکین منتشر شده در ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶  |  ۱۱:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

امروز خبری در شبکه های اجتماعی دست به دست شد که واکنش تعداد زیادی از کاربران را به همراه داشته است. خبر مورد بحث به یکی از بندهای موجود در وب سایت ایرانسل در خصوص نحوه مصرف ترافیک داخلی اشاره می کند.

در این بند توضیح داده شده است که در صورت استفاده کاربر از VPN، تعرفه اینترنت به صورت آزاد محاسبه خواهد شد:

وجود چنین بندی در بخش شرایط و ضوابط وب سایت ایرانسل، باعث شده تا کاربران تصور کنند که در صورت استفاده از VPN و داشتن یک بسته افزایشی اینترنت، در هر صورت باید هزینه ترافیک را به شکل عادی و نه با بسته ای که خریداری شده، بپردازند. همین برداشت اشتباه، موجب شده تا کاربران زیادی در فضای مجازی به انتقاد از عملکرد ایرانسل بپردازند:

 

برداشتی که کاربران از موضوع داشتند، به علت نوع نگارش در وب سایت ایرانسل بود و اما اکنون مشخص شده که استفاده از نرم افزار تغییر دهنده IP، به بسته اینترنت کاربر و نوع مصرف آن ارتباطی ندارد. صرفاً به دلیل استفاده ی شخص از IP کشوری به جز ایران، ایرانسل نمی تواند تعرفه را به شکل داخلی و نیم بها محاسبه کند، ولی در هر صورت بهره گیری از بسته خریداری شده، به قوت خود باقیست.

پیروی اعتراضات پیش آمده، ایرانسل اندکی پیش بند مورد بحث که این ابهامات را به وجود آورده بود تغییر داد و آن را به زبانی شفاف تر در وب سایت خود قرار داد که به این شرح است:

از طرفی لازم به اشاره است که ایرانسل در حال حاضر صرفاً یک بسته محتوایی به فروش می رساند که در آن، ترافیک سایت های منتخب نیم بها محاسبه می شود. در این بسته، ۵ گیگابایت ترافیک بین المللی و یک گیگابایت ترافیک داخلی وجود دارد و اگر از نرم افزار تغییر دهنده IP استفاده کنید، آن یک گیگابایت قابل استفاده نیست و ترافیک از قسمت ۵ گیگابایتی بسته مصرف می شود.

طبیعتاً اگر هیچ بسته ای نداشته باشید و اقدام به تغییر دادن IP کنید، در صورت مشاهده وب سایت های منتخب داخلی، سیستم قادر به شناسایی IP داخلی شما نیست و این ترافیک نیم بها محاسبه نمی شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (23 مورد)
  • sahand shabanloei

    کسی کد فعال سازی بسته هفتگی ۵گیگ ۲ تومن رو میدونه؟!?

    • Alireza Ghanbari

      سلام دوست من اول از همه
      #2*5*555* رو بگیر
      بعد از این کار چند بار 00 رو بزن که میاره برای بعدی اخرین قسمت نوشته 5گیگ 2هزار تومن اونو خریداری کن
      :)

    • high end

      ۶تا۱۲ظهر به درد نمیخوره

    • akbarhasani

      باید از طریق اپلیکیشن ایرانسل من فعال کنی،با کد نمیشه

    • Ali Mbi

      از اپ مای ایرانسل باید فعال کنی، بسته ۵گیگ هفتگی ۲ تومن و ۵ گیگ ماهانه ۳ تومن فقط از ۶ صبح تا ۱۲ ظهر هستن.

    • kamran naseri

      تو اپ ایرانسل هست

  • mostoul_bm

    من چند روزه میخوام دانلود کنم از سایت دانلودها و شاتل لند. و کلا سرورهای ایرانی.
    سرعت 4G بیشتر از ۱۱۹ نمیشه. جالب اینجاس اگه وی پی ان بزنم سرعت میره رو یک مگ به بالا.
    واااااااسه چی واقعا ؟

    • Ali Mbi

      دقیقا منم همین مشکلو دارم، مثلا یه برنامه از کافه بازار یت یه فیلم از اپارات بخوام دانلود کنم باید وی پی ان روشن کنم تا سرعت خوب باشه
      فک کنم بخاطر اینکه ترافیکشون نیم بها شده سرعتشونو اوردن پایین ??
      بسته اینترنت فعلیت چیه؟

    • high end

      ۱۱۹ یک مگه دیگه ????

  • far had barahuee

    مطمین باشید دوستان چه سوی تفاهم و اشتباه برداشت شده باشه چه درست ما به کره شمالی دیگر نزدیک شدیم کم کم و بزودی زود ، درهای انترنت بین المللی به روی ملت ایران بسته خواهد شد ، به همین زودی باید فیسبوک و گوگل به فکر انترنت بالگردی و بالونی برای ملت ایران باشند ،?

  • Constantine

    حالا این هم هیچ، بسته های خوب و پرفروش رو چرا حذف کرده. من خودم درماه شش هفت بار بسته هفتگی پنج گیگ دوتومن میخریدم، یه سی گیگ شصت تومن دوماهه هم میگرفتم. کلی دوستام هم همینطور. زده دوبسته رو حذف کرده

    • Matin ZD

      بسته هفتگی ۵ گیگ ۲ تومن که هست هنوز

      • sahand shabanloei

        هفتگی ۵ گیگ ۲ تومن ؟! :/
        از کجا باید بگیریم اینو ؟!
        مطمئنی داداش؟!
        کد فعال سازیش چند ؟
        ?

        • Alireza Ghanbari

          سلام دوست من اول از همه
          #2*5*555* رو بگیر
          بعد از این کار چند بار 00 رو بزن که میاره برای بعدی اخرین قسمت نوشته 5گیگ 2هزار تومن اونو خریداری کن
          :)

        • Ehsan TiTaN

          با اپ ایرانسل من میشه فعال کرد این طرحو ، ۶ صبح تا ۱۲ ظهرم محدودیت زمانیشه

        • google_user_157

          کد نیست
          برنامه ایرانسل من

      • Constantine

        وقتی ‌نوشتمش دوباره رفتم چک کردم بود، ریپلای زدم ولی ثبت نکرد دیجیاتو
        دیروز خواستم بخرم نبود واسه من، مجبور شدم یک ماهه خریدم. امروز دوباره اومده

    • Constantine

      البته دیروز نبود هفتگی رو که خواستم بخرم. الان دوباره هست. ولی سی گیگ رو نیست

  • iMori

    دیجیاتو در مورد بسته ها هم یه مثل این خبر روش زوم کن برگردونه وگرنه هرکی ترابرد کرده برمیگرده سرجاش چون مگه جقدر کسی حرف میزنه که حالا براش مهم باشه دلیل اومدن ما به ایرانسل بسته هاش بود و همین
    #کمپین_برگشت_بسته_های_پرحجم

    • امیر مستکین

      در حال نگارش هست.

  • sadeghi

    وجدانا یکم یاد بگیرین همه چیز رو به مشترک بدبخت پاس ندین? ?
    وقتی ایرانسل از یک ادبیات سخیف استفاده می‌کنه که توی محتوای صفحه چیزی با عنوان "سایت‌های داخلی" قید نشده چرا همه کاسه کوزه رو سر کاربر میشکونید؟!

  • atmir

    نوع نگارش غلط بود که باعث سو برداشت شده بود.حتی الانم که سعی در شفاف سازی شده باز هم خیلی پیچیده توضیح داده شده.

  • hosss021

    ایرانسل از خدا بترس برو پشتببانی درست کن
    همین یکار انجام بدی شاهکار کردی

مطالب پیشنهادی