ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کمک 1 میلیارد دلاری اپل به ایجاد شغل های جدید در آمریکا

اپل قطعا به این زودی ها آیفون، آیپد و مک بوک هایش را در داخل خاک آمریکا نخواهد ساخت اما مدیرعامل این شرکت، تیم کوک علاقه دارد تا به دیگر کمپانی ها کمک کند تا ...

محسن وفانژاد
محسن وفانژاد منتشر شده در ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶  |  ۱۲:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

اپل قطعا به این زودی ها آیفون، آیپد و مک بوک هایش را در داخل خاک آمریکا نخواهد ساخت اما مدیرعامل این شرکت، تیم کوک علاقه دارد تا به دیگر کمپانی ها کمک کند تا خطوط تولیدشان را درون خاک آمریکا برقرار کنند.

کوک در برنامه Mad Money که شب گذشته پخش شد در گفتگو با مجری برنامه گفت شرکت متبوعش قرار است به هدف ایجاد مشاغل تولیدی پیشرفته داخل خاک آمریکا، 1 میلیارد دلار سرمایه گذاری کند.

او گفت: «با این کار، ما می توانیم سلسله ای از شغل ها را ایجاد کنیم. چون اگر ما بتوانیم مشاغل تولیدی را ایجاد کنیم، این شغل ها خودشان مشاغل دیگری را هم به وجود خواهند آورد چون یک صنعتی هم باید در کنار آن برای ارائه خدمات وجود داشته باشد.»

گویا تیم کوک به برنامه های آموزشی که کد نویسی را یاد می دهند علاقه بسیاری دارد.

اپل اولین شرکت ذینفع از این سرمایه هنگفت را در اواخر این ماه میلادی اعلام خواهد کرد. اما تا به اینجای کار می دانیم که تیم کوک به برنامه های آموزشی کد نویسی علاقه بسیاری دارد و می خواهد در سال های آتی کدنویس های بیشتری پدید آیند.

اوایل سال 2016، دونالد ترامپ در کمپین های تبلیغاتی خود برای کسب مقام ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا گفت که اپل را مجبور می کند کامپیوترهای لعنتی اش را در این کشور بسازد. این اتفاق احتمالا تا سال های سال رخ نخواهد داد اما اپل راهکار دیگری برای ایجاد شغل های بیشتر در آمریکا دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • armin

    منفی بدید ساندیسیا واقعیت تلخه

  • arminrad

    جمعیتشون 400 میلیون نفره اما نرخ بیکاری زیر 5 درصده تو ایران جمعیت 80میلیون نفره نرخ بیکاری بالای 20 درصده

  • محمد امینی

    مشکل امریکا بیکاری نیست. نرخ بیکاری الان توی امریکا حدود 4.5 درصده (به نظرم واقعا عالیه)
    مشکل بزرگشون اینه که با وجود نرخ رشد خوب اقتصادی, درآمد سرانه قشر متوسطشون از دهه هشتاد تغییر نکرده. در واقع به خاطر تخصصی تر شدن و پیشرفت عجیب و غریب صنایع و از طرفی انتقال مشاغل کارگری به خارج از خاک امریکا, این تیپ مشاغل نتونستن جایگاه خودشون رو از نظر درآمدی حفظ کنن.
    حالا پوپولیستی مثل ترامپ فکر میکنه با کاهش مالیات ها (و طبیعتا کاهش بودجه عمومی) میتونه به این تیپ مشاغل رونق سابق رو برگردونه. اما مدیر عاقلی مثل تیم کوک تلاش میکنه ذائقه مردم رو به سمت مشاغل پر بازده تر تغییر بده.

  • موبایل باز بدون تعصب

    ای خدا اینا مسلمونن یا اون مسولای ما که همه چی رو به اسم دین به نفع خودشون میکنن

مطالب پیشنهادی