ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

امارات یخ های قطبی را برای تامین آب آشامیدنی شهروندانش به خلیج فارس می آورد

امارات متحده عربی می خواهد برای تامین آب آشامیدنی مورد نیاز شهروندانش یک کوه یخی را از قطب جنوب به سرزمین های خود انتقال دهد. فراهم ساختن شرایط مورد نیاز حیات در میانه یک صحرای ...

Maryam Mousavi
Maryam Mousavi منتشر شده در ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶  |  ۱۸:۴۵

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

امارات متحده عربی می خواهد برای تامین آب آشامیدنی مورد نیاز شهروندانش یک کوه یخی را از قطب جنوب به سرزمین های خود انتقال دهد.

فراهم ساختن شرایط مورد نیاز حیات در میانه یک صحرای خشک و بی آب و علف کار ساده ای نیست اما مقامات اماراتی ظاهرا در انجامش موفق بوده اند.

به تازگی یکی از شرکت های فعال در این کشور اعلام کرده که می خواهد با استفاده از روشی نه چندان معمولی آب آشامیدنی مورد نیاز شهروندانش را فراهم نماید.

برنامه این است: انتقال یکی از کوه های یخی از قطب جنوب به خلیج فارس و استفاده از میلیون ها لیتر آب شیرین موجود در آن.

اداره ملی مشاوره امارات که دفتر اصلی اش هم در شهر مصدر ابوظبی قرار دارد اعلام کرده که برای این منظور تصمیم دارد بلوک های عظیم یخی در جزیره Heard واقع در هزار کیلومتری قطب جنوب را به سواحل امارات ببرد.

این بلوک های یخی طی یک سفر دور و دراز  (8800 کیلومتر آنطرف تر) به یکی از هفت شهر اصلی امارات به نام فجیره حمل می شوند.

هر کدام از این بلوک های یخی قادرند طی مدت 5 سال آب آشامیدنی مورد نیاز یک میلیون نفر را تامین کنند

طبق اعلام شرکت متصدی هر کدام از این بلوک های یخی قادرند طی مدت 5 سال آب آشامیدنی مورد نیاز یک میلیون نفر را تامین کنند. کل پروژه نیز بناست که از سال 2018 آغاز شود.

مدیر این کمپانی اعلام کرده که پیشتر مسیر انتقال را برای انجام بررسی های دقیق و عملیاتی بودن پروژه پشت سر گذاشته اند.

عبدالله محمد سلیمان الشیخ در رابطه با این پروژه که UAE Iceberg نام دارد گفت: شبیه سازی های ما نشان می دهند که این کار به یک سال زمان نیاز دارد. ما برنامه ریزی های لازم برای این منظور را انجام داده ایم و به این نتیجه رسیده ایم که بکسل کردن بهترین راهکار است.

در صورتی که این طرح عملیاتی شود، موفقیت دیگری در دفترچه دستاوردهای امارات متحده عربی ثبت می شود و آنگاه شاید مقامات این کشور به هدفشان که همانا پیشرو بودن در هر حوزه ایست نزدیک تر شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (28 مورد)
  • روانیا چرا کامنت منو پاک کردید؟ چیز بدی که نبود.

  • عبدالله

    باید دید آیا این کار برای زمین خطرناک نیست؟ هرچند بعید می‌دونم قانونی در این باره نباشه، اگه نیست هم به زودی خواهند گذاشت چون اگه همه شروع به این کار بکنن قطعا تاثیر گذار می‌شه. اما درباره دبی و پول این حرفها فکر می کنم دوستان همون تصور پول نفتی رو درباره دبی دارن. باید بگم دبی درآمد نفتی چندانی نداره و بالای نود درصد درآمدش از طریق تجارت و توریسم هست. دلیل بعضی کارهاشون هم دقیقا جلب توجه هست برای توریسم. امارات همونطور که از اسمش مشخصه یک اتحاد فدرال از چند امارت هست که این وسط نفتی‌ترین و ثروتمندترینش امارت ابوظبی هست. در آغاز تاسیس قطر هم بخشی از این امارات متحده بود ولی بعدا جدا شد. ابوظبی صاحب صندوق ذخیره‌ی بسیار عظیمی است که البته بعضی وقتها در بحران ها به دیگر امارات کمک می کند اما اینطور نیست که مثلا دبی کاملا به ابوظبی متکی باشد. حتی شما سری به یکی از همین امارات یعنی عجمان بزنید که به دبی و شارقه چسبیده با کوچه های خاکی و زندگی سطح پایینی مواجه می‌شین که کاملا با تصورتان در تفاوته. و اصلا شما بگین ثروت نفتی، مگر لیبی ثروت نفتی نداشت؟ صرف داشتن ثروت نفتی دلیل بر ثروت مردم اون سرزمین نیست.

  • جواد علیزاده

    این کلا غیر ممکنه چون یخ ها و یخچال های قطب حق و حقوق کل مردم جهانه و کسی یا کشوری حق نداره نگاه شخصی به آنها داشته باشه.حالا می خواهد یه تیکه یخ باشه یا یه یخچال بزرگ فرقی نداره.اگه امارتی ها بتونن این کارو بکنن معلوم میشه سازمان ملل و سازمان های جهانی و بین المللی همه کشک اند و فقط پوله که قانون می شه.حالا فکرشو کنین اگه این کارو بکنن از فردا اون روز چه اتفاقاتی که نمی افته.مثلا روسیه می ره سراغ نفت های قطب شمال امریکا میره سراغ گاز های فلان جا و.... خلاصه هر کشوری بتونه دست به یه منبع سوختی می اندازه!فقط آرزو می کنم نشه

  • iblackminds

    وقتی پول باشه یارو فکر میکنه صاحب دنیاست....

  • رامین

    خوب همه می‌دونیم نقش یخچالها و یخهای قطبی در نوسانات دمای اتمسفر کره زمین چقدر مهمه.چجوری مجوز اینکار و گرفتن ؟ پول دادن یا همه چیز الکی تر از اونیه که ما فکر میکنیم؟

  • arash

    مچکر خانم موسوی
    مطلب شیوا و بدور از تعصب های جاهلانه گفته شد
    مخصوصا بند آخر مطلب.
    احسنت.

    • محمدی

      بد نمی گی( پیشرفت تو هر حوزه ای ) انگار چه جوری پیشرفت کردند برای نویسنده مطلب مهم نیست

  • ErfanMTI

    @erfan zandi
    شما عربستان بزرگ شدی یا چیزی تو عربا دیدی خوشت اومده ازشون رو من نمیدونم اما من به یاد ندارم یه کار تحقیقاتی از عرب ها دیده باشم... به یاد ندارم یه شرکت دانش بنیان در خاک عربستان اسمی ازش شنیده باشم... تو زمینه پزشکی و طراحی مهندسی به یاد ندارم هیچ پروژه بزرگی به دست مهندسی از عرب ها ساخته شده باشه
    کل چیزی که از اعراب ما دیدیم پول نفته که شد دوبی
    پول نفته که باهاش هواپیما خریدن شد هواپیمایی بزرگ امارات
    پول نفته که باهاش ماشین بوگاتی و لامبورگینی و فراری و.... خریدن شد ناوگان پلیس جاده ای امارات
    پول نفته که باهاش تسلیحات نظانی خریدن تا زیر ایران له نشن
    شما جای تیکه انداختن یکم به حرفات فکر کن تا ادم به عقل و هوشت شک نکنه... بالاییا گوشه بود از کل ماجرا

    • خب که چی.....

  • Mehdico

    اره امارات توی کشتن مردم بیگناه یمن هم پیشرو بوده.

  • حسین

    چنین کاری امکان نداره

  • Farid Hasanzadeh

    از نسل بشر چیزی به جز صدمه زدن به طبیعت و اکو سیستم بر نمیاد

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی