ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

قدردانی پلیس دبی از رانندگان قانونمدار؛ روشی هوشمندانه برای کاستن از تلفات رانندگی

ناوگان سوپراسپرت ها معمولا سوژه اخبار مرتبط با پلیس دبی هستند اما اینبار ماجرا چیز دیگریست و اداره پلیس دبی به یک دلیل کاملا متفاوت و مثبت مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته است. این دپارتمان تصمیم به ...

تیم خودرو
تیم خودرو منتشر شده در ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶  |  ۱۲:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

ناوگان سوپراسپرت ها معمولا سوژه اخبار مرتبط با پلیس دبی هستند اما اینبار ماجرا چیز دیگریست و اداره پلیس دبی به یک دلیل کاملا متفاوت و مثبت مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته است.

این دپارتمان تصمیم به اعطای دوهزار جایزه به رانندگانی قانون مند گرفته است. این سازمان به عنوان بخشی از مراسم اهدای جایزه سالانه، بیش از 2000 جایزه را به رانندگان محتاط و قانون مدار در سراسر امارات متحده عربی اعطا کرده است.

این مراسم در اخر هفته گذشته در سالن بزرگ و باشکوه در دبی با حضور مقامات عالی رتبه مثل رئیس پلیس دبی و رئیس شورای عالی فدرال این کشور  برگزار شد.

جایزه امن ترین رانندگی را بلال خلیل بلال و سارا جمعه رابعه خادم کسب کردند. علاوه بر دو ماکت طلا تقریبا مشابه مک لارن P1s  که جوایز اصلی بودند مابقی  2000 راننده جوایز مختلفی دیگری را با خود به خانه بردند.

بنابر اظهارات رئیس پلیس دبی، سرلشگر عبدالله الماری مقصود اصلی از این جوایز تشویق مردم به رانندگی ایمن است که به هدف نهایی یعنی کاهش آمار تلفات رانندگی در سال 2020 کمک می­کند. در واقع بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته امارات متحده عربی در تلاش است که آمار تلفات ناشی از حوادث رانندگی را تا سال 2020 به مرز صفر برساند.

الماری امیدوار است که جوایزی متعلق به جشنواره رانندگی ایمن بتواند مشوق مردم در انجام این کار باشد. البته پلیس دبی به استفاده از خودرو­های گشت زنی فوق العاده گران قیمت و سریع مانند بوگاتی ویرون، بی ام و i8، لکسس RC F و مک لارن 650S  شهرت دارد و هر از چندگاهی خود نیز با انتشار کلیپ های مربوط به رانندگی سریع و مهیج با این خودروها، عملا در مسیری خلاف با آرمان هایش حرکت می کند.

اما در مجموع تشویق و تقدیر از شهروندان قانون مدار، روی دیگر سکه اعمال جریمه های سنگین برای متخلفان است و می تواند روشی بسیار کارآمد برای فرهنگ سازی تلقی شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • alimohammadi15

    ینی دوس دارم یه بی ام و بیارن.
    بزارن تو یه پیست.
    پلیس دبی و پلیس ایران از یه نقطه با ماشینای خودشون شروع کنن.
    ببینم اون وسط پلیس ایران بعد از اینکه پلیس دبی رسید به زندان میتونه یه دور پیستو دور بزنه یا نه!
    سمند در برابر...

  • goyban

    من از سال ۸۹ که رانندگی را شروع کردم تا حالا جریمه نشدم
    میشه به منم جایزه بدن؟

  • kaamil r

    این طرح تو یکی از کشورهای اروپایی هم اجرا شد البته اونا زودتر از دبی اقدام کردند....تشویق بهتر از تنبیه درسته بعضی وقتا تنبیه لازمه ولی نه برای همه

  • habib TN

    پلیس های ما فقط جریمه میکنن واسه درامدزایی ?

  • high end

    چه اسمایی دارن در ضمن بهتره لباس فرم پلیسشونم یکم تغییر بدن چیه قهوه ای معمولا تو دنیا راهنمایی رانندگی همون آبیه .مثل آتش نشانی که همه جا قرمزه

  • مسعود

    خلایق هرچه لایق

  • محمدی

    شخصا این تشویقو ی کار لوکس و نچندان فایدار می دونم الان ی عده می گن چه قدر پیشرفت کردند اون وقت دولت ما چیکار می کنه از این حرف های احمقانه

    • Rooz5eh

      داداش هميشه بايد بزنن توو سرت ؟ خوشم مياد خودتم ميدونى حرفت چقدر احمقانس كه اخر حرفت ميگى الان همه ميان ميگن ... !

    • mamali_mamooli

      شخصا شعورت در همون حده !

    • مسعود

      با واقعیت کنار بیا! اونا کجا ما کجا

  • شاهین بیات

    چی میشه گفت !!!!

    • لیونل

      چیزی گفتییی؟!

مطالب پیشنهادی