ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

خداحافظ پلی استیشن ۳؛ دوست خوبی بودی

همه در E3 سال ۲۰۰۵ منتظر بودیم که سونی بالاخره عضو جدید خانواده کنسول های خانگی اش را معرفی کند. از شایعات به تنگ آمده بودیم، لحظه شماری می کردیم که چشمانمان به جمال پلی استیشن ۳ روشن ...

پوریا دانشور
پوریا دانشور منتشر شده در ۱۰ خرداد ۱۳۹۶  |  ۲۳:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

همه در E3 سال ۲۰۰۵ منتظر بودیم که سونی بالاخره عضو جدید خانواده کنسول های خانگی اش را معرفی کند. از شایعات به تنگ آمده بودیم، لحظه شماری می کردیم که چشمانمان به جمال پلی استیشن ۳ روشن شود تا بتوانیم به ابعاد جدیدی از بازی های ویدیویی قدم بگذاریم.

طرح و نمونه اولیه پلی استیشن ۳ در E3 همان سال به نمایش درآمد، اما از نسخه نهایی این کنسول تا سال بعد رونمایی نشد. اما وقتی موعدش فرا رسید، بالاخره آرزوی شیفتگان پلی استیشن به واقعیت تبدیل شد. همه چیز برای ورود به نسل هفتم بازی های ویدیویی آماده شده بود.

چند سال اول کمی سخت بود. پلی استیشن ۳ کنسول گرانی بود، معماری سخت افزاری پیچده ای داشت و قلق بازی ساختن برای آن هنوز برای توسعه دهندگان جا نیفتاده بود. اما کم کم این موانع بر طرف شدند و پلی استیشن ۳ به یکی از بهترین کنسول های تاریخ تبدیل شد.

پلی استیشن ۳ برای چندین سال یار و یاور ما بود. داستان های بی شماری را به لطف او تجربه کردیم و تجارب لذت بخشی را کسب کردیم. برخی از موفق ترین عناوین و فرنچایز ها، در دوران حیات این کنسول متولد شدند.

انتهای داستان خیلی از شخصیت های محبوب مان را در نسل هفتم دیدیم. با Metal Gear Solid 4 پایان کار سالید اسنیک را شاهد بودیم و اشک هایمان جاری شد. سرنوشت کریتوس را در God of War 3 به چشم دیدیم و یکی از حماسی ترین تجارب در بازی های ویدیویی برایمان رغم خورد.

اما از سوی دیگر با دوستان جدیدی هم آشنا شدیم. چندین و چند سال در کنار ناتان دریک به ماجراجویی پرداختیم و سرزمین های ناشناخته را کشف کردیم و در کنار عروسک های کاموایی قدم به سیاره های کوچک بزرگ گذاشتیم.

با جوئل و الی آشنا شدیم و شریک ناراحتی ها و خوشحالی هایشان بودیم. همراه آن ها به سفری دور و دراز رفتیم و چه سفر عجیبی بود، هر لحظه اش مو را به تنمان راست می کرد. به راستی که پلی استیشن ۳، طی عمرش، تجارت فوق العاده ای را برایمان به ارمغان آورد.

فروش پلی استیشن ۳ در طی این چند سال از مرز ۸۰ میلیون واحد گذشت. چندین سال عضوی جدا نشدنی از لوازم اتاق بسیاری از ما بود. در خستگی هایمان، با این کنسول و بازی هایش از دنیای واقعی به اعماق بازی های ویدیویی پناه می بردیم.

سرویس PSN محدودیت ها را از بین برد. می توانستیم از طریق این سرویس، با دوستانمان، فارغ از فاصله ای که بینمان بود بازی کنیم و از بازی کردن با هم لذت ببریم. به راستی که این کنسول فاصله ها را از میان برداشت و به دوستی های جدیدی دامن زد.

امروز به پایان کار پلی استیشن ۳ نزدیک شدیم. خط تولید این کنسول امروز در ژاپن متوقف می شود، اما پلی استیشن ۳، میراث خود را برای فرزند قوی ترش به جای گذاشته. از تو ممنونیم پلی استیشن ۳، بابت تمامی لحظات فوق العاده ای که برایمان ساختی.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (29 مورد)
  • 098Mohamad

    داش اینو نگو الان مردم دارن با این وضع اقتصاد پلی ۱ بازی میکنن الان پلی استیشن ۳ ۴۵۰۰۰۰ هزاره

  • علی محمد یعقوبی

    با کنارگذاشتن ps3 انگار که سونی قیمه ها رو ریخته باشه رو ماستا

    • yashar mehbodi

      ?????.ایول

  • مهدی

    آرمان 1377 کجاست بیاد بگه سونی بده؟!

  • sahand shabanloei

    خداحافظ پلیستیشن ۴ ؛ دوست خوبی بودی!
    چند سال بعد ?

  • Erfaan Zandii

    ممنون سونی .. Make believe

  • hosss021

    فقط میکرو و سگا یادش بخیر
    بوی کاست های بازی میکرو الانم حسش میکنم یاد بچگیام می افتم

    • eslami

      دقیقاا بویی که می داد . وقتی زیاد بازی می کردیم داغ می شد بوی خاصش بیشتر می شد یادش بخیرر??

  • Parsa MSH

    من که این مرد رو نداشتم ولی پسرش دستمه

    • sahand shabanloei

      همه کنسولای سونی به غیر از این رو داشتم و دارم

  • سامان

    ps3 من هنوز به تلویزون وصله کنار ps2 و ps4 .

    • sahand shabanloei

      خدا قوت دلاور ps5 وصل شه دیگه حله

  • محمد هروی

    من که اصلا این کنسولو نداشتم من چند ماه پیش ps4 خریدم و آنچارتد ۴ رو بازی کردم فوق‌العاده بود ' ولی نمیشه این کنسول رو فراموش کرد ' مرسی آقا پوریا مطالب جالب و خوبی میذاری من تقریبا همه ی مطالب شمارو خوندم دمت گرم

  • hossein

    من سال 2009 این کنسولو خریدم تا قبل معرفی پی اس فور داشت مثل هلو کار میکرد عاشق کنسولم بودم ????

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی