ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پاول دورف
تکنولوژی

تلاش دولت آمریکا برای رشوه دادن به توسعه دهندگان تلگرام

مدیر عامل تلگرام، «پاول دورف» به تازگی در حساب توییتر خود اظهار نظرهای جالبی در رابطه با روابط اپلیکیشن های پیام رسان امن با دولت آمریکا داشته. وی خبر می دهد که رمزگذاری اپلیکیشن هایی ...

امیر مستکین
امیر مستکین منتشر شده در ۲۳ خرداد ۱۳۹۶  |  ۱۲:۴۷

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

مدیر عامل تلگرام، «پاول دورف» به تازگی در حساب توییتر خود اظهار نظرهای جالبی در رابطه با روابط اپلیکیشن های پیام رسان امن با دولت آمریکا داشته. وی خبر می دهد که رمزگذاری اپلیکیشن هایی نظیر سیگنال و واتس اپ با کمک های مالی دولت آمریکا توسعه پیدا کرده و در آینده باید شاهد کشف شدن رخنه آژانس های امنیتی در آنها بود.

دورف: «FBI من را تحت فشار قرار داد»

او در همین رابطه می نویسد: «حدس می زنم که تا ۵ سال دیگر، یک درب پشتی (برای سیستم رمزگذاری) این اپلیکیشن ها کشف شود.» وی سپس در ادامه می نویسد: «سال پیش، در دوره اقامت ۱ هفته ای تیم برنامه نویسان تلگرام در آمریکا، آژانس های امنیتی این کشور تلاش داشته اند تا به توسعه دهندگان ما رشوه پرداخت کنند.» وی همچنین می گوید که پلیس فدرال آمریکا یا FBI شخص او را تحت فشار گذاشته است.

دورف در ادامه خبر می دهد:‌ «و این فقط یک هفته بود. ساده لوحانه است اگر تصور کنیم که می شود یک اپلیکیشن مستقل و کاملاً امن را از داخل آمریکا مدیریت کرد.»

تلگرام میزبان بیش از ۴۰ میلیون کاربر ایرانی است

انتقاد مدیر عامل تلگرام به سایر اپلیکیشن هایی که خود را امن معرفی می کنند در حالی است که هنوز نوعی آسیب پذیری در خود تلگرام کشف نشده و در صورت استفاده از قابلیت چت امن، می توان آن را یکی از امن ترین اپلیکیشن های پیام رسان دانست.

تلگرام به تازگی آماری از تعداد کاربران پلتفرم خود منتشر نکرده و آخرین بار دورف در سال ۲۰۱۳ در مصاحبه ای اشاره کرده بود که تعداد کاربران تلگرام از مرز ۱۰۰ میلیون نفر عبور کرده است. با این حال، پیام رسان مورد بحث از اقبال بیش از حدی در کشور ما برخوردار است و حدود دو ماه پیش در یک از پست های وبلاگ تلگرام، دورف اشاره داشت که پیام رسان یاد شده میزبان بیش از ۴۰ میلیون کاربر ایرانی است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • محمد امینی

    ولی تلگرام خیلی مسخره اس تا یه پیامی میدی رپیورت می شی اسمش رو می زارن امنیت

    • Mr.OMID

      داداش پیوی نرو بلاکت نکنن????

  • حمیدرضا

    ایشون از این خالی بندی ها بازم کردن

  • Gol pesar

    چ خوشتیپه?

  • آریا

    تلگرام که رسما خودش با دولت ایران زد و بند کرده. برو خودت رو سیاه کن

  • M o h s e n

    برو برادر من این تاکتیک خیلی قدیمی شده ?
    اَخخخخخخخخیییییییییی
    شما که خیلی امنی!
    کل دنیا هم عقل ندارن که ریختن رو واتساپ و سمت شما نمیان.
    البته که در واقع، امنیتی در سرویس هایی که استاد به درستی اشاره کردن وجود نداره ولی شما هم نمیتونی ادعای امنیت کنی چون با تعداد کارباری فقط 100 میلیونی ت، معلومه که اعتنای زیادی به نرم افزار تون برای شناسایی باگ ها و آشکارسازی حفره های امنیتی تون نمیشه!؛
    ضمن اینکه یک اپلیکیشن حتی میتونه به لحاظ فنی امن بودن خودش رو توجیه کنه و ظاهرا غیر قابل نفوذ باشه و جای حرف و حدیثی باقی نذاره ولی در عین حال خودش اطلاعات کاربراش رو به جایی که میخواد بفروشه یا در اختیار شون بذاره که این مسئله هم به هیچ وجه قابل گارانتی نیست و با یه توییت نمیشه ادعا کرد که : "ما خوبیم و بقیه همه بَدَن"
    شما هم که هنوز تکلیف سرویست با خودش مشخص نیست که پیام رسان هست یا شبکه اجتماعی! واسه بزرگ شدنِ مجموعه ت، خودتو به FBI یا CIA نچسبون.


    و در یک کلام:
    "امنیت در فضای مجازی = کـــشـــک"
    ?

    • javad andarabi

      موافقم با حرفت ، اینم در نظر بگیرید دوستان که واتس اپ ۱ میلیارد کاربر داره .

    • hojat72elect

      از کی تا حالا ۱۰۰ میلیون کاربر خیلی کمه؟؟؟؟

    • Ali

      حرفت درست یا غلط چندتا نکته داره:
      واتس آپ سال 2009 تاسیس شده در حالی ک اون موقع هیچ پیان رسانی وجود نداشته (اگرم داشته کاملا افتضاح بوده) درحالی ک تلگرام سال 2013 تاسیس شده و در شرایطی ک رغیب های قدرتمندی داشته رشد کرده و رشدش واقعا قابل و قبول بوده!
      در مورد پیام رسان یا شبکه اجتماعی بودنش هم بهت بگم ک این اصلا چیز مهمی نیست چون واقعا عالی عمل کرده بطوری ک امروز هم داره جای شبکه اجتماعی رو پر میکنه و هم پیام رسان و در عین حال سادگیش رو حفظ کرده...

  • تیبگ

    کلا صد میلیون کاربر داره چهل میلیون ایرانین ????

مطالب پیشنهادی