ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هزینه رومینگ تقریبا در سراسر اروپا به صفر رسید

در فوریه سال گذشته، مشخص شد که قانون گذاری جدید اتحادیه اروپا سبب خواهد شد تا هزینه رومینگ در کشورهای این منطقه به صفر برسد. شهروندان کشورهای عضو اتحادیه اروپا و البته هر کس دیگری، ...

محسن وفانژاد
محسن وفانژاد منتشر شده در ۲۶ خرداد ۱۳۹۶  |  ۱۲:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

در فوریه سال گذشته، مشخص شد که قانون گذاری جدید اتحادیه اروپا سبب خواهد شد تا هزینه رومینگ در کشورهای این منطقه به صفر برسد. شهروندان کشورهای عضو اتحادیه اروپا و البته هر کس دیگری، همیشه باید بابت استفاده از تلفن همراه خود در کشورهای دیگر هزینه هنگفتی را پرداخت می کردند.

هر کشور بنا به اختیارات خود، مبالغ خاصی را بابت رومینگ دریافت می کرد اما به طور متوسط این هزینه واقعا گزاف بود. این مسئله اما با تصویب قانون «Roam like at Home» به اجرا گذاشته می شود.

شهروندان حالا می توانند در هر یک از 28 کشور عضو اتحادیه اروپا، بدون پرداخت هزینه اضافه، تماس گرفته، پیام کوتاه ارسال کنند یا به اینترنت موبایل خود متصل شوند. کشورهایی هم که بخشی از اتحادیه اروپا نیستند اما در منطقه اقتصادی اروپا (EEA) هستند (مثل ایسلند، نروژ و لیختنشتاین) نیز به زودی سیاست مشابهی را اجرا خواهند کرد.

به هر حال، کشورهایی نظیر سوییس هم هستند که در اتحادیه اروپا عضویت ندارند و اگر شهروندی اروپایی بخواهد به این کشورها سفر کند، باید مثل گذشته هزینه های گزاف رومینگ را بپردازد.

از سوی دیگر نیز برخی شرکت های متضرر از این قانون در پی لغو آن بر آمده اند و تلاش می کنند تا به هر نحو ممکن، چنین طرحی اجرا نشود که البته احتمال موفق شدن آن ها چندان بالا نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • محمد رضا

    واقعا این شرکتاشون باید بیان از ایرانسلو اینا یاد بگین. خیلی راحت تبلیغ میفرستن پول میگیرن . تلگرامم که یه آمکانی میزاره سریع میبندنش

  • high end

    سوییس تو اتحادیه اروپا نیست!!!!

  • Ramin Ansarian

    از جماعت آتش به اختیار خواهشمندم هزینه رومینگ رو در ایران به صفر برسونن تا دنیا بدونه اروپا در رقابت با ما کم میاره. بعدش درخواست‌هایی در مورد ایجاد اشتغال و مسایل دیگه دارم که یقین دارم اونا رو مثل آب خوردن حل میکنن

    • April

      خخخخخ چشم

  • Alireza

    اینجا واس ۷۰ مگ ۵تومن میگیرن دیوشاااا

  • pouya s

    خوش بحالشون

مطالب پیشنهادی