شرایط پیش فروش پژو 2008 توسط ایران خودرو اعلام شد؛ خرداد 96
حکایت عرضه پژو 2008 در بازار ایران از آن ماجراهاییست که باید در کتاب های تاریخ صنعتی ثبت شود. پس از امضای قرارداد مشارکت بین ایران خودرو و پژو به فاصله چند روز پس از ...
حکایت عرضه پژو 2008 در بازار ایران از آن ماجراهاییست که باید در کتاب های تاریخ صنعتی ثبت شود.
پس از امضای قرارداد مشارکت بین ایران خودرو و پژو به فاصله چند روز پس از امضای برجام و مشخص شدن نام مدل های در نظر گرفته شده برای بازار ایران (208، 301 و 2008)، پروسه عرضه این محصولات وارد فاز پیچیده ای شد که نظیر آن در طول سال های اخیر کمتر دیده شده است.
هاشم یکه زارع مدیر عامل ایران خودرو در تب و تاب امضای قرارداد مشارکت از قیمت حدودی خودروهای مورد نظر در محدوده 57 الی 78 میلیون تومان سخن گفت اما پس از این اظهار نظر برای ماه های متوالی هیچ گونه اطلاعاتی در خصوص محصولات جدید ایران خودرو منتشر نمی شد.
نمایش مدل های جدید پژو در نمایشگاه های داخلی نیز به همین ترتیب اتفاق می افتاد و در کمال تعجب حتی مشخصات فنی شاخصی نظیر نوع موتور، گیربکس و قدرت و گشتاور آن نیز در هاله از ابهام بود.
در ماه های اخیر وضعیت به همین ترتیب پیش رفته است و علیرغم قول و قرارهای قبلی مبنی بر عرضه خودروهای جدید پیش از آغاز سال 96، عملا تاکنون دو بار شاهد افتتاح خط تولید و مراسم آغاز تولید انبوه مدل 2008 بدون اعلام قیمت آن بوده ایم.
این درحالیست که ایران خودرو در کمال تعجب حتی از اعلام زمان دقیق پیش فروش این خودرو جدید نیز خودداری می کرد و اطلاعات کلی منتشر شده از سوی این شرکت منحصر به جدید بودن خودرو تولیدی (نسخه پس از فیس لیفت) و بازه قیمتی کمتر از 100 میلیون تومان آن می شد.
نکاتی نظیر تجهیزات رفاهی و آپشن های پژو 2008، یا مشخصات دقیق موتور و گیربکس از جمله ابهامات بزرگی است که بزرگترین خودروساز خاور میانه تاکنون تمایل چندانی به رفع آن ها نداشته است.
به هر روی حالا شرایط فروش پژو 2008 توسط ایران خودرو اعلام شده است و براساس اطلاعات اولیه تاریخ تحویل این خودروها نیز اواخر تابستان 96 خواهد بود.
قیمت در نظر گرفته شده برای سری نخست پژو های 2008، در حدود 97 میلیون و 800 و 99 میلیون و هشتصد هزار تومان برآورد می شود که دو تیپ تجهیزاتی مختلف پژو 2008 را در بر می گیرد، اما این احتمال وجود دارد که سری بعدی این خودروها با تجهیزات بیشتر نیز در ماه های آینده با قیمتی در حدود 115 میلیون تومان عرضه شود.
بر اساس مصاحبه اخیر مدیر عامل ایران خودرو روزهای اول و سوم تیر ماه، گروه صنعتی ایران خودرو قصد دارد پیش فروش سه محصول جدید پژو 2008، تندر پلاس و دنا پلاس را آغاز کند. به گفته آقای هاشم یکه زراع افرادی که کد ملی آنها زوج است در روز پنجشنبه اول تیر و افرادی که کد ملیشان فرد است در روز شنبه سوم تیر ماه می توانند نسبت به ثبت نام اقدام کنند.
آقای یکه زارع افزوده با هر کد ملی می توان فقط برای یک دستگاه خودرو ثبت نام کرد، شرایطی نیز در سامانه فروش اینترنتی تعریف شده که بر اساس آن تمام خریداران از فرصتی یکسان برخوردار باشند. همچنین این ثبت نام فاقد امکان صلح است.
مدیر عامل ایران خودرو مبلغ پیش پرداخت برای پژو 2008 را 60 میلیون تومان عنوان کرده و یادآور شد که نرخ سود مشارکت در طرح حاضر 15 درصد و نرخ سود انصراف 12 درصد می باشد.
علاقه مندان به خرید محصولات جدید ایران خودرو برای کسب هر گونه اطلاعات بیشتر درباره جزئیات ثبت نام می توانند به سایت این شرکت به آدرس www.ikco.ir مراجعه نمایند.
برای آشنایی بیشتر با مشخصات فنی پژو 2008 و قابلیت های آن توصیه می کنیم این مطلب دیجیاتو را از دست ندهید.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.








این ماشین لااقل ۱۲۰ میلیون خواهد بود ... با توجه به تصره ۱ ماده ۴ قانون حمایت از مصرف کنندگان اصولا شرکتها حق ندارن بیش از ۵۰ درصد قیمت رو در زمان ثبت نام بگیرن پس این ماشین الان حداقل ۱۲۰ میلیون هست و برای همین هم احتمالا قیمتش رو نگفتن ...
برین تیوولی بخرین با موتور بنز و گیربکس آیسان ژاپن،هندونه بخواین بخرین قبلش چپ و راستس میکنین این ماشینی که نمیدونین موتورش چیه گیربکسش چیه آپشن چی داره رو چجوری میخرین آخه،پولتون مفتم باشه اینجوری هدرش بدین هم زور داره
موتور 2008 بهترين موتور سال ٢٠١٦ توي كلاس خودش شده
اگه بهترین شاگرد مدرسشونم باشه بازم نمیخایم.. ماشین فقط پیجو ۴۰۵
فقط توي اين كشوره ماشيني كه نه ميدونن چه آپشن و چه مشخصات فني دقيقي رو داره سريع ميرن ثبت نام ميكنن :|
آخه حال میده.. یه حس عجیبی به آدم دس میده انگار داری سفت نام ریاست جمهوری میکنی.. میتونی کلی پز بدی بگی ماشین اسم نوشتم
ما ملت ایران چرا اینقدرررر بدبختو توسری خوریم
در کل که درسته از کجا به کجا رسیدیم فکر کنم اولین کشوری باشیم که از جز 5 کشور توسعه یافته به 5 کشور جهان سومی تبدیل شدیم،اما باز خدا خیر بده این دولت فعلی رو که حداقل چند تا ماشین درست حسابی بصورت تولید داخل وارد کرده که شر این اشغال های چینی کم کم. کنده بشه
بسکه خوردیم عادت کردیم
ارتفاع و اندازش اندازه ساندروعه ... یه جورایی هاچبکه و قیمتش وحشتناک زیاده
این خبر را که شنیدید از فضا نیست بلکه از ایران است. مردمانش دیگر به این خبر ها عادت کردند.
داداش من سر چیز هایی خیلی جزیی تر از این موضوعات دارم خودمو جر می دم این که دیگه همه مردم در جریان هستند و .....
همه که نباید ۲۰۰۸ بخرن که !!!!
اینجوری بود باید خیابونا پر از ۲۰۰۸ میشد !!!
هزارتا ماشین دیگه هست ...پولت نمیرسه که دنیا رو سرت خراب نمیشه !!
مدل های ۳۰۱ و ۲۰۸ هم میاد با قیمت کمتر ، اونا رو بگیر !!!
به به.اینا دقیقا واسه کدوم قشر جامعه این قیمتا رو تعیین میکنن.منه کارگر باید چی بخرم؟؟!!!
سی جی ۱۲۵ ، برون رو اعصاب ملت تا نداشته هات التیام پیدا کنه
از قبل گفتم الانم میگم برای ما بهتره دهن هارو بسته نگه داریم چون خود ما هستیم که اشغال خریدیم و اشغال سازی حمایت کردیم و با اشغال توی پاچه خوشحال شدیم
هروقت از اشغال خریدن پشیمون شدین اینا منقرض میشن،
چه خبره بابا. پیش پرداختشم زیاده. سود مشارکتم پایینه . لعنت به انحصار