ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

حجم تولید بدافزارهای مک به شکل قابل توجهی افزایش یافته است

«McAfee» گزارشی منتشر کرده و در خصوص انتشار بی سابقه بدافزارها برای کامپیوترهای مک هشدار داده است. این شرکت خبر می دهد که بدافزارهای مک به بالاترین حجم خود رسیده اند، هرچند که این مسئله ...

امیر مستکین
امیر مستکین منتشر شده در ۳ تیر ۱۳۹۶  |  ۱۸:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

«McAfee» گزارشی منتشر کرده و در خصوص انتشار بی سابقه بدافزارها برای کامپیوترهای مک هشدار داده است. این شرکت خبر می دهد که بدافزارهای مک به بالاترین حجم خود رسیده اند، هرچند که این مسئله هنوز یک مشکل کاملاً جدی تلقی نمی شود.

بر اساس این گزارش، در سه ماه نخست سال ۲۰۱۷ تعداد ۷۰۰ هزار بدافزار، کامپیوترهای مک را آلوده کرده اند. این البته در حالیست که در همین دوره، رقم بدافزارهایی که به کامپیوترهای ویندوزی راه یافته اند برابر با ۷۰۰ میلیون بوده است.

سیستم عامل دسکتاپ اپل سهم بسیار کمتری از ویندوز دارد و طبیعی است که توسعه دهنده بدافزار بخواهد بیشترین آسیب را بزند، در نتیجه، به سراغ ویندوز و کامپیوترهای مجهز به این سیستم عامل می رود.

در این بین باید گفت که مک آفی، ابزارهای تبلیغاتی مزاحم یا Adwareها را هم به عنوان بدافزار به حساب می آورد ولی با این حال، تحقیقات این شرکت نشان از آن دارد که جدیداً توسعه دهندگان بدافزارها علاقمند شده اند تا کامپیوترهای مک را هم مانند کامپیوترهای ویندوزی هدف خود قرار دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • Ir Mi

    یک خطر بزرگ در مورد بد افزار ها در مک و IOS این است که چون این سیستم ها بسته هستند و سیستم عامل های اپل برای سیستم های متنوع قابل نصب نیستند . این یعنی برای سو استفاده از مک یک راه هست که کافی است کشف بشود و شما می توانید بار ها از این راه برای ضربه زدن به مک استفاده بکنید . کاربر هم چاره ای جز تحمل ان را نخواهد داشت.

    • thepjt

      عزیز ... تنها چیزی که شاید شاید مک رو بسته میکنه نیاز اون به سخت افزار اپل است که البته اگر یک سرچ راجع به هکینتاش بکنی میبینی که خیلی هم محدود نیست به سخت افزارش ... جالبته که بدونی بخش های قابل توجه ای از مک اپن سورس هستش .... سیستم عاملیه که مثل ویندوز میشه به هر سوراخ سمبه ایش دسترسی داشت و ابدا رویکردش مثل آی او اس نیست ... جالبه که بدونی این سیستم عامل یکی از اولین سیستم عامل های دسکتاپ بود که به شکل بومی قابلیت ارسال فایل از طریق بلوتوث رو داشت ...

      شاید ویژگیهای ضاهری مک شبیه آی او اس باشه .. اما باطن و سیاستشون متفاوته ..

    • Ghost

      شما هم یه چی شنیدی ! مک بستس !؟ یه نیگا به terminalش بنداز اونقت میفهمی

  • Mehrdad Kh

    حجم توسعه بدافزارهای ویندوز و مک اصلا قابل مقایسه نیست! امنیت روز به روز بیشتر مهم میشه و مهاجم ها روز به روز حریص تر!

  • D D

    امنیت و قدرت فقط لینوکس.

    • Ir Mi

      پیتون تویی بیا تلگرام کار فوری دارم

      • mahdi

        سلام دوست خوب و عزیزم
        اشتباه نشه آی دی D D هیچ ارتباطی با من نداره
        اگه کامنت بزارم من با این آی دی میان کامنت میزارم
        میام تو تلگرام با هم حرف میزنم منم گفتنی های زیادی دارم امان از دست امتحانات
        دیروز هم امتحان ریاضی مهندسی داشتم

مطالب پیشنهادی