ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

احتمال رفع فیلترینگ یوتوب و بلاگ اسپات در دانشگاه های کشور

فیلترینگ اینترنت به دلایل مختلف تقریباً در تمامی کشورهای دنیا وجود داشته و دولت ها با استفاده از آن، دسترسی به بخشی از محتویات اینترنتی را برای شهروندان خود محدود می کنند. اما بعضی از ...

محسن خوشنود
محسن خوشنود منتشر شده در ۱۱ تیر ۱۳۹۶  |  ۱۴:۱۲

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

فیلترینگ اینترنت به دلایل مختلف تقریباً در تمامی کشورهای دنیا وجود داشته و دولت ها با استفاده از آن، دسترسی به بخشی از محتویات اینترنتی را برای شهروندان خود محدود می کنند. اما بعضی از وبسایت ها نیز هستند که به دلیل ماهیت خود، کاربردی دو گانه داشته و بسته به نوع استفاده می توانند مفید یا مضر باشند.

اشتراک گذاری ویدئوهای آموزشی از مهمترین فواید یوتوب برای دانشگاه هاست

یوتوب و بلاگ اسپات (بلاگر) از جمله همین پایگاه های اینترنتی هستند که افراد می توانند در آنها اطلاعات خود را به صورت ویدئو یا وبلاگ با دیگران به اشتراک بگذارند. چنین قابلیتی برای مجامع علمی و دانشگاهی بسیار مفید و کاربردی بوده و احتمالاً به همین دلیل هم وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حال رایزنی با دادستانی کل کشور برای رفع فیلتر بلاگ اسپات و یوتیوب در دانشگاه هاست.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمد جواد آذری جهرمی مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت، در مراسم بهره برداری از نسل سوم شبکه علمی کشور خبر از رایزنی های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با دادستانی کل کشور داده و گفته:

با دادستانی کل کشور مذاکرات جدی انجام داده ایم که دو سرویس بلاگ اسپات و یوتوب در دانشگاه ها رفع فیلتر شود و در اختیار دانشجویان و اساتید قرار گیرد.

به گفته وی نمایندگان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در کارگروه فیلترینگ به شدت موضوع را پیگیری می کنند و مطالب برای ارائه این درخواست آماده شده است.

در صورت تحقق این امر، فرآیند انتقال دانش و یادگیری دانشجویان به شدت بهبود یافته و دیگر نیاز نیست اهالی دانشگاه برای دیدن یک ویدئوی آموزشی، فیلترینگ اینترنت را به روش های مختلف دور بزنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (59 مورد)
  • alex

    https://goo.gl/vDAno3

  • خشایار

    روحانی متچکریم ذوق مرگ شدم

  • A_A_2

    با شعور مردم بازی نکنید. امروز همچون گذشته نیست، امروز نسل چهارم انقلابتون داره از این سایت ها از راه های مختلف استفاده میکنه !! امروز نسل چهارم دهه هشتاد و نود ما هم میتونه تشخیص بده چه چیزی براش خوبه و چه چیزی بده.. همه چیز به نوع تربیت خانوادگی بستگی داره نه به نوع نظارت و کنترل دولتی ! مسائل اخلاقی به خانواده ها مربوطه نه به دولت ، البته که همگی میدونیم هدف از فیلترینگ چیه و مسائل اخلاقی در اولویت دوم و سوم قرار داره..! دلیل اصلی این مسخره بازی های بچگانه در واقع همان استعاره ی معروف "امنیت ملی !!" میباشد.

    • A_A_2

      آقاجون کوتا بیا ! میخوای این سایت بیچاره رو ببندی ؟!

    • yosof

      ببخشید شما مثل اینکه توهم توطئه دارید. کدام کشور هست که فیلترینگ نمیکنه؟ شما اگر در مملکت خوش آب و هوای اروپا هم بودی اینجوری نظر میدادی؟!!

  • A_A_2

    در اینجا چند نکته حائز اهمیته که میبایست گفت.:
    ۱-تورو خدا اینکارو نکنید،، خواهش میکنیم به زحمت نیفتید... حتی دانشجویان هم چنین انتظاری ندارند چه برسد به مردم... باور کنید همگی از همین وزع ! موجود راضیم.. زیرا همگی برای باز کردن سایت های غیر فیلتر نیز از چیز شکن استفاده مینماییم ! زیرا دیگر عادت کرده ایم چیز شکن را نبندیم ، زیرا اگر ببندیم مدام میبایست باز کنیم تا سایت باز کنیم ، پس نمیصرفد که ببندیم.. پس نگران ما نباشید و خودتان را به زحمت نیندازید و به کارهای مهمترتان همچون فیلتر نمودن سایت های باقیمانده در اینترنت بپردازید..
    ۲- چرا چهره ی شما و دیگر عزیزان پشت صندلی نشین این حوزه یعنی حوزه ی آی تی به شدت خسته و نخوابیده به نظر می آید؟! آیا علت آن کمبود خواب میباشد یا بی حوصلگی در انجام امور مربوطه؟! اگر کمبود خواب است پس آیا علت آن فشار طاقت فرسای کار در جهت رفاه ! مردم میباشد یا ناتوانی در انجام آن؟! {زیرا همیشه مردم یک راه حل برای رفع مشکلات خویش دارند و مقابله با آن کار طاقت فرسا و بیهوده ایست..}
    ۳- در این پست آمده است که :
    تمام دنیا فیلترینگ دارد، اما اشاره ای نشده است که ایران جزوی از تمام دنیا نیست و مربوط به سیاره ای دیگر میباشد با قوانین خاص آن سیاره.
    وزارت اطلاعات و دادستانی کل کشور و ستاد کل فرماندهی کل قوا و کلیه دستگاه های امنیتی و سیاسی و دفاعی و پدافندی به همراه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در کارگروه فیلترینگ "به شدت" موضوع را پیگیری می کنند و مذاکرات جدی در این زمینه دارند و تمام نیروهای امنیتی و سایبری بسیج شده اند تا این مشکل بزرگ امنیتی را حل کنند..!! اتفاقی قراره بیفته؟! میخواد جنگ بشه؟!!! فضایی ها حمله کردند؟! .... آهان.، منظورتون همون فیسبوق و یوتوب خودمونه؟! ترسیدم بابا،.. اونو که برادر زاده ی من هم بدون اجازه میتونه باز کنه..!! شماهم با این بسیج شدنتون...
    اتفاقا اهالی دانشگاه نیز همچون دیگر اهالی برای دسترسی به سایت های باز و فیلتر نشده هم از همان "روش های مختلف" استفاده مینمایند..، برای امنیتشان !
    در پایان لطفا قبل از نوشتن چنین پست هایی حتما ذکر کنید که جهت مصرف داخلی میباشد، تا اگر احیانا جاسوس های خارجی به این اطلاعات ذیقیمت و امنیتی دست پیدا کردند از فرط خنده و دچار دلدرد نشوند.. ""زیرا آنها که نمیدانند این مسائل پیش پا افتاده برای اکثریت مردم ایران اهمیتی ندارد و هروقت بخواهند میتوانند به هر سایتی که دلشان میخواهد دسترسی پیدا کنند و نیازی ندارند کسی برای آنها تصمیم بگیرد..""
    سپاس.

  • فرزاد

    یکی به ایشون بگه که چرا توییتر رو فیلتر کردید؟
    اصلا میدونه توییتر چیه؟
    اصلا میدونه خودش یوتوب رو کی ساخته؟

    • A_A_2

      در اینجا چند نکته حائز اهمیته که میبایست گفت.:
      ۱-تورو خدا اینکارو نکنید،، خواهش میکنیم به زحمت نیفتید... حتی دانشجویان هم چنین انتظاری از شما ندارند چه برسد به مردم... باور کنید همگی از همین وزع ! موجود راضیم.. زیرا همگی برای باز کردن سایت های غیر فیلتر نیز از چیز شکن استفاده مینماییم ! زیرا دیگر عادت کرده ایم چیز شکن را نبندیم ، زیرا اگر ببندیم مدام میبایست باز کنیم تا سایت باز کنیم ، پس نمیصرفد که ببندیم.. پس نگران ما نباشید و خودتان را به زحمت نیندازید و به کارهای مهمترتان همچون فیلتر نمودن سایت های باقیمانده در اینترنت بپردازید..
      ۲- چرا چهره ی شما و دیگر عزیزان پشت صندلی نشین این حوزه یعنی حوزه ی آی تی به شدت خسته و نخوابیده به نظر می آید؟! آیا علت آن کمبود خواب میباشد یا بی حوصلگی در انجام امور مربوطه؟! اگر کمبود خواب است پس آیا علت آن فشار طاقت فرسای کار در جهت رفاه ! مردم میباشد یا ناتوانی در انجام آن؟! {زیرا همیشه مردم یک راه حل برای رفع مشکلات خویش دارند و مقابله با آن کار طاقت فرسا و بیهوده ایست..}
      ۳- در این پست آمده است که :
      تمام دنیا فیلترینگ دارد، اما اشاره ای نشده است که ایران جزوی از تمام دنیا نیست و مربوط به سیاره ای دیگر میباشد با قوانین خاص آن سیاره.
      وزارت اطلاعات و دادستانی کل کشور و ستاد کل فرماندهی کل قوا و کلیه دستگاه های امنیتی و سیاسی و دفاعی و پدافندی به همراه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در کارگروه فیلترینگ "به شدت" موضوع را پیگیری می کنند و مذاکرات جدی در این زمینه دارند و تمام نیروهای امنیتی و سایبری بسیج شده اند تا این مشکل بزرگ امنیتی را حل کنند..!! اتفاقی قراره بیفته؟! میخواد جنگ بشه؟!!! فضایی ها حمله کردند؟! .... آهان.، منظورتون همون فیسبوق و یوتوب خودمونه؟! ترسیدم بابا،.. اونو که برادر زاده ی من هم بدون اجازه میتونه باز کنه..!! شماهم با این بسیج شدنتون...
      اتفاقا اهالی دانشگاه نیز همچون دیگر اهالی برای دسترسی به سایت های باز و فیلتر نشده هم از همان "روش های مختلف" استفاده مینمایند..، برای امنیتشان !
      در پایان لطفا قبل از نوشتن چنین پست هایی حتما ذکر کنید که جهت مصرف داخلی میباشد، تا اگر احیانا جاسوس های خارجی به این اطلاعات ذیقیمت و امنیتی دست پیدا کردند از فرط خنده و دچار دلدرد نشوند.. ""زیرا آنها که نمیدانند این مسائل پیش پا افتاده برای اکثریت مردم ایران اهمیتی ندارد و هروقت بخواهند میتوانند به هر سایتی که دلشان میخواهد دسترسی پیدا کنند و نیازی ندارند کسی برای آنها تصمیم بگیرد..""
      سپاس.

  • Black Boy

    یعنی میشه روزی ما هم مثل کشور های پیشرفته همه چی مون روی حساب کتاب باشه؟ خوب الان هم که همه دارن با چیلترشکن میرن توش خوب باز کنید مثل آدم همه استفاده کنند! مردم خودشون عقل و شعور دارن.

  • Arash-zr

    واقعا خجالت آوره به عنوان یه ایرانی واقعا خجالت می کشم وقتی یه خارجی با تعجب ازم سوال می کنه مگه یوتیوب و فیسبوک تو ایران فیلتره؟!
    همه جای دنیا دانشجو ها در مورد کسب علم با هم صحبت می کنن دانشجو های عزیز ما درگیر اینن که کی یوتیوب باز میشه؟!
    بهتره اصلا این موضوعات پیش پا افتاده رو برای خودمون بزرگ نکنیم.

  • Behrooz Aghashahi

    الان چند ماهی هست که یوتیوب و توییتر و فیسبوک و اینستاگرام در دانشگاه شیراز رفع فیلتر شده

  • D-A

    تا به حال به این سایت رفتین:
    https://www.pinterest.com
    ظاهرا سایت خاک برسری هست! یه بار با فیلتر شکن برین ببینین چه سایتهایی بسته هست بعد اینا میخوان یوتوب رو باز کنن؟ اونم تو دانشگاه که مانتو سفید ممنوع هست؟ یعنی خانوما هر روز باید برای عزای یکی از اساتید لباس ببپوشن!
    حتی حرف زدن با یه غیر همجنس ممنوعه!!
    تو این چهار سال که از مدرک گرفتنم گذشته اتفاق خاصی تو دانشگاه ها افتاده؟؟
    بعد بقیه مردم از جمله والدین این دانشجوها باید فیلتر شده باشن؟!
    به خدا با این فیلترها به شعور من توهین میشه. به خدا تو قرآن اجازه همچین کاری به هیشکی داده نشده.
    ضمن اینکه در ابتدای این متن اومده که "فیلترینگ اینترنت به دلایل مختلف تقریباً در تمامی کشورهای دنیا وجود داشته " میخوام بدونم در تمام اون کشور ها مردم فیلتر میشن بعد مسعولینشون در همون شبکه ها عضو هستن و حی پیغام میذارن؟؟

  • mohammad_ali

    من میگم کل نت فیلتر کنن ولی سرعت بالا و حجم قابل قبول بدن در ماه (حداقل ۳۰۰ گیگ)

    • toluemoghadam

      واقعا حرف خوبی زدی خسته شدیم از بس نت حجمی خریدیم

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی