ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

استیون هاوکینگ: دونالد ترامپ به دنبال نابودی زمین است

تصور کنید قدم به داخل خیابان می گذارید و متوجه می شوید که زمین در حال ذوب شدن است. اوضاع به نظرتان عجیب می آید چون هوا بارانی است. اما می فهمید که بارانی در کار ...

Maryam Mousavi
Maryam Mousavi منتشر شده در ۱۳ تیر ۱۳۹۶  |  ۱۹:۱۵

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

تصور کنید قدم به داخل خیابان می گذارید و متوجه می شوید که زمین در حال ذوب شدن است. اوضاع به نظرتان عجیب می آید چون هوا بارانی است. اما می فهمید که بارانی در کار نیست و آنچه می بارد اسید سولفوریک است. دیگر چترتان هم شروع به ذوب شدن می کند.

این سناریوی وحشتناک را فیزیکدان مشهور استیون هاوکینگ مطرح کرده و اظهار نموده نگران جهنمی است که به زودی در این دنیا ساخته می شود. می پرسید علت چیست؟ دونالد ترامپ.

هاوکینگ در مصاحبه ای که اخیرا انجام داده اظهار داشته:

ما در آستانه ورود به نقطه ای هستیم که در آن دیگر امکان بازگشت از گرمایش زمین وجود ندارد. با اقدامات اخیر ترامپ زمین احتمالا به آستانه تحمل خود می رسد و به جایی نظیر زهره بدل می شود که دمایی برابر با 250 درجه دارد و مدام در معرض بارش باران های اسیدی است.

او در صحبت هایش مشخصا به ترامپ اشاره می کرد که به تازگی از پیمان اقلیمی پاریس کناره گیری کرده و معتقد است مفهوم گرمایش زمین را چینی ها ابداع کرده اند، آن هم صرفا برای مقاصد مالی.

هاوکینگ در ادامه گفته است:

دونالد ترامپ با نفی شواهد موجود در رابطه با گرمایش زمین و همچنین خروج از پیمان اقلیمی پاریس منجر به وارد آمدن آسیب های زیست محیطی قابل اجتنابی به سیاره زیبایمان میشود و این دنیا را هم برای ما و هم فرزندانمان به مکانی خطرناک بدل خواهد کرد.

در مورد افکار این دانشمندان 75 ساله باید بگوییم که نگران است فضایی ها از ما متنفر باشند و اصرار دارد که بشر هرچه سریعتر و ظرف تنها صد سال باید زمین را ترک کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (20 مورد)
  • 68peyman

    این بیچاره هنوز خبر نداره درصد بالایی از سوخت مصرفی کشور چین هنوز از زغال سنگ تامین میشه

  • سپهر هدایت

    چندین ساله همه کشورها(یکی بیشتر یکی کمتر) دارند زمین را نابود میکنند.
    اونوقت ترامپی که یکسال است رئیس جمهور آمریکا شده، همه کاسه کوزه‌ها سر اون شکسته میشه که چرا انصراف داده و باعث نابودی شده??
    ترامپ هم دقیقا حرفش اینه که با این حرف‌ها کاری کردند که آمریکا در این سال‌ها عقب بیافته و کشوری مثل چین در اقتصاد رشد کند.

    حالا کی راست میگه؟ دشمن

    • 68peyman

      احسنت کاملا موافقم

  • srb90

    ترامپ که تعطیله اصلا خودمون لنگشو 8 سال تحمل کردیم و دیدیم توانایی چه گند زدنایی رو داره باز خدا رو شکر تو دوره احمدی نژاد ترامپ نیومد وگرنه قبل گرمایش زمین جنگ جهانی دنیارو نابود میکرد

    • sP

      حالا باز جنگ میشد تکلیف مشخص میشد، الان چی؟

  • محمد غلام نژاد

    من فقط موندم که به ترامپ رای داد!؟

    • Erfaan Zandii

      مردم امریکا خیلی وقت بود که پوپولیست ندیده بودن یادشون رفته بود که پوپولیزم چیه و کلاه سرشون رفت ..

      • mohammad

        اصلا چیزی در مورد رای گیری امریکا می دونی؟

        • Erfaan Zandii

          رای گیری یه داستانه تبلیغات هم یه داستان ..

  • محمد امینی

    " در مورد افکار این دانشمندان 75 ساله باید بگوییم که نگران است فضایی ها از ما متنفر باشند و به همین خاطر اصرار دارد که بشر هرچه سریعتر و ظرف تنها صد سال باید زمین را ترک کند."

    خانم موسوی گرامی از شما و از دیجیاتو انتظار نمیرفت چنین عبارت گمراه کننده ای رو به مطلب اضافه کنین.
    هاوکینگ هرگز منظورش این نبوده که باید زمین رو تخلیه کنیم بلکه حرفش اینه که برای حفظ گونه ی خودمون لازمه غیر از زمین جاهای دیگه ای رو هم برای زندگی پیدا کنیم.

    • Erfaan Zandii

      اتفاقا از خانوم موسوی عزیز که تاج سر ما هستن این چیزها زیاد انتظار میره ..

  • SAEID DS

    سخن تخیلی دیگر از مستر هاوکینگ....خودش بیشتر از ترامپ به دنبال انقراض بشریت و نابودی زمین هست....

  • D D

    همینا دنیا رو به گند کشیدن حالا هم نگران نابودی زمین اند. زمان انقلاب صنعتی بیش از ۵۰٪ جنگل های کشور های اروپایی، مخصوصا انگلستان از بین رفت.

    • GdabouT

      زیاد ارباب حلقه ها نگاه کردی .

  • erfun

    ترامپ که بیشعوره..استیون هاوکینگم فرد بزرگیه...ولی اخیرا حس میکنم داره یکم اغراق میکنه...اینکه تا صد سال دیگه باید از زمین بریم یا باران اسید سولفوریک میاد...فک نکنم در این حد اوضاع وخیم باشه

    • hossein dehghan

      برعکس فکر میکنید هر روز از دیروز جنگل زدایی بیشتر داره با این وضع اب در جهان و ماشین و کارخانجات بیشتر از ۱۰۰ سال اخیر هم انتظار نمیره تازه جمعیت هم روز به روز در حال افزایش است و گرما زمین هم که نگو که در تمام نقاط به طرز قابل توجهی بالا رفته

  • Mazhar X

    شما فک کن تمام کربن دی اکسید دوباره باید به زغال سنگ تبدیل شن حالا درختها باید کربن دی اکسید رو جذب کنن و الی آخر فک کنم باید بشر منقرض شه تا طبیعت به روند تکاملی خودش ادامه بده تازه علاوه بر آون تا زمانی که یه این دوران برسه چقدر وقت میبره

  • javad

    ??

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی