ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

ناسا اعتراف کرد که برای فرود آوردن انسان روی مریخ پولی ندارد

سازمان فضایی ناسا مدتی است که مشغول برنامه ریزی برای ارسال انسان ها به مریخ است و افکار عمومی از همین حالا روی ساخت یک کلونی در مریخ حساب باز کرده است. اما به تازگی ...

شایان ضیایی
شایان ضیایی منتشر شده در ۲۳ تیر ۱۳۹۶  |  ۱۴:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

سازمان فضایی ناسا مدتی است که مشغول برنامه ریزی برای ارسال انسان ها به مریخ است و افکار عمومی از همین حالا روی ساخت یک کلونی در مریخ حساب باز کرده است. اما به تازگی یکی از سخنگویان ناسا به نام ویلیام گرستنمیر مسئله ای را تایید کرده که مدت ها درباره آن گمانه زنی می شد: ناسا به سرمایه کافی برای فرستادن انسان ها به مریخ دسترسی ندارد.

وی در جلسه ای تازه گفته که نمی توان تاریخ مشخصی برای فرود انسان ها روی مریخ اعلام کرد و دلیل این مسئله، سطح بودجه و افزایش ناچیز 2 درصدی آن است که سبب می شود ناسا به زیرساخت های لازم برای تحقق این مهم دسترسی نداشته باشد. به بیان دیگر، ناسا شاید بتواند انسان را به مدار مریخ بفرستد، اما توسعه تکنولوژی های کاهش ارتفاع و فرود روی سطح سیاره سرخ، سرمایه ای به مراتب بیشتر از بودجه فعلی ناسا می طلبد.

اینکه در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد، کاملاً به سرمایه ناسا بستگی دارد. گرستنمیر در حال حاضر به ماموریت های اکتشافی در ماه تمایل نشان داده و می گوید که ناسا در حال برنامه ریزی برای ساخت «دروازه ای» به نام Deep Space در مدار ماه است که از آن برای ارسال پدها و اکتشاف هرچه بیشتر منظومه شمسی استفاده می شود.

با توجه به این مسئله و کمبود بودجه ای که ناسا از آن صحبت می کند، شاید یکی از بزرگ ترین نقاط ضعف سازمان های وابسته به دولت همین موضوع باشد. در واقع ماموریت های ناسا، ممکن است با تغییر هر دولت یا حتی در میانه کار یک دولت، دچار تغییرات فراوان شوند. البته این بدان معنا نیست که باید رویاپردازی درباره مریخ را کنار بگذاریم، اما ناسا احتمالاً مجبور می شود سرمایه خود را از کمپانی های فضایی تجاری تامین کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • javad

    ببخشید یه سوال داشتم که ممکنه بی ربط باشه...من شنیدم با نصب برنامه ی ایرانسل من و دعوت از دوستان به نصب این برنامه به هر دو طرف اینترنت نامحدود یه روزه میده....ومن این کارو کردم ولی فقط به دوستم حجم داد و به من هیچی نداد...لطفا کسی میتونه راهنماییم کنه.....???

  • Hamid

    اونام دیگه زرنگ شدن

  • JAGHE

    تا چن روز دیگه رامبد جوان میاد واسه این کار یه کمپین کمک به ناسا راه میندازه و ملت همیشه در صحنه میان برا کمک ?

  • Ali Khanchebemehr

    خخ

  • yashar

    بیاین یه پولی جمع کنیم دستی بدیم به اینا

  • Javad213

    ایلان ماکس نمیره خودش درستش میکنه ????

    • D D

      ایلان ماسک میخواد چیکار کنه.
      ناسا که متعلق به دولت آمریکاست با اون همه بودجه نمیتونه، اسپیس ایکس که یه شرکت خصوصی است میخواد این کارو بکنه. یه چیزی میگیا

      • آریا

        اتفاقا بودجه اش زیاد نیست. بعد از فروپاشی شوروی .دولت امریکا انقدر که باید برای ناسا خرج نمیکنه.
        من فکر میکنم اسپس اکس زودتر به مریخ برسه تا ناسا

مطالب پیشنهادی