واعظی از توقف اجرای فیلترینگ هوشمند اینستاگرام و لزوم رفع فیلتر توییتر گفت
اگر در روزهای اخیر پیگیر اخبار داخلی بوده باشید، حتماً توجه کرده اید که مراسم افتتاح پروژه های فاز سوم شبکه ملی اطلاعات با اخبار حاشیه ای فراوانی همراه بوده و در این مدت مسئولان ...
اگر در روزهای اخیر پیگیر اخبار داخلی بوده باشید، حتماً توجه کرده اید که مراسم افتتاح پروژه های فاز سوم شبکه ملی اطلاعات با اخبار حاشیه ای فراوانی همراه بوده و در این مدت مسئولان و به خصوص وزیر ارتباطات، راجع به مسائل مختلفی اظهار نظر نموده اند.
یکی از مباحث مذکور فیلترینگ هوشمند بوده که به گفته محمود واعظی حالا با رمزنگاری اینستاگرام، دیگر در این شبکه اجتماعی اعمال نمی شود و موضوع پالایش محتوا از طریق مذاکره با مدیران اینستاگرام حل خواهد شد. وزیر ارتباطات درباره فیلترینگ اینستاگرام گفت:
اینستاگرام رمزنگاری شده و از این رو با اجازه ای که از شورای عالی فضای مجازی گرفته ایم، با مدیر اینستاگرام تماس گرفتیم و اعلام کردند که آمادگی دارند درباره موضوعاتی که از نظر ما نامناسب است، در یک بازه زمانی بنشینیم و درباره محدودیت های خود با آنها صحبت کنیم.
برخی موضوعات از نظر قانون، مقررات، سنت و فرهنگ ما قابل قبول نیست و آنها اعلام کردند که آمادگی دارند، این موضوعات در این شبکه را در ایران رعایت کنند.
بنابراین اکنون که موضوع رمزنگاری در اینستاگرام پیش آمده موضوع پالایش محتوا در این شبکه را با مذاکره حل میکنیم. اگر مشکل از مبدأ حل شود، تجهیزات فیلترینگ هوشمند را در جای دیگر استفاده می کنیم.
واعظی همچنین از لزوم رفع فیلتر توییتر گفت و اظهار داشت:
با توجه به استفاده برخی مسئولان و مدیران از توییتر، کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه باید درباره فیلترینگ توییتر تجدید نظر کند.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
علت اینکه شبکه های اجتماعی مثل Twitter و امثالش را فیلتر میکنند. یا در حال فیلتر شدن است ، فقط یک دلیل دارد و آن این است که دنیا و نمایندگان کشورهای مختلف و ابرقدرتها صدای مردم ایران را نشنوند. در عوض پولهایی خرج میکنند و کسایی را استخدام میکنند که در صفحات شخصی افراد مهم و سیاستمداران جای مردم ایران صحبت کنند و چیزی را که میخواهند قالب کنند(حمله میکنند).
ونمونههاش را قبلا دیدید. حملات افرادی خاص از حکومت به صفحات افراد مهم از کشورهای مهم حمله کردند.
و بعد از حملات این صفحات را به لابیهای خارج از کشور میدهند و آنها با پول این صفحات و نظرات دروغ را به عنوان حرف مردم ایران وارد سیاستگذاری های کشورهای مهم دیگر میکنند.
و فقط سر مردم ایران را کلاه میگذارند و بیکلاه میماند.
هدف شما فقط جلوگیراز دسترسی مردم به اطلاعات و جهان آزاد است، وگرنه هیچ کاری نمیکنید که به سود مردم باشد، وقتی کسی دوست داره محتوای غیر اخلاقی تماشا کنه دنبال فیلترشکنش هم میره، وقتی کسی دوست نداشته باشه، دختر لخت جلو روش باشه بهش نگاه هم نمیکنه ، وقتی خدا ذهن آدمها را آزاد و مختار آفریده شما کی باشید، که بخواهید قفل بزنید بهشون ؟
?پاک ترین شخص بالغ هم براش سخته نگاه نکردن. حتی یوسف پیامبرم از خدا میخواست که درمسیر دین نگهش داره. درضمن وقتی از همون اول پوشش رعایت شه لازم به نگاه کردن به دونه دونه سنگ روزمین نیست و باامنیت و خیال راحت تو نت میشه چرخید نه با ترس.
کسیم که هدفش ازهمون اول انحرافه راهش با فیلترشکن بازه و اون آزادی ای که که وجود نداره نمیدونم چیه، ما که هرکار دوست داریم میتونیم انجام بدیم.
وقتی یه بچه که چیزی از نت نمیدونه میره تونت و براش راه انحرافی بسته نباشه، والدین نمیتونن احساس امنیت کنن و مجبورن همش آفلاین باشن تااینکه از مزایای زیاد نت استفاده کنن و بااینکار دست و پای اونا بسته میشه
این همه هزینه برای فیلترینگ هوشمند !!
اگه رو دیگر مشکلات کشور هم اینجوری تمرکز میکردن و با کشورهای قدرتمند و صاحب تکنولوژی مذاکره میکردن الان وضعمون این نبود
تا توییتر رو به یه سرویس عکس مثل اینستاگرام تبدیل نکنن ول کن نیستن?
این داره میره می دونه که حرفش برو نداره و انجام نمی شه داره ور می زنه
خخخخخخخ داره جواب میده
اگه توییتر بد است برای همه بد نه اینکه برای مسولین خوب باشد و برای مردم عادی بد
عزیزم اکثر چیزایی که بد برای مردم بد فقط
ی چیزی تون میشه. ها. ی سیاست مدار یا مسیول تو توییتر. یا. هر شبکه اجتماعیی حساب کاربری حتما باید داشته باشه دلیلش هم خودتون ی ذره فکر کنید. دلیلش سادست نداشته باشن اشتباه
چرا باید تو شبکه اجتماعی باشه که خودشون فیلترش کردن؟
مردی که جلوی محدودیت های ارتباطی چه از لحاظ سرعت، چه از لحاظ فیلترینگ ایستاد.
حیف که داری میری. چرا هر کی خوبه میره
البته رفع فیلتر یه فایده براشون داره!
اینجوری کسی از فشکن استفاده نمیکنه و اگه مورد خاصی باشه IPیش قابل شناساییه