پاول دورف یکبار دیگر موضوع انتقال سرورهای تلگرام به ایران را تکذیب کرد
امروز در حاشیه نمایشگاه الکامپ، «نصرالله جهانگرد» موضوع انتقال سرورهای تلگرام به ایران را مطرح نمود و این خبر در رسانه های کشور انعکاس پیدا کرد. پس از ساعاتی، جهانگرد عنوان کرد که این خبر اشتباه است ...
امروز در حاشیه نمایشگاه الکامپ، «نصرالله جهانگرد» موضوع انتقال سرورهای تلگرام به ایران را مطرح نمود و این خبر در رسانه های کشور انعکاس پیدا کرد. پس از ساعاتی، جهانگرد عنوان کرد که این خبر اشتباه است و او نه آن را تایید میکند و نه تکذیب، و صرفاً میتواند بگوید که مذاکرات با تلگرام در جریان است.
اما حالا خود پاول دورف، مدیر عامل تلگرام برای چندمین بار، این موضوع را رد و تکذیب کرد.
دورف در توییت خود می نویسد: «هیچ سروری از تلگرام (یا سرورهایی دیگر که مشمول اطلاعات خصوصی کاربران باشد) به ایران منتقل نشده و در آنجا نصب نمیشود.»
جهانگرد، معاون وزیر ارتباطات امروز گفته بود: «طبق مصوبه شورای عالی فضای مجازی، شرکت های بین المللی که می خواهند در ایران کار کنند، باید سرورشان به داخل ایران بیاید.»
این در حالیست که به نظر می رسد مدیرعامل تلگرام، این بار هم تصمیم ندارد زیر بار انتقال سرورهایش به ایران برود؛ بحثی که پیشینه ای به اندازه دو سال در کشورمان دارد. در حال حاضر، کلام آخر معاون وزیر ارتباطات و خود واعظی، وزیر ارتباطات که روزهایی پایانی مدیریتش بر این وزارتخانه را سپری می کند، این است که: «در حال مذاکره هستیم».
به نظر شما این مذاکره به چه نتیجهای خواهد رسید؟
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.

فقط یکسری cdn اومده ایران که اونم به شدت رمزگذاری شده
آخرش فیلتر میکنن هممون راحت میشیم ?
اگه میخواس بشه تاحالا شده بود.. نمیشه چون باهاشون حسابی راه میاد.. اینم فقط اونایی میدونن که الان آب خنک میخورن.
حالا چه فرقی میکنه آگه بیاد یا نیاد
ببین من گفته باشم اینا میخان بگن بیار ایران پاولم بگه نمیارم این وسط تلگرامو فیلتر کنن?
طرف روسه.، یه سفارشی بهش میکنه پدر ولادمیره پوتین! فرزند هم میگه چشم پدر. سرور که هیچ ، اطلاعات خانوادم رو هم بهشون میدم . شما فقط ناراحت نشو از دستم..
اتفاقا کار خوبیه، سرور های تلگرام باید بیاد داخل کشور و از تک تکمون هم جاسوسی بشه، اونایی که از جاسوسی میترسن میخوان چیکار کنن مگه؟!
مشکل کشورمون کسایی مثل ماست که واسه حریم خصوصی خودشم احترام قایل نیستش اصلا من روزی ۲ دیقه هم تو تلگرام آنلاین بشم به هیچکسی ربطی نداره
اگه قرار باشه تلگرام یا هر سرویس دیگه ای توی هر کشوری سرور بگیره که ورشکست میشه ?
تلگرام خیلی مهم نیست این مهمه که دنیا دیگه به این نظام که ثابت کرده حرفش یکی نیست اطمینان ندارند !
اینم میتونه یک فریب سیاسی باشه ، مسئولین تایید تلگرام تکذیب کنه ، درنهایت ما که نمیدونیم سرورها اومد ایران یا نه ، شایدم مخفیانه توافق شده ویا بشه و ما بین تایید وتکذیب مردد باشیم ، شایدم دولتی ها مردم میترسونند، بلاخره هرکاری از دستشون بر میاد، تلگرام دوست ندارن بیشترین کاربرانش در ایران ودرآمدش رو از دست بده، دولت هم دوست ندارن بدون جاسوسی اجازه فعالیت به کسی بده، ومثل هزاران بازی سیاسی چه دانیم که پشت اینم زد وبندی صورت بگیرد یا گرفته ،
فکر کنم خود پاول دورف خسته شده از بلف زدن های ایرانی ها و دردسراشون کلا ?
ایشون در مورد روسیه هم رد کرده بود ولی بعد معلوم شد که باهاشون به توافق رسیده ...:-)
ایشون سروری تو روسیه نبردن. اطلاعات غلط ندید