ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اولین هلی کوپتر غیر نظامى ایران با همکارى روسیه ساخته می شود

سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) با همکاری یک شرکت روسی، در ایران بالگرد غیرنظامی تولید می ‌کند. ابوالفضل کیانی بختیاری، معاون برنامه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، در گفت‌ و گويى ...

تیم خودرو
تیم خودرو منتشر شده در ۳ مرداد ۱۳۹۶  |  ۱۵:۱۵

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) با همکاری یک شرکت روسی، در ایران بالگرد غیرنظامی تولید می ‌کند.

ابوالفضل کیانی بختیاری، معاون برنامه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، در گفت‌ و گویى اعلام کرد، ایدرو قراردادی را با شرکت Russian Helicopters در زمینه ‌ی تولید بالگرد غیرنظامی امضا کرده است، او در این باره گفت:" سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران قصد دارد به صورت مشترک با همکاری این شرکت روسی در عرصه ساخت و تولید بالگرد ورود کند."
او افزود:"شرکت مورد نظر در تهران ایجاد شده و قاعدتا با راه اندازی سایت به تدریج توسعه طرح انجام خواهد شد. ما به عرصه صنعت هوایی که قبلا جزو صنایع مورد نظر نبود وارد مى شویم و ابعاد طرح از جمله میزان نیاز کشور، نوع و کلاس وزنی بالگرد، ظرفیت تولید طرح و برنامه ساخت داخل تولید بالگردها نیز پیش ‌بینی شده است."او اعلام کرد که روسیه در زمینه طراحى و تولید بالگرد از تکنولوژى خاصى استفاده مى کند و خاطر نشان کرد: "قرار است روس ‌ها با سرمایه‌ گذاری مشترک در این زمینه ورود کنند و در نهایت براساس آورده ایدرو و آورده شرکت روسی به تولید دست خواهیم یافت."
وی ادامه داد: "این مساله نیاز به نیروی انسانی توانمند و متخصص دارد و باید زیرساخت ‌های لازم در این زمینه فراهم شود. پیش بینی کرده ‌ایم تا از توان متخصصان داخلی استفاده کنیم و با راه‌ اندازی شرکت مشترک تیم سازی لازم صورت می ‌گیرد."

کیانى در رابطه با اینکه هدف این کار تأمین نیاز داخلى است یا صادرات، بیان کرد: "ابتدا باید بدانیم که تامین نیاز داخلی در اولویت قرار دارد و طی چند سال ابتدایی این مساله مدنظر قرار می ‌گیرد و به احتمال بسیار زیاد پس از تامین نیاز داخل به مقوله صادرات نیز توجه خواهیم کرد."

معاون ایدرو با بیان این که جمع بندی لازم در خصوص ساخت بالگرد غیرنظامی صورت گرفته است، عنوان کرد: "در صنعت هوایی به این نتیجه رسیدیم که کشور نیاز به بالگرد دارد و می ‌بینید که در حوادثی که رخ می ‌دهد تا چه میزان خلا این وسیله احساس می‌شود، بنابراین تصمیم بر این شد پروژه ‌ای به صورت تولید مشترک توسط ایدرو و یکی از شرکت ‌های معتبرخارجی و بین المللی این صنعت مدنظر قرار گیرد.

در این سرمایه ‌گذاری مشترک تاکید ویژه‌ ای بر استفاده از توانمندی ‌ها و ظرفیت ‌های داخلی شده است تا با همکاری شرکت ‌های معتبر جهانی این صنعت،‌ ضمن انتقال و توسعه تکنولوژی زمینه توسعه ساخت داخلی نیز فراهم شود."

بنابراین باید در انتظار اولین هلی کوپتر ایرانی روسی در بازار ایران باشیم، پروژه ای که امید می رود به سرنوشت غم انگیز هواپیمای ایران 140 با سقوط های فراوان دچار نشود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (21 مورد)
  • loganlegend

    دیکتاتور ها همیشه باهم خوبن

  • Parham R

    نويسنده محترم با كمى تحقيق متوجه ميشد كه پروژه ايران-١٤٠ با همكارى آنتونوف از اوكراين ساخته ميشد، در حوزه هوانوردى هم بپذيريم روس ها تنها رقباى آمريكا در هليكوپتر سازى هستن.
    مستقل فكر كنيم و نظر بديم به هيچ كس بر نميخوره

  • سیدمرتضی سیدنژاد

    حالا اگر همینو با یه کشور غربی میبستیم چقدر ازش تعریف میکردین
    بس کنید دیگه زشته از فاز غرب زدگی بیاین بیرون ما از طرف اونا تحریم هستیم روسیه هم تحریمه همکاری با روسیه عقلانی تره

  • bagher

    توف به شرف هرچی غرب پرسته

    • Erfaan Zandii

      فاجعه IR.An140 رو یادمون نرفته که آقای روحانی دستور توقف کامل تولیدش رو داد ...

      • محمدی

        توف به اون شرافتت

  • TIBAG

    خدا شاهده اگه همین قراردادو با کشور های اروپایی یا آمریکا می بستیم همین شبه روشفکر ها میگفتن پیش به سوی پیشرفت کشور. واقعا چرا مردم اینجورین فقط ادا در میارن????

    • m8n

      اتفاقا دشمن ایران نه امریکا نه اروپاس همین روسیه و چینه که سنگشو به سینه میزنی

      • محمدی

        جدا بیشترین تحریم از کدوم کشورها صورت می گیره شما ناراحتی چون که روسیه در شرایط فعلی تقربیا طرف دولت رو می گیره

        • m8n

          اخی چقدر دلسوزه این روسیه

  • محمدی

    به خاطر تحریم ها ما تو قرار داد های بین الملل کمترین فایده می بریم یا برای وارد فناوری پول خیلی بیستری میدیم حالا چه اون شرکت مال روسیه باشه چه نباشه

  • hamidazad

    به به چه شود حالا ببین این آَشغالا به چه قیمتی میکنه تو پاچه این بیفکرا

  • روزبه

    تو قرارداد های ترکمانچای و گلستان یهو همه چیزو به باد دادیم الانم داریم کم کم همه چیزو به باد میدیم

    • TIBAG

      خدا شاهده اگه همین قراردادو با کشور های اروپایی یا آمریکا می بستیم همین شبه روشفکر ها میگفتن پیش به سوی پیشرفت کشور. واقعا چرا مردم اینجورین فقط ادا در میارن???

    • TIBAG

      شما اگه تونستی دوتا قرار دیگه به جز این دوتا بگی اونوقت ادای روشفکری رو درار

  • amir samavati

    من یادمه همین هلیکوپترو با همین عکس گفتن خودمون ساختیم!

    • mohamadali kamali

      هليكوپتر صبا با موتور خارجي ساخته شده احتمالا كانادا كه بخاطر تحريم همكاري با روس ها كاملا عقلاني تر هست

  • MasoudZ

    همکاری هایی که تا به حال برای ساخت هواپیما و هلی کوپتر داشتیم اینطوری بوده:ساخت و تولید از اونا پول از ما,من نمیدونم این چه همکاری ایه?

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی