اعتراض یکی از کارکنان گوگل به استخدام زنان در این شرکت و خشم سیلیکون ولی
به تازگی یکی از مهندسان گوگل سندی ۱۰ برگی را در اعتراض به آنچه فرهنگ «چپ گرایی» در این شرکت خوانده منتشر نموده و در آن از سیاست هایی انتقاد کرده که باعث ایجاد تنوع ...
به تازگی یکی از مهندسان گوگل سندی ۱۰ برگی را در اعتراض به آنچه فرهنگ «چپ گرایی» در این شرکت خوانده منتشر نموده و در آن از سیاست هایی انتقاد کرده که باعث ایجاد تنوع جنسیتی در محیط های کاری می شوند. این مهندس در سند مذکور که نام «اتاق بازتاب ایدئولوژیکی گوگل» را بر آن نهاده از شرکت متبوعش درخواست کرده که به جای تنوع بخشیدن به جنسیت نیروهای کاری اش به دنبال تنوع اندیشه ها باشد.
نویسنده این شکواییه مدعی شده که اختلاف جنسیتی در گوگل نتیجه تفاوت های بیولوژیکی میان مردان و زنان است و گوگل نباید طرح هایی را دنبال کند که استخدام اقلیت ها در آن را ساده تر می کنند.
وی همچنین اعلام نموده آن دسته از کارکنانی که دیدگاه های سیاسی محافظه کارانه دارند در این شرکت مورد تبعیض قرار می گیرند و به همین خاطر دستیابی به برابری ایدئولوژیکی باید از جمله اولویت های گوگل باشد.
انتشار این سند بازتاب گسترده ای را در میان کارکنان گوگل و دانشمندان سیلیکون ولی داشته است و موج اعتراض زنان در فضای مجازی را برانگیخته.

سند مذکور که نخستین بار توسط نشریه مادربورد منتشر شد و متن کامل آن نیز از طریق وبسایت Gizmodo در اختیار مخاطبان فضای مجازی قرار گرفت، همانطور که در ابتدای مطلب گفته شد توسط یکی از مهندسان گوگل تهیه و روز جمعه گذشته در میان کارکنان این شرکت دست به دست شد.
البته باید بگوییم که هویت این مهندس نامعلوم مانده اما آنطور که گفته شده از کارکنان واحد تحت مدیریت Ari Balogh است که هم اکنون به عنوان نایب رئیس اجرایی زیرساخت های ذخیره سازی در این شرکت فعالیت می کند.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
این نظر کپی کردم که تو نظرات بیارمش بالا
«به جای تنوع بخشیدن به جنسیت نیروهای کاری اش به دنبال تنوع اندیشه ها باشد»
این حرفو باید طلا گرفت.
معنی نمیده که بخاطر جنبش فمینیستی بیخودی که الانه بلند شده بخوای هدف شرکتو با استخدام نیروی کاری ضعیفتر، صرفا به خاطر اینکه جزو اقلیتهاست و باید براشون سهمیه در نظر گرفت، زیر پا گذاشت.
(میگم جنبش فمینیستی بیخود چون خیلی الکی شده الان، هر کاری که میکنی میگن داری حقوق زنان رو پایمال میکنی!)
مث ایران شده دیگه. پسره میخواد خرج خونواده بده، استخدامش نمیکنن! چرا؟! چون میشه بجاش یه دخترو با حقوق کمتر و جاذبهی بیشتر استخدام کرد!
البته اگه اون زن در حد بقیه باشه چرا استخدام نشه؟! بشه، خیلیم خوب اما نه اینکه نسبت به بقیه در ردهی پایینتری باشه و بخاطر دیدگاه جامعهی کنونی بخوای بیاریش سر کار!
مث دانشگاههامون و سهمیه جبهه پدران! خیلیاشون در حد دانشگاههای خوب نیستن اما با سهمیه میرن! (البته میدونم که سهمیه جبهه و اینچیزا مزاف بر ظرفیت دانشگاههاست اما میشه همونارو هم به افراد مستعد داد)
خو راست میگه. شده مثل اسکار امسال میخواستن به زور سیاهپوست ها را جزو نامزد ها کنن. خب امثال بازیگرهای سیاه پوست خوبی نداشتیم دلیل نمیشه به زور بچپونن
ایا بشریت سیم رد داده ? ? ?
چپ بره از کره شمالی و روسیه و کوبا که ساخته لذت ببره،تو کشور کاپیتالیستی چیکار میکنه
مردسالاری به اندازه زن سالاری و مرد ستیزی زشته،این چپها هم شورش رو درآوردن.درمورد سیاه پوستها هم همچنین،هیجده درصد امریکا سیاه پوست هست اما چپ ها میگن در محیط کار باید برابر با سفیدپوستها باشن.نتیجه این مردستیزی و نژادستیزی میشه یاهو،باید اندیشه اون فرد رو بررسی کرد نه نژاد و جنسیتش رو.البته چپ فقط به فکر پول هست و هیچ ارزشی برای زن و سیاه پوست قائل نیست،همش بهانه هست.چپ فقط شعاراش قشنگه
اره کار احمقانیه ایه .. حرف این اقا هم بد نبوده که .. گفته کاری نه به جنسیت داشته باشید نه به نژاد فقط بر اساس اندیشه ها نظر بدید نه به زور بخواید زن و مرد رو برابر کنید
وقتی خروجی دانشگاههای امریکا تو رشته های فنی مهندسی ۱۵ درصده و تو تکنولوژی اطلاعات از این هم کمتره ( اینو مطمئنم و الکی نمیگم ) نمیدونم چه اصراریه که باید زن و مرد برابر باشن تو شرکت ها با هیچ منطقی سازگاری نداره. راهیه که خودشون انتخاب کردن ، اگه اینطوریه مشکلی نیست پس باید به زور هم زنان رو روانه این رشته ها کنن تو دانشگاه .
دمش گرم...بابا زنا همه چیو به خاک سیاه میشونن...برای مثال یاهو...اخرش دیگه جایزه میلیون دلاری هم گرفت...زن به درد این کارا نمیخوره بخدا...خیابونا رو ببین
مسئله واقعا پیچیده ای هست به نظرم از طرفی خب طبیعتا درستش اینه که یه شرکت بر اساس معیارهای خودش کارمنداش رو انتخاب کنه حتی اگه به نظر تبعیض نژادی بیاد چون ذات اقتصاد آزاد همینه از طرفی خب من که خودم مرد هستم نمیتونم عادلانه در مورد این مسئله قضاوت کنم این یه معضل اجتماعی هست که دهه ها تلاش شده براش تا زنان بتونن مستقل و راحت زندگی کنن که این هم حق طبیعی هر فردی هست مثلا شما فرض کن از نظر علمی ثابت شه که یه نژاد خاص مثلا باهوشترن یا یه نژاد دیگه هوش پایین ترین دارن اونوقت مثلا نژاد اول باید بشن مدیر نژاد دوم کارگر! نژاد اول در رفاه کامل نژاد دوم در فقر و سختی! همین مسئله به نوعی در مورد زنان هم صادقه حالا اینجا قوای جسمی یا مسائل دیگه ای ممکنه مطرح باشه خلاصه که واقعا سخته ولی به نظر من حمایت از حقوق زنان تو این برهه میتونه نتایج بهتری در آینده داشته باشه
شرکتها منافعشون رو هم در نظر میگیرن. شاید مدیران فکر میکنن انتخاب و استخدام یک خانم به جای افراد دیگر که حتی شاید از نظر فنی شایسته تر هم باشن، وجهه شرکتشونو بهتر جلوه میده و در آینده بیشتر نفع میبرن. البته شایسته سالاری میبایست حکم فرما باشه. استخدام افراد لایقتر جدای از دیگر ویژگی ها مثل جنسیت و یا سن و نژاد، باعث ایجاد انگیزه بیشتر میشه و این به پیشرفت بشر کمک بیشتری میکنه.
مهم ترین دلیل آزادی آدم خلاقیتش بوده که با چرخ و آتش شروع شدش. آزادی با بخش نامه به وجود نیومده و این چیزیه که این اکتیویستا نمیفهمن.