ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

امکان پرداخت موبایلی پول خرد تا آخر شهریور ماه فراهم می شود

خدمات بانکداری الکترونیک کشور در سال های اخیر پیشرفت قابل توجهی داشته و امروزه بسیاری از اموری که در گذشته نیازمند مراجعه حضوری به بانک ها بوده اند، به راحتی از طریق سیستم بانکداری الکترونیک ...

محسن خوشنود
محسن خوشنود منتشر شده در ۲۱ مرداد ۱۳۹۶  |  ۱۴:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

خدمات بانکداری الکترونیک کشور در سال های اخیر پیشرفت قابل توجهی داشته و امروزه بسیاری از اموری که در گذشته نیازمند مراجعه حضوری به بانک ها بوده اند، به راحتی از طریق سیستم بانکداری الکترونیک انجام شده و حتی خدمات نوین و کاربردی دیگری نیز از این طریق در اختیار مردم قرار گرفته اند.

در همین راستا نصرالله جهانگرد معاون وزیر ارتباطات، با اشاره به پروژه سرویس جدیدی تحت عنوان «پرداخت پول خرد موبایل»، از هماهنگی با بانک مرکزی و صدور دستور این بانک به تمامی بانک ها خبر داد. وی همچنین در ادامه گفت بیش از نیمی از پرداخت های خرد، مبالغ زیر 10 هزار تومان هستند و اظهار کرد:

برای تراکنش روی تلفن همراه با بانک مرکزی به توافق رسیده ایم تا برای رفاه حال مردم، امکان نقل و انتقال پول خرد برای خریدهای زیر ۱۰ هزار تومان نیز از طریق شبکه بانکی روی موبایل فراهم شود.

بر این اساس شرایطی در حال فراهم شدن است که کاربران بتوانند این پرداخت ها را نیز از طریق گوشی‌های موبایل خود و بدون اتصال لحظه ای به سیستم بانکی کشور انجام دهند.

بدین ترتیب قرار است یک حساب بانکی از سوی هر کاربر احراز شود تا پس از پرداخت های خرد انجام شده از سوی کاربر، یک گزارش کلی به سیستم بانکی ارائه شده و این مبلغ تجمیع شده از حساب کاربر کسر گردد.

این سرویس در راستای اجرای موبایل بانکینگ در کشور و تسهیل خرید و فروش اینترنتی و پرداخت پول خرد از طریق موبایل صورت می گیرد، و قرار است حداکثر تا دو ماه آینده و تا اواخر شهریور ماه این پروژه برای مردم اجرایی شود.

با توجه به سخنان آقای جهانگرد، سرویس جدید در لحظه مبادله وجه، نیازی به «اتصال لحظه ای به سیستم بانکی کشور» و در نتیجه اینترنت نداشته، و مجموع پرداخت های خرد کاربر بعداً به سیستم بانکی ارائه شده و مبلغ آن از حساب کسر می شود.

اما به دلیل عدم ارائه جزئیات، این سؤالات به ذهن می رسد که خدمات مذکور با کدام فناوری در اختیار مردم قرار می گیرند؟ آیا سقفی برای پرداخت های خرد وجود دارد؟ آیا حساب بانکی جدید و اختصاصی سقف پرداخت های خرد را مشخص می کند؟ آیا شاهد استفاده از تکنولوژی NFC تلفن های هوشمند خواهیم بود؟ تکلیف افرادی که موبایل مجهز به NFC ندارند چه خواهد شد؟

به هر حال باید برای دریافت پاسخ این سؤالات، تا انتشار اظهار نظرهای رسمی بعدی مسئولین و ارائه توضیحات بیشتر صبر کنیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • خط خطی

    شاید از فناوری سیم کارت nfc که قبلا توسط ایرانسل رونمایی شده استفاده کنه

  • mahyar_torabi

    خیلی خوبه اگه زیر ساختش درست اجرا بشه باید کم کم بریم به سمت الکترونیکی کردن دریافت و پرداخت ها و از بین بردن پول فیزیکی .

  • shahrooz kurdi

    امیدوارم کاری کنن بتونیم از NFC استفاده کنیم

  • E.M

    اینجوری ادامس شیک هم ورشکست میشه?

  • محمد رضا

    چیپ nfc می خریم دونه هزار تومان به گوشی وصل می کنیم

  • محمد رضا

    یعنی یه قرون یه دو قرون هم میشه پرداخت کرد

  • Hamid

    فکنم مثل شارژ تلفن همراه باید گوشیتو شارژ کنی
    مثلا 100 تومن شارژ کنی تا وقتی تموم نشه به بانک کاری نداره تا شارژ مجدد

    • pendar

      اینم میشه

  • Hussein Jafarinia

    خب مثلا یکی تو حسابش ۱۵ هزار تومن داشته باشه و در نهایت ۲۰ هزار تومن بدون وصل شدن به بانک خرید کنه چی میشه؟

  • Hamid

    اونور داره از مدُ میوفته
    تازه اینا میخوان مُد کنن
    بجمبین بابا

  • Ali.01

    مترو و BRT هم بشه عالیه! درواقع همچین سیستمی تو ایران شبیه رؤیاس!!! تکلیف افرادی که موبایل NFC ندارند سؤال بود پرسیدین؟! :/ مث اینه که بپرسیم تکلیف افرادی که ماشین ندارند چیه!!! :|

    • meysam Yousofzade

      چ ربطی داره! الان خیلی از موبایلای ۲۰۱۷ هم ان اف سی ندارن! یه چیزی مث تگ باید بذارن براشون

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی