ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

چگونه کنسول ها را به مانیتور های فاقد پورت HDMI متصل کنیم؟

کنسول های خانگی ابزار بسیار محبوبی هستند و امروزه تقریبا در هر خانه ای می توان رد پای یکی از آن ها را پیدا کرد. خیلی از گیمر ها کنسول ها را به تلویزیون های ...

پوریا دانشور
پوریا دانشور منتشر شده در ۲۱ مرداد ۱۳۹۶  |  ۲۳:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

کنسول های خانگی ابزار بسیار محبوبی هستند و امروزه تقریبا در هر خانه ای می توان رد پای یکی از آن ها را پیدا کرد. خیلی از گیمر ها کنسول ها را به تلویزیون های شان متصل می کنند، عده دیگری هم ترجیح می دهند که پشت میز کار شان بنشینند و به صفحه مانیتورشان خیره شوند. اما تا به حال فکر کرده اید که اگر کنسولتان به صفحه نمایش مستقیما متصل نشود، چه باید بکنید؟

درون جعبه کنسول نسل هشتمی شما یک کابل HDMI قرار دارد که یکی از دو سر این کابل به پشت کنسول، و سر دیگر به صفحه نمایشتان، حال چه تلویزیون باشد و چه مانیتور متصل می شود. HDMI یا رابط چندرسانه‌ای وضوح بالا، رابطی است که قادر است هم سیگنال های ویدیویی دیجیتال و هم داده های صوتی دیجیتال را انتقال بدهد. پس کابل HDMI عملا داده های صوتی/تصویری دیجیتال را از کنسولتان، به صفحه نمایشتان منتقل می کند.

تنها روش موجود برای گرفتن خروجی تصویر از کنسول های نسل هشتمی، پورت HDMI ای است که در پشت کنسول قرار گرفته و در نتیجه یک سر کابل HDMI باید به این پورت متصل شود. اما اگر صفحه نمایش شما فاقد پورت HDMI باشد چه؟ آن وقت کنسول شما از طریق کابل HDMI قابلیت اتصال به صفحه نمایش را نخواهد داشت. در این مقاله قرار است توضیح دهیم که چگونه می توانید کنسولتان را به هر صفحه نمایشی متصل کنید تا از هر مانیتور و تلویزیونی، خروجی تصویر دریافت کنید.

ادامه این مقاله را در ویجیاتو بخوانید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • Amirabbas

    با سلام
    من مبدل تبدیل HDMI به dvi رو خریدم اما وقتی که ps4 رو با مبدل بخ مانیتور وصل میکنم صفحه سیاه می ماند . لطفا کمک کنید .

  • علی مالمیر

    سلام من کابل DVI ای که مانیتورم میخوره با اینی که گزاشتین عکسشو فرق داره سوراخ هایی در گروه های هشت تایی و ستون سه تایی میخوره و فرق داره مبدلش هم گرفتم اما وقتی کنسول رو روشن میونم مانیتور خامو ش میشع ممنون میشم کمک کنید

  • Saeedbeik

    سلام. من میخواستم ایکس باکس رو به مانیتور دارای پورت vga وصل کنم. مراحل رو رفتم و اوکی شد ولی نه کاملا. رو بیشتر مانیتورها تصویر رو میاره اما رو مانیتور خودم نمیاره و اروری که میده اینه
    Out of range
    67.3khz / 60 hz
    چیکار کنم تا درست بشه؟؟؟؟

  • hameddi81

    سلام خسته نباشید مرسی بابت مقاله خوبتون میخواستم ببینم من مانیتورم هم VGA داره هم DVI اگه PS4به DVI بزنم صدارو از کجا تهیه کنم؟

    • Saeedbeik

      مبدلی بگیر که خروجی صدا داشته باشه

  • Mahyar.sr

    سلام من از همین مبدل هایی که عکس رو گذاشتید دارم ولی اصلا تصویری بالا نمیاد htmi به vga هستش ممنون میشم جواب بدید ?

  • Ibrahim Mohammadi

    سلام جناب دانشور . میشه یه توضیحی در مورد اسپیکری که مستقیم با usb وصل میشه بدید . من متوجه این قسمت نشدم . مگه اسپیکر بدون جک 3.5 میلی متری هم داریم ؟

  • MOhamaD

    منتظر توضيح درمورد display port بودم

  • iMori

    روشی نیست بشه به وسیله دانگل های کست و بدون سیم تصویر رو روی تلویزیون بندازیم ؟؟

  • AliShabanism

    بایست اضافه کنم که تبدیل HDMI به VGA به همین سادگی کار رو راه نمیندازه، در PS4 در تنظیمات تصویر ، گزینه ها بایست تنظیم شوند و کیفیت ( رزولوشن ) بصورت دستی کم بشه تا با مبدل کار کنه! البته اینو هم اضافه کنم که شخصه روی مانیتوری که هم HDMI میخورد هم VGA، مبدل رو برای تست فقط امتحان کردم، حتی بعد از انجام تنظیمات، تصویر بالا نیومد! مبدل HDMItoVGA هم با پورت کارت گرافیک پی سی قبلا تست شده بود.

    • Ali Moosavi

      درود بر شما
      بنده مانيتور dell گرفتم و ديدم كه فقط پورت vga داره خيلي ناراحت شدم راستش بعد كه گشتم يه مبدل عالي پيدا كردم كه كيفيت 1080 رو اجرا ميكنه به صورت بسيار عالي هم اجرا ميكنه حتي مقايسه كردم با كيفيت اجرا شدن بازي ها روي ساير تلويزيون يا مانيتور ها ،بازم كمبودي نديدم البته اين مبدل كه گرفتم حدودا ٤٠ دلار آب خورد برام و منبع تغذيه جداگانه داره

مطالب پیشنهادی