ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل با پرداخت ۳ میلیارد دلار همچنان به عنوان موتور جستجوی پیشفرض روی iOS باقی می ماند

گوگل و اپل در دنیای تکنولوژی رقبای سرسختی هستند اما در عین حال، با یکدیگر شراکت نیز می کنند. طبق اخباری که اخیراً منتشر شده، گوگل در سال های اخیر برای حفظ جایگاه خود به ...

محسن خوشنود
محسن خوشنود منتشر شده در ۲۴ مرداد ۱۳۹۶  |  ۱۶:۲۵

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

گوگل و اپل در دنیای تکنولوژی رقبای سرسختی هستند اما در عین حال، با یکدیگر شراکت نیز می کنند. طبق اخباری که اخیراً منتشر شده، گوگل در سال های اخیر برای حفظ جایگاه خود به عنوان موتور جست و جوی پیش فرض محصولات اپل، میلیاردها دلار به شرکت ساکن کوپرتینو پرداخته است.

امسال 5 درصد از سود عملیاتی اپل مستقیماً توسط گوگل پرداخت شده است

بر اساس گزارش مؤسسه برنشتاین، گوگل در سال جاری مبلغ 3 میلیارد دلار وجه نقد را به کمپانی اپل پرداخت کرده تا همچنان موتور جست و جوی شماره یک دستگاه های مجهز به iOS باشد. این مبلغ در واقع 5 درصد از کل سود عملیاتی اپل بوده و موجب رشد 25 درصدی آن در 2 سال اخیر شده است.

جالب است بدانید که مبلغ قرارداد سه سال پیش در حدود 1 میلیارد دلار بود و می توان گفت تمام پول پرداختی توسط گوگل طی این قراردادها، برای اپل سود خالص خواهند بود.

البته مسئله مورد بحث کاملاً هم به ضرر گوگل نیست چرا که یکی از منابع اصلی درآمد این کمپانی تبلیغات بوده، و با توجه به آمارهای موجود 50 درصد از درآمد مذکور توسط دستگاه های مجهز به iOS تأمین می شود.

به هر حال تا به اینجای کار هر دو کمپانی از همکاری در زمینه موتور جست و جوی پیشفرض راضی بوده، و گوگل با کسب درآمد از نمایش تبلیغات برای کاربران iOS، سهم اپل را به صورت پول نقد پرداخت می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • ali

    البته انقدددر موتور جستجوی گوگل خوبه که فک کنم کاربرا خودشون پیش فرضو میذاشتن رو گوگل.

  • امیرحسین

    @Metal
    گوگل نده، مایکروسافت میده. در واقع اپل قیمت تعیین نمی‌کنه، رقابت تعیین میکنه ...

  • Metal

    اين ننگ بزرگى براى تيم كوك هست
    پول ميده از اعتبار اپل سوء استفاده ميكند
    اپل نبايد حتى با دهها برابر اين رقم هم پول بگيرد
    اخه سه ميليارد دلار پولى نيستش كه (در متن گفته پنج درصد سود كل اپل كه رقم بسيار كمى هستش يعنى اپل سالى شصت ميليارد دلارسود ميكنه و گوگل با اين سه ميليارد دلار چند برابر اين رقم از اپل سود ميكنه پس به نفع گوگل هستش بيشتر و فكر كنم هيات مديره نگذاشته به خاطر پول پرستيشون اگر يك جو عقل داشتند پول و نميگرفتند )

مطالب پیشنهادی