ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

پیش نمایش ب ام و Z4 جدید؛ تحولی در زیباترین محصول باواریا

ب ام و z4 را به عنوان یک خودرو اسپرت و یک رودستر کلاسیک، می توان یکی از شاخص ترین محصولات ب ام و دانست که در نسل های اخیر خود به عنوان زیباترین مدل ...

سعید علیپور
سعید علیپور منتشر شده در ۲۷ مرداد ۱۳۹۶  |  ۱۴:۱۵

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

ب ام و z4 را به عنوان یک خودرو اسپرت و یک رودستر کلاسیک، می توان یکی از شاخص ترین محصولات ب ام و دانست که در نسل های اخیر خود به عنوان زیباترین مدل این کمپانی نیز مطرح بوده است، حالا اما ب ام و در آستانه عرضه جایگزینی برای این مدل قرار گرفته و در همین راستا پیش نمایشی از این محصول جدید را به جهانیان معرفی کرده است.

دومین کانسپت مهم ب ام و در سال 2017 آخر این هفته در گردهمایی Pebble Beach Concours d'Elegance در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

با نزدیک شدن به زمان رونمایی، ب ام و تصاویری از این اتومبیل مفهومی را که Z4 Concept نام دارد، منتشر کرده است. همانطور که می توان حدس زد، کانسپت مذکور در واقع پیش نمایشی از نسل آتی Z4 بوده و نمایانگر برخی از خصوصیات ظاهری آن می باشد.

طراحی کانسپت Z4 بسیار هیجان انگیز بوده و المان هایی در آن به کار رفته که پیش از این در محصولات ب ام و دیده نشده بودند. البته با توجه به اغراق های صورت گرفته بعید به نظر می رسد نسخه تولیدی کاملا شبیه این مفهومی زیبا باشد، اما با این حال گفته می شود این دو تا 80 درصد مشابه هم خواهند بود.

نمای جلو و استایل کلی این خودرو، کانسپت سری 8 را در ذهن تداعی می کند؛ شیب زیاد دماغه، جلو پنجره ی کلیوی بزرگ، ورودی های هوای غول پیکر و شکاف های کشیده بر روی کاپوت بخشی از ویژگی های مفهومی جدید باواریایی ها هستند. ا

ما بدون شک مهم ترین تغییر در این بخش به چراغ های اصلی مربوط می شود، جایی که طراحان ب ام و سنت شکنی نموده و به جای حالت افقی و کشیده ی قبلی از یک چینش نسبتا ایستاده استفاده کرده اند. این سبک از طراحی را می توان مشابه محصولات استون مارتین دانست که در آن چراغ ها به سمت عقب تمایل دارند.

در قسمت عقب بازی با انواع خطوط و حجم ها باعث شکل گیری یک نمای فوق العاده جذاب شده؛ خروجی های اگزوز بزرگ نقره ای، برآمدگی روی صندوق عقب، چراغ های باریک و کشیده و دیفیوزر فیبر کربنی ویژگی های بارز کانسپت Z4 در این نما هستند.

همانند جلو و عقب، در نمای جانبی نیز Z4 به دلیل بهره گیری از چرخ های بزرگ، شیب زیاد کاپوت و شیشه اصلی و همچنین خروجی هوای آبشش مانند روی گلگیر که خطوط آغاز شده از آن تا انتهای خودرو امتداد پیدا کرده اند، بسیار پویا و آماده تهاجم دیده می شود.

در داخل کابین همه چیز با تمرکز بر روی راننده طراحی شده و قسمت میانی داشبورد اندکی به سمت فرمان تمایل دارد؛ ضمن اینکه اجزای داشبورد به جای اینکه همانند محصولات فعلی ب ام و حالتی عمودی داشته باشند، گویی از چپ به راست کشیده شده اند.

شکل فرمان نیز با آنکه جذابیت بسیار زیادی دارد، به نظر نمی رسد به نسخه تولیدی راه پیدا کند. نوع استفاده از رنگ ها و جداسازی قسمت های مختلف مربوط به کنترل اتومبیل با رنگ مشکی در این کانسپت، بار دیگر از تاکید ب ام و بر روی راننده و لذت رانندگی حکایت دارد.

طبق گزارش های اولیه، نیروبخش Z4 نهایی موتورهای 2 لیتری چهار سیلندر و سه لیتری شش سیلندر توربوشارژ به ترتیب با 187 و 355 اسب بخار قدرت خواهند بود، زمان عرضه آن نیز مارچ 2018 پیش بینی شده است.

کانسپت Z4 توسط آقای مارک گیرارد (Marc Girard) و بر اساس زبان طراحی جدید ب ام و خلق شده است. این کمپانی آلمانی با کانسپت های Z4 و سری 8 نشان داد که به دنبال ایجاد تحول بوده و قصد دارد در آینده تغییراتی را در ظاهر محصولات خود اعمال کند.

به گفته آقای گیرارد این تغییرات کاملا بر مبنای میراث و هویت همیشگی ب ام و خواهد بود و اجزایی مثل جلو پنجره ی کلیوی شکل و چراغ های اصلی با حفظ اصالت از نو طراحی خواهند شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • khabaat apado

    فم کلیش یکم شبیه f-type شده
    بخصوص چراغای جلوش

    • Goyban bl

      اومدم بگم کاملا شبیه جگوار شده که دیدم یکی دیگه هم نظرش همینه

  • zoroastrian

    wow ?

  • مجوری

    طراحی امریکایی تر داره

  • .

    داره زیبایی منطق و تعریف اتومبیل رو به رخ کهکشان میشه

  • rashedi

    به نظر بنده طراحی خودرو های داخلی بسیار زیباتر وشکیل تر ومناسب خوانواده ایرانی وفرهنگ ایرانی است مثلا سمند و دنا.گروه خودرو سازی وطنی.آره جون عمت ببینید همینجوری ا س ک ل مون میکنن.

  • Rivekan

    طراحی کاملا شرقیه ادم یاد لکسوس و اینفینیتی می‌افته! حتی اگر توی عکس ششم با دست جلوی ارم BMW رو بگیرید طراحی کیا استرینگر توی ذهنتون نقش خواهد بست!

  • mahmood00

    سلام.
    اول اینکه از سایت بسیار خوبتون تشکر میکنم.
    آیا میشه مطالب سایت شمارو با ذکر منبع در فروم یا سایت های دیگه قرار داد؟ممنون میشم جواب بدین؟

    • Ali

      دیجاتو خودش از روی پدال مطلب و برداشته?

    • سپهر زنگنه

      سلام، اشکالی در مورد استفاده از مطالب با ذکر منبع وجود نداره...

  • ali karami

    این بهتره یا دنا پلاس؟

مطالب پیشنهادی