استفاده از فیلترشکن طی دو سال گذشته کاهش قابل توجهی داشته است
رئیس مرکز ملی فضای مجازی می گوید حدود سه درصد از ترافیک اینترنت کشور به فیلترشکن ها تعلق دارند، و افزود رویکرد دولت کنونی، سطح بندی فضای مجازی بر اساس گروه های سنی و شخصیتی ...
رئیس مرکز ملی فضای مجازی می گوید حدود سه درصد از ترافیک اینترنت کشور به فیلترشکن ها تعلق دارند، و افزود رویکرد دولت کنونی، سطح بندی فضای مجازی بر اساس گروه های سنی و شخصیتی را در نظر دارد، نه بستن این فضا را.
ابوالحسن فیروزآبادی افزود فعلاً در کشور ما، نگاه «بلک لیستی» به فضای مجازی برقرار است، یعنی فقط بخش های نامناسب بسته شوند و این بخش تا حد ممکن کوچک باشد.
دبیر شورای عالی فضای مجازی خاطرنشان کرد اینترنت نباید برای یک کودک شش ساله و یک دانشمند و یک خبرنگار یکسان باشد. وی همچنین افزود فیلتر تنها راه حل نیست، اگرچه باید وجود داشته باشد و در دنیا هیچ کشوری بدون فیلتر وجود ندارد.
به گفته فیروزآبادی، ساماندهی فضای مجازی در دستور کار کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه قرار گرفته تا اینترنت مناسب تری برای رسانه های بزرگ کشور و دانشگاهیان ارائه شود.
رئیس مرکز ملی فضای مجازی در مورد VPN ها افزود استفاده از VPN مقوله پیچیده ایست، چون بسیاری از بانک ها و اداره ها از آن استفاده می کنند. بنابراین نمی توان به سادگی نسبت به تعطیلی یا بستن آنها صحبت کرد.
فیروزآبادی می گوید طی دو سال گذشته استفاده از فیلترشکن به شدت کاهش یافته و در حال حاضر کمتر از 3 درصد ترافیک کشور را تشکیل می دهد.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
چی میگه این یارو وقتی سایت رادیو جوان فیلتر کردن ???یا علی کل اینترنت فیلتر 60درصد سلیتا بی دلیل فیلتر مثلا رایدیو جوان برا چی فیلتره چی داره بعضی سایتارو الکی فیلتر میکنن هیچکی نیست که فیلتر شکن نداشته باشه
فقط 3 درصد استفاده نمیکنند.
در ضمن تقریبا تمام کشورهای آزاد و متمدن هیچ گونه فیلتری روی اینترنت ندارن.
چون نیازی ندارند ربطی به پیشرفت کشورشون نداره
اینارو از کجا آوردی؟ آمریکا ، چین و ژاپن بیشترین فیلتر رو در جهان دارند
داداچ اشتباه زدی ! ? ? ?
من اونروز کلمه book سرچ کردم نصفی از سایتا فیلتر بود. کلا وب گردی بدون فیلتر شکن انگار سلول انفرادی
جمع کنین بابا،الان شما یه لیریکس تو نت سرچ میکنی همه سایتای مطرحی که میان لیریکس اهنگارو میزارن فیلترن،بعد میگه نمیخوایم فضا کوچیک باشه!از شیر مرغ تا جون ادمیزاد همه چی فیلتره تو ایران،فیلتر شکن نداشته باشی باختی :))
دو روزه حتی سایت رهبری رو با فیلترشکن میتونم بالا بیارم. مخابرات اوضاش داغونه. آماری که دادن برعکس خوندین....
این یعنی معکوسش ??? هر موقع حرفی میزنن یعنی عکسشه ???
مشکوک میزنه :/ چون فیلتر کن به سرور یه کشور دیگه میره و فیلتر های اون کشور روی اون فیلتر شکن اعمال میشه :/
خفه شو بابا
نرخ بیکاری و تورم میز به صفر رسیده ???