ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

استفاده از فیلترشکن طی دو سال گذشته کاهش قابل توجهی داشته است

رئیس مرکز ملی فضای مجازی می گوید حدود سه درصد از ترافیک اینترنت کشور به فیلترشکن ها تعلق دارند، و افزود رویکرد دولت کنونی، سطح بندی فضای مجازی بر اساس گروه های سنی و شخصیتی ...

حمید مقدسی
حمید مقدسی منتشر شده در ۳۱ مرداد ۱۳۹۶  |  ۱۷:۳۹

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

رئیس مرکز ملی فضای مجازی می گوید حدود سه درصد از ترافیک اینترنت کشور به فیلترشکن ها تعلق دارند، و افزود رویکرد دولت کنونی، سطح بندی فضای مجازی بر اساس گروه های سنی و شخصیتی را در نظر دارد، نه بستن این فضا را.

ابوالحسن فیروزآبادی افزود فعلاً در کشور ما، نگاه «بلک لیستی» به فضای مجازی برقرار است، یعنی فقط بخش های نامناسب بسته شوند و این بخش تا حد ممکن کوچک باشد.

دبیر شورای عالی فضای مجازی خاطرنشان کرد اینترنت نباید برای یک کودک شش ساله و یک دانشمند و یک خبرنگار یکسان باشد. وی همچنین افزود فیلتر تنها راه حل نیست، اگرچه باید وجود داشته باشد و در دنیا هیچ کشوری بدون فیلتر وجود ندارد.

به گفته فیروزآبادی، ساماندهی فضای مجازی در دستور کار کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه قرار گرفته تا اینترنت مناسب تری برای رسانه های بزرگ کشور و دانشگاهیان ارائه شود.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی در مورد VPN ها افزود استفاده از VPN مقوله پیچیده ایست، چون بسیاری از بانک ها و اداره ها از آن استفاده می کنند. بنابراین نمی توان به سادگی نسبت به تعطیلی یا بستن آنها صحبت کرد.

فیروزآبادی می گوید طی دو سال گذشته استفاده از فیلترشکن به شدت کاهش یافته و در حال حاضر کمتر از 3 درصد ترافیک کشور را تشکیل می دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (21 مورد)
  • star golden

    چی میگه این یارو وقتی سایت رادیو جوان فیلتر کردن ???یا علی کل اینترنت فیلتر 60درصد سلیتا بی دلیل فیلتر مثلا رایدیو جوان برا چی فیلتره چی داره بعضی سایتارو الکی فیلتر میکنن هیچکی نیست که فیلتر شکن نداشته باشه

  • آریا

    فقط 3 درصد استفاده نمیکنند.
    در ضمن تقریبا تمام کشورهای آزاد و متمدن هیچ گونه فیلتری روی اینترنت ندارن.

    • محمدی

      چون نیازی ندارند ربطی به پیشرفت کشورشون نداره

    • علیرضا عابدی

      اینارو از کجا آوردی؟ آمریکا ، چین و ژاپن بیشترین فیلتر رو در جهان دارند

  • zoroastrian

    داداچ اشتباه زدی ! ? ? ?

  • امیر مرزبان

    من اونروز کلمه book سرچ کردم نصفی از سایتا فیلتر بود. کلا وب گردی بدون فیلتر شکن انگار سلول انفرادی

  • Farhad Mirzaei

    جمع کنین بابا،الان شما یه لیریکس تو نت سرچ میکنی همه سایتای مطرحی که میان لیریکس اهنگارو میزارن فیلترن،بعد میگه نمیخوایم فضا کوچیک باشه!از شیر مرغ تا جون ادمیزاد همه چی فیلتره تو ایران،فیلتر شکن نداشته باشی باختی :))

  • محمد لشکربلوکی

    دو روزه حتی سایت رهبری رو با فیلترشکن میتونم بالا بیارم. مخابرات اوضاش داغونه. آماری که دادن برعکس خوندین....

  • Mohammad Daryabiyan

    این یعنی معکوسش ??? هر موقع حرفی میزنن یعنی عکسشه ???

  • فرزاد

    مشکوک میزنه :/ چون فیلتر کن به سرور یه کشور دیگه میره و فیلتر های اون کشور روی اون فیلتر شکن اعمال میشه :/

  • رضا آرین

    خفه شو بابا

  • iambhmn

    نرخ بیکاری و تورم میز به صفر رسیده ???

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی