وزیر ارتباطات: اعمال سیاست های ایران در فضای تلگرام با مشکل مواجه است
پس از مطرح شدن مسئله انتقال سرورهای تلگرام به ایران و اظهارات وزیر ارتباطات قبلی و همچنین پاول دورف مدیر عامل تلگرام، حالا محمد جواد آذری جهرمی وزیر جوان ارتباطات و فناوری اطلاعات، اظهار داشته ...
پس از مطرح شدن مسئله انتقال سرورهای تلگرام به ایران و اظهارات وزیر ارتباطات قبلی و همچنین پاول دورف مدیر عامل تلگرام، حالا محمد جواد آذری جهرمی وزیر جوان ارتباطات و فناوری اطلاعات، اظهار داشته که ایران نتوانسته در تفاهمات خود با مدیران تلگرام به جمع بندی صد در صدی برسد و از این رو، اعمال سیاست های کشور در این شبکه اجتماعی با مشکل مواجه است. وی در این باره گفت:
متأسفانه به دلیل عدم مدیریت، تلگرام تبدیل به وزنه ای برای ما شده و این امر برای حاکمیت و امنیت ملی ما خوب نیست؛ باید پیام رسان ها را به فضای داخلی بیاوریم و اگر نتوانیم این کار را انجام دهیم، کشور دچار خُسران بزرگی می شود. یکی از برنامه های جدی من این است که پیام رسان ها را با تغییر ذائقه مردم و ارائه خدمات بهتر به کانال های داخلی منتقل کنم.
جهرمی همچنین با اشاره به عدم اعتقاد به برخورد سلبی در فضای مجازی، عنوان کرد که دولت در مورد مسائل مستهجن و مبتذل در این فضا به هیچ عنوان تعارف نداشته و با انتشار چنین محتواهایی برخورد جدی خواهد کرد. البته وزیر ارتباطات از عملکرد کنونی در زمینه برخورد با مسائل مورد بحث انتقاد کرد و اظهار داشت:
سیکل جمعآوری و برخورد با کانالهای مستهجن و مبتذل دچار مشکل، و فضای موجود در برخورد با این کانالها منفعل است؛ یعنی در ابتدا جرم اتفاق می افتد و وزارت ارتباطات پس از وقوع جرم به دنبال برخورد با آن می رود؛ بنابراین یک عقب ماندگی وجود دارد.
اعتقاد نداریم که در فضای مجازی صرفاً باید به صورت سلبی عمل کرد، البته باید در مواقعی که حاکمیت تشخیص می دهد، از قوه سلب استفاده کنیم؛ همه کشورها دارای قدرت نظامی هستند اما همیشه از این قدرت استفاده نمی کنند.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
قبل از اینکه بیاد سر کار چی گفتم؟!
یه آدم پررو و عقب مونده تر از قبلیه که نه تنها برای بهبود شرایط نیومده بلکه به عقیده خودشون میخوان این ولنگاری ها و کم نظارتی های حوزه ی مجازی و ارتباطات رو نیز سرو سامون بدن و با ارزش ترش کنن..
حالا هی برین کف و سوت و بوق بزنین
متاسفانه کانال های پ.و.ر.ن و با محتوای غیر اخلاقی که برای همه افراد جامعه مخصوصا نوجوانان مضر هست تو تلگرام خیلی زیاد شدن و عده زیادی به اونا دسترسی دارن دولت باید با مدیران این کانال ها تا جای ممکن سخت برخورد کنه و مجازات های سنگینی مثل حبس ابد به اونا بده. ولی هیچ کانال دیگه ای نباید با بهانه های الکی حذف بشن متاسفانه به جای برخورد با کانال های غیراخلاقی دارن فقط با کانال های منتقد و مخالف جریان حاکم برخورد میکنن و این برخلاف آزادی بیانه
خخخخخ مردم بوق هستند توی تلگرامی که دست شماست پیام بدن به همه دوستان اگر فیلتر شد یا سرور تلگرام اومد ایران اپلیکیشن بعدی ما گوگل الو ولی نمیتونن فیلترش کنن سرورا خواب ببینن که بیاد ایران?
کانال های بزرگی هستن که کسب در امد میکنن ، شیوه ی نوین کسب در آمد در تلگرام پیدا شده و اقتصاد رو رشد میده اونوقت آقا میخوان بیان ببندن ، مسنجر خودشونم باید هر روز جواب پس بدیم فلانی چرا اینکارو کرد ، یهویی میبینی یه پرونده میسازن به جرم رایگان گذاشتن بعضی چیزا بازداشتین :))
بس کنید ترو خدا ، جوون ها رو با باز کردن استیم ، ولو و ... خام کردن که این راهو ببندن .. سیاستشو خوب بلده ایشون ?
مگه اطلاعات من و دوستانم چیه تو تلگرام فقط در حد یه سلام و احوال پرسی حالا می خواد دست هر بیگانه ای باشه این اطلاعات
بحث سر سلام و احوال پرسی نیست...ما در دنیا چیزی داریم بنام حریم خصوصی... الان با هک تلگرام شروع بشه پس فردا به یه بهانه دهن پر کن میان شنودت میکنن و هزار یک کار دیگه
این شرو ورا چیه دییگه.دهن ماروسرویس کردین دیگه هر دوسال یه خروار امار جدید ازاپ و... به لیست مصادیق اضاافه میکنن.دیگه شده مثل نود 32 کههر سایتی کلیدهاشو میزاره میبنده میزنه حاوی محتوای خطرناک.
بعد از این همه سال رای دادن فهمیدم
هر چی مردم بیشتر به رییس جمهور محبوبشون رای دادن بیشتر ضرر کردن
کاش میتونستم کنترل زد بزنم
"یکی از برنامه های من اینه که دهن اون دسته از مردم رو که تا الان سرویس نشده بزنم سرویس کنم و این کار رو با فاتجه خوندن در شبکه های اجتماعی شروع میکنم" خدا قوت
علی برکت الله
این کار شما مثل استفاده کردن لامبورگینی تو ایرانه....از بیخ باید درست بشه که فکر نکنم بشه
تلگرام فیلتر بشه می ریم یه چیز دیگه استفاده می کنیم
? ? ? دقیقا