ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

انجمن جهانی موبایل ایران را تحریم کرد؛ پیگیری مقامات برای رفع تحریم [به روزرسانی شد]

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از اپراتورهای تلفن همراه کشور، انجمن جهانی موبایل (GSMA) که در زمان اعمال تحریم های بین المللی خدمات خود را به ایران ارائه می کرد، حالا پس از ...

محسن خوشنود
محسن خوشنود منتشر شده در ۲۰ شهریور ۱۳۹۶  |  ۱۱:۴۵

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از اپراتورهای تلفن همراه کشور، انجمن جهانی موبایل (GSMA) که در زمان اعمال تحریم های بین المللی خدمات خود را به ایران ارائه می کرد، حالا پس از رفع برخی تحریم ها ارائه خدمات مستقیم به کشور را به دلایل نامعلومی متوقف کرده است.

GSMA مرجع هماهنگی های بین المللی موبایل در دنیاست

یکی از مهمترین خدمات GSMA به عنوان مرجع هماهنگی های بین المللی موبایل، تعیین ساختار شناسه جهانی تجهیزات موبایل IMEI (مخفف International Mobile Equipment Identity) است. کد IMEI شامل چند جزء مختلف بوده که اطلاعاتی مانند کشور و کمپانی سازنده دستگاه را مشخص کرده و کاربردهای مختلفی مانند شناسایی دستگاه ها در شبکه موبایل را دارد.

لازم به ذکر است کشورهایی که با GSMA ارتباط مستقیم دارند، همواره فهرست به روزی از IMEI ها را دریافت می کنند که علاوه بر این، سازمان مذکور لیست محدودی از کدهای مورد بحث را نیز به صورت رایگان منتشر می کند.

همچنین باید گفت تحریم ایران توسط GSMA بر حضور شرکت ها و اپراتورهای ایرانی در نمایشگاه بین المللی بارسلون، به عنوان یکی از بزرگترین نمایشگاه های صنعت موبایل در دنیا نیز تأثیر گذار بوده و ممکن است موجب عدم حضور آنها در رویداد مذکور شود.

گفتنی است بر اساس آخرین گزارشات، مقامات دولتی و خصوصی ایران در تلاش برای مذاکره با طرف خارجی بوده، و نهادهای مربوطه نیز در حال انجام اقدامات لازم برای رفع تحریم جدید هستند.

 

به روزرسانی:

وزیر ارتباطات دقایقی پیش در حساب توییتر خود نوشت:

مجوز حضور شرکت های ایرانی در GSMA که دو سال تمدید نشده بود، امسال تمدید شده است و منعی برای حضور با عنوان شرکت های ایرانی وجود ندارد.

مجوز OFAC برای تمدید عضویت همراه اول در GSMA که نیاز به تبادلات مالی داشته صادر نشده که GSMA دنبال حل موضوع است.

بنابراین خبر تحریم ایران توسط GSMA دقیق نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (69 مورد)
  • Mr.Mohammad

    چرا بحث میکنید؟الان مگه از دست ما کاری برمیاد؟جز اینکه با هم دیگه دعواتون میشه و دچار تفرقه بیشتر میشید؟چرا جای دور میرید؟قبل از هر کاری باید به فکر مردم باشید که 24 ساعتی 18 ساعت تو تلگرام و اینستا مسحور شدن.ادم تو مغازه میره فروشنده تو تلگرامه چون زورش میاد پول خورد در بیاره 9 توممن رو میگه ده تومن.17 تومن رو میگهه 20 تومنو...باوا از خودتون شروع کنید .بعد به بقیه دنیا بچسبید.کم فروشی.فشاد.فقر.بیکاری
    اخه شما که بیل زنید چرا باغچه خودتونو بیل نمیزنید؟دنیا رو در این لحظه فقط امام زمان میتونه پاک کنه.والا کی حریف امریکا و روسیه و اسرائیل میشه؟؟؟پاهایی که عمرمون تو این شبکه ها میگذره؟

  • amir khani

    تا وقتی افکار یوسف ها فردین ها این کامنتا باشه.وضعیت همینه مسولین با کفایت کشور فوق پیشرفته با دیدن.این.کامتا امیدوار تر میشنو ایران عزیز رو از اینی ک.هست با شکوه ترو با عظمت ترش میکنن مرگ بر امریکا ک ب مردم ظلم میکنه بهترین اقتصاد رو داره

    • yosof

      اینم از شعار آزاداندیشی و اپن مایندی و آزادی بیان و تحمل مخالف و... که غربگراها هرروز سر میدن.نه منطق دارن که جواب بدن،نه تحمل هرصدای مخالف.بخاطر همینه وزیرشون میکرفون رو از خبرنگار میگیره پرتاب میکنه و میگه خفه شو ، بیشعور،حقته و... وای به روزی که چنین تفکری کل ایران رو بگیره.گرچه الانشم تقریبا گرفته

  • فرشاد

    تا کی مردم باید تاوان بی لیاقتی مسئولینو بدن؟ یعنی جهان هنوز نمیفهمه که هزینه تحریمو مردم میپردازن نه حکومت؟! ?

    • abbasalim

      وقتی مردم رو ناراضی کنن بر علیه حکومتشون قیام میکنن

      • فرشاد

        این حرف هرجای دنیا میتونه درست باشه بجز ایران. اینا مردم رو روانشناسی کردن. میدونن تا کجا شل کنن کجا سفت که مردم به تب رازی بشن!

  • فردین

    اقایی که میگی ما سوریه پرستیم !
    میشه بگی امریکا تو سوریه و عراق دقیقا چه غلطی می کنه؟ امریکا از هزاران کیلومتر اون طرف دنیا میگه برای امنیت مون اونجاییم
    بعد ما که سوریه نزدیکمونه باید وایسیم نگاه کنیم؟

    • حمیدرضا

      قربون دهنت

  • yosof

    عزیزم سندمیخوای-بفرما-دویچه وله آلمان خوبه؟؟ یا اونم نون خور جمهوری اسلامیه؟!! زیرعکس چهارم رو ببین:
    به گفته فعالان مدنی در ژاپن، تنها در توکیو هزاران دختر در دام فحشا گرفتار آمده‌اند
    http://www.dw.com/fa-ir/%DA%A9%D8%A7%D8%B1-%D9%88-%DA%A9%D8%A7%D8%B3%D8%A8%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D8%AF%D8%AE%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%A8%DB%8C%D8%B1%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%DA%98%D8%A7%D9%BE%D9%86/a-18610634

    • فرشاد

      اگه درصدش رو نسبت به جمعیت توکیو بسنجی میفهمی که قابل توجیه. ولی همین آمار رو توی کشور گل و بلبل خودت بگیر تا بفهمی ایدئولوژی چی به سر مردم آورده.

      • yosof

        برادر! اولا: ما نگفتیم ایران گل و بلبله.حرف من درمقابل دوستانی بودکه میگفتن ژاپن گل و بلبله!
        دوما:اگر ما مشکلی هم داریم، از همین تفکرغربی هست که خیلی از مسئولین ما عاشق غربن و میخوان اینجا رو هم مثل اونجا به لجن بکشن.همون سلفی بگیران و نجومی بگیران مفت خور، همون دخترکان مظلوم و...
        بجای اینکه از غرب تعریف کنیم.برگردیم به اصالتهای خودمون

        • mohamad seraj

          منم باهات موافقم که برگردیم به اصالت خودمون یعنی امپراطوری کوروش و ایرانیان پرافتخار ، منظورت همین بود دیگه؟ یوقت خدایی نکرده فرهنگ اعراب نبود که؟ میدونم .

  • yosof

    اون سرباز آمریکایی که به زن عراقی تجاوز میکنه و فیلمش پخش میکنه چرا؟ چرا هرچندماه به دختران ژاپنی تجاوز میکنن و با کاپتیلاسیون ماست مالیش میکنن.چرا به هواپیمای مسافربری ما (که اون زمان فقط سرمایه دارها میتونستن با هواپیما مسافرت خارجی کنن) هم رحم نمیکنه و به فرماندش مدال میده.همش عمدی هست. برادر من، سرتو درد نیارم.شاید بعضیها وقتی غربیها میخوان بهشون تجاوز کنن دستهاشون رو به دیوار تکیه بدن و لذت ببرن،اما ایرانی هیچوقت اینطور فکرنمیکنه

  • milad

    هیچ کجا ایران رو آدم فرض نمیکنن??

  • yosof

    خواهشا به این حرفام جواب منطقی بدید. میفهمی وقتی وزیر آلمان میاد ایران میگه: مشکل ما با شما اینه که اسرائیل رو به رسمیت نمیشناسین؟ میفهمی وقتی میگن مشکل ما موشکهای شماست؟ یعنی میخوان خلع سلاح کنن و با یه حمله کار رو یکسره کنن.میفهمی وقتی وزیراسرائیلی میگه:ما با ایرانی که مهدی ع رو قبول داره کنارنمیاییم.یعنی چی؟ این دولت دو دستی همه هسته ای و ... رو تقدیم کرد اینم جوابشون.بفهم که یاباید مثل پاکستان و ژاپن باشیم که هرروز ما رو بکشن و به زنهای ما تجاوز کنن یا باید مردانه بایستیم و تحقیر نشیم.اگر با وادادن همه چی به غربیها قرار بود وضع ما خوب بشه یونان ورشکست نمیشد،آمریکا 40 میلیون زیرخط فقرنداشت(سخن ترامپ) و...

    • Vito .r

      الان پلیس و بسیج مدام بخشی از جامعه رو تحقیر می کنن مشکلی نداره از نظر شما ولی هر اتفاقی تو پاکستان و ژاپن بیفته مشکل اصلی شماست چون آمریکا انجامش داده؟

      • yosof

        سرچ کن مستند حکومت پلیسی، خود غربیها ساختن و میگن حکومتهای ما رو با زور پلیس نگه داشتن.ما که تحقیر نمیکنیم، اگر مخالفتی میکنیم، بخاطر اینکه غربیها کل کشور و حیثیت ما رو تحقیر نکنن. وندی شرمن دیدی چی گفت درمورد lift؟ دیدی گفتن تحریمهای جدید رو موکول به بعد از انتخابات میکنیم؟ دیدی بتن ریختن؟ دیدی به ریش همه خندیدن؟ اینا تحقیر نیست.کی ایران اینهمه تحقیر شده درطول تاریخ؟ غربیها برجام رو عملا لغو کردن اما دلباخته های غرب از داخل، دارن همه تعهدات رو ناباورانه و مایوسانه ادامه میدن.واردات آب معدنی فرانوسی 50هزارتومنی، سنگ پا،دست بیل و... از کجا بگم

    • masoud_gh

      دوست عزیز
      اسرائیل مخالف های دولت اوکراین رو تجهیز نمیکنه، برعکس گفتی اسرائیل دولت قانونی اوکراین رو تجهیز می کنه. اتفاقا یکی از دلایلی که روسیه سر تحویل دادن s-300 با ایران بازی در آورد همین مسئله اوکراین بود اسرائیل گفت اگر روسیه s-300 رو به ایران بده اسرائیل هم در عوض قرارداد فروش سلاح و پهپاد رو به دولت اوکراین امضاء می کنه. الان اروپا و آمریکا، روسیه رو به خاطر همین حمایتش از مخالفان دولت اوکراین، تحریم کرند. بنده هم با شما موافقم آنها مشکلشون در اصل با ما شعار نیست ولی توجه کن که ما با شعار دادن به راحتی بهونه رو داریم میدم دستشون که ازش علیه خودمون استفاده کنند. آنها که هیچ وقت علنن نمیان بگن ما با استقلال ایران مشکل داریم برای همین میان از شعارهای مرگ بر آمریکا یا این که اسرائیل 25 سال آینده رو نمیبینه علیه ما استفاده می کنند. مسئله بعدی این که سازمان ملل 6 ماه پیش داشت قطعنامه علیه کشتار مسلمانان میانمار تصویب می کرد ولی روسیه و چین وتوش کردند حالا شما بگو اگر ما داریم از مسلمان ها حمایت می کنیم چرا تو جمهوری اسلامی یه نفر هم اونموقع اعتراض نکرد؟ فقط کشورهای سوریه، عراق و.. غیره مسلمانانند؟ آیا این که اجازه میدن زنهای سوری بیاند استادیوم و تعدادی نیز هم بدون حجاب باشند عین مصادق همون قانون کاپیتولاسیون قبل ازانقلاب نیست؟
      شما تاریخ رو بررسی کنن هر چقدر هم که ما به این کشورهای عربی کمک کنیم بازهم به ما نامردی میکن. یا اگر تاریخ ایران رو تو 200 سال اخیر بخونی، میبینی که هیچ کشوری به اندازه روسیه به ایران صدمه نزده جالبش اینجاست که هنوز هم داره میزنه (نمونه اش فروش کدهایی سیستم تور یا تحویل s-300 که بالا گفتم تازه یه نکته دیگه داره قبل از تحویل، اسرائیل کامل آماده شده بود چون با یک سیستم s-300 یونان کامل تمرین کرده بود) حالا چرا ما شعار مرگ بر روسیه نمیدیم؟
      بعد از انقلاب شعار میداند «نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی» ولی حالا.
      نتیجه: من نمیگم آمریکا خوب ولی این چیزهایی که مسئولین میگن بیشتر برای خوراک دادن و بلا نسبت شما و دوستان برای خر کردن مردم هستش تا به... برسن وگرنه چرا راجع به مثلا همین روسیه هیچ نمیگن برای این که قابل باورتر هم بشه راست و دروغ رو قاطی میکنند.

      • yosof

        خوبه حداقل یک نفربامنطق بحث میکنه.بزن ویکی پدیا:انقلاب رنگی.دقت نکردی به حرفام،بله الان دولت موافق غرب سرکار هست.چون اسرائیل و... اون رو حمایت کردن و با قدرت نرم اون رو سرکار آوردن.میگم اسرائیل با حکومت اوکراین چیکار داشت؟اونها هم شعارداده بودن؟! چون دوستان میگن شما به غرب کاری نداشته باش، اونها هم با شما کاری ندارن.اوکراین هم کاری نداشت. ینها جنگ منافع هست و بس.ربطی به شعار و... نداره.اونها میخوان همه جا حکومتهای بله قربان گوی اونها سرکار باشه.چه شما با اونها کار داشته باشی چه نداشته باشی.اونها با شما کار دارن.شما از حرفهای من طرفداری روسیه استشمام کردی؟روسیه دنبال منافع خودش هست.این که مشخصه.اما در سوریه و عراق منافع مشترک داریم چون بسیاری از داعشیها از تبار روس هستن و بعدا دردسرساز میشن،لذا روسیه هم وارد عمل شده.راه دادن زنهای سوری اشتباه بود.منم میگم.شما انتظار داری درصداسیما به روسیه فحش بدیم؟!! نمیگی اونها همین قدر حمایت رو هم رها میکنن؟عجبا!!یکی از سرداران سپاه یکمقدار بد گفت درمورد روسیه، روسیه هم اعلام کرد هواپیماهاشو از پایگاه همدان تخلیه میکنه.ما با هم تفاهم داریم که نباید آتو بدیم دست دیگران.قبول دارم گاهی تندروی میکنیم.

        • masoud_gh

          بنده هم که عرض کردم آن ها با استقلال ما مشکل دارند وشعار بهانست ولی همین شعارها رو کردند بهونه ،سیاست پدر و مادر نداره که، سیاسیت به معنای واقعی کلمه یه بازی کثیفه. پس چرا ما باید شعار بدیم یا پرچم آتیش بزنیم که در عمل هیچ فایده ای برامون نداره و آنها علیه خودمون استفاده کنن. در مورد روسیه هم من نگفتم که از حرف های شما بوی روسیه استشمام کردم روسیه رو گفتم به عنوان مثال تا منظورم رو به شما برسانم که چرا سیاست جمهوری اسلامی در قبال آمریکا و روسیه دوگانه است (به نظر من چون جمهوری اسلامی اصلا کشور و مردم براش مهم نیست و این قضایا فقط خوراکه برای سرگرم کردن مردم) منظورم این هستش که اگر دقیق نگاه کنی آمریکا هم مثل روسیه به نوعی دنبال منافع خودش تو ایران میگرده اما چون نسبت به روسیه ابزار بیشتر در اختیار داره پس بیشتر میتونه کشور ما رو تحت فشار قرار بده تا بتونه نهایت استفاده رو کنه، که اونموقع دیگه رسما ما استقلال نداریم ولی روسیه ابزار آنچنانی نداره چرا که تنها در زمینه نظامی جزو ابر قدرت ها هستش در نتیجه فقط زمانی که ازش میتوانیم سلاح بخریم به کشور ما فشار میاره و آنهم همون استعمارگری و عدم استقلاله. مطمئن باش اگرابزارش رو داشت دقیقا عین رفتار آمریکا رو میکرد. این که هواپیماهای نظامیش رو آورد تو همدان یا از طریق دریاچه خزر و از قسمتی حریم هوایی ایران از ناو به سوریه موشک شلیک کرد، به نظر شما به خاطر این که فقط مسئولین میگن با ما هماهنگ شده بود این خودش عدم استقلال نیست؟. باز هم میگم، بنده طرفدار آمریکا نیستم ولی من دارم میگم که آقایون مسئولین با توجه به نفع خودشون، نه مردم و کشور، استقلال و عدم استقلال رو تعریف کردن یعنی فلان کشور بده و اون یکی خوبه.

        • آریا

          حرفات کلا بی سر و تهه. ببخشیدا البته

    • mohamad seraj

      وقتی ایدئولوژیت نابودی کشور و یا فرهنگ و دین و آیین دیگران است نه تنها آلمان بلکه اکثر کشورهای دنیا با شما مشکل پیدا میکنن ، والا قبل از انقلاب ما ابرقدرت خاورمیانه بودیم در صورتی که دنیا با ما مشکل نداشت و تحریم هم نبودیم ، تفکرم آرزوست! البته مشکل از انقلاب نیستا مشکل از فرهنگ عموم مردمه! فرهنگ دموکراسیم آرزوست!

      • yosof

        آقا-ی سراج-پیشنهاد میکنم مستند «به روایت دربار» رو حتما ببینی.فقط یکی از ده ها مصاحبه این مستند رو میگم:دریادار امیرهوشنگ ابراهیمی،معاون فرماندهی ن-یروی دریایی پهلوی،میگه:« مستشار -آمریکایی میومد حقوقهای 7-8-9-10 هزاردلاری میگرفتن با مزایا، حق وحوش از ما میگرفتن، اینو نمیدونستی؟»
        داداش من، ما کجا رو میخواهیم نابود کنیم؟وقتی اسرائیلی ها رسما میگن:از نیل تا فرات و میخواهیم منطقه رو آماده کنیم ....انتظار داری ما دست دست بشینیم نگاه کنیم؟!! اصلا اسرائیل چرا بزور میخواد خودشو اینجا جا بده.چنین کشوری اصلا وجود نداشت.اومدن 2 الی 6 درصد زمینها رو خریدن میگن صاحب کل منطقه هستیم.اسلام هیچ جنگی رو شروع نکرد،بلکه برعکس... آمریکا صدام رو تجهیز کرد چندسال بعد گفت سلاح شیمیایی داره حمله کنیم... آخرشم سلاح پیدا نشد.فهم هدفشون سخت نیست داداش من.حدود 500 کلیپ و سند دارم برای این حرفهام

        • mohamad seraj

          1.اون موقع پول برای برترین تکنولوژی دنیا میدادیم بالطبع باید برای آموزشش پول خرج میکردیم ،2.الان داریم به سربازا و مردم و حکومت ها و گروه هایی که در جهان تروریست میشناسنشون میلیاردها دلار پول میدین و هزینه میکنین(بدون اجازه مردم ،رفراندوم) درصورتی که تکنولوژی جدیدی نمیاریم و همه دست چندم دنیاست و مردم رو فدای این کارا میکنیم تازشم نمونش سوری ها میان تو ایران به ایرانیا توهین میکنن!،3.آسمون شکافته شده فقط امثال تو با اسرائیل دشمنن، کاری به اسرائیل ندارم ازشم خوشم نمیاد که مشروعه یا خیر اونو باید سازمان ها و مجامع جهانی تصمیم بگیرن، تازه خود فلسطینیا باهاشون رابطه اقتصادی دارن فوتبال بازی میکنن و مرزهای بین الملی فلسطین و اسرائیل رو به رسمیت شناختن این اواخر، بعد شما میگی نه توی فلسطینی نمیفهمی اسرائیل و آمریکا و غرب و ... باید کمپلت نابود بشه ، خوب معلومه با این نگرش داعشی دنیا تحریمت میکنه ،4.جهت اطلاعاتت روسیه نصف بیشتر تجهیزات عراق رو تامین میکرد که باعث کشتن و خسارات فراوان اقتصادی و ... به ایران شد اما الان چی؟ با روسیه و عراق دوست صمیمی هستین در صورتی که کل کارای آمریکا 1هزارم جنایت های روسیه و عراق در طول تاریخ در حق ملت ایران نیست ،این چیزارو بزور با مستندهای 90درصد دروغ و 10 درصد حقیقت بهتون خوروندن ، کلیپ و سندی که همشون دروغ و دور از واقعیت هستن ، ازین کلیپ ها مردم کره شمالی هرروز به زبون کره شمالی دارن میبینن و این شده وضعشون که البته از نظر شما یه الگویست، به امید سربلندی ایران و ایرانی

          • yosof

            سوری ها عراقی ها فلسطینی ها و ... همشون درمورد ایران دودسته هستن.یک سری موافق یک سری مخالف.پس کار مخالفان رو برجسته نکن.ما که برای کشور سوریه و عراق نمیجنگیم. ما در حال جنگ با نائب اسرائیل هستیم یعنی داعش، که هدف اصلیشون ایرانه.حالا یه عده این وسط زر بزنن.با اونها کاری نداریم ما برای امنیت و استقلال خودمون میجنگیم.همین عربها بارها ایران رو حمایت کردن.عراق و سوریه. که گفتنش مفصله.نمونش درجنگ تحمیلی که سوریه سنگ تموم گذاشت.منم نگفتم روسیه فرشته مهربانی هست.اونم برای منافعش میجنگه.مگه مریضه بیاد عراق و سوریه. که چی؟که به ایران کمک کنه؟!!! روسیه و ما منافع مشترک داریم چون داعش دشمن مشترک ما هست.همین.فلسطین (محمودعباس) و مصر(سادات) چون با اسرائیل صلح کردن و همه چی رو تسلیم کردن هیچ پخی نشدن.آخرشم همه چی خراب شد. اینو ما درس عبرت نگرفتیم و برجام رو که از ترکمانچای هم بدتره امضا کردیم و حالا هرروز تحقیر.

  • yosof

    اقایی که میای مینویسی شعار دادیم و...-بله منم مخالف تندروی احمدی نژاد هستم و میگم ضررهایی کردیم.اما اینها رو جواب بده: چرا اسرائیل ارتش میانمار رو تجهیز میکنه برای سرکوب مسلمانها؟اونها هم شعار مرگ بر آمریکا دادن؟ چرا آمریکا دولت مصدق رو که کاملا قانونی و دموکراتیک بود سرنگون کرد(اعتراف اوباما و جک استراو و...)؟اونها هم شعار دادن؟چرا اسرائیل،مخالفان دولت قانونی اوکراین رو حمایت و تجهیز کردن؟اونها هم شعارمرگ بر آمریکا دادن؟!چرا آمریکا وفرانسه و آلمان صدام رو تجهیز کردن(اعتراف اوباما و ...)؟چرا آمریکا طالبان و داعش رو بوجود آورد و کمکشون میکنه؟(اعتراف کلینتون ونتانیاهو...)چرا آمریکا و اسرائیل به عربستان و بحرین برای سرکوب اعتراضات مردمی سلاح میفروشه؟چرا آمریکا حمله ارزی به مالزی انجام داد و یکشبه درآستانه ورشکستگی شدن؟اونها هم شعار دادن؟!! برجام شما که قراربود دلار و تومن رو مساوی کنه فقر رو ریشه کن کنه چیشد؟حالا همه چی افتاد گردن شعار؟مگه ژاپنیها درسالروز حمله اتمی شعارمرگ برآمریکا نمیدن؟مگه خودآمریکاییها پرچم آمریکا رو آتش نمیزنن؟ یک کم فقط یک کم فکر کنیم بدنیست

  • amir khani

    خدا لعنتشون کنه ک مردمو از همه نظر دارن اذیت میکنن هر جای این کشور یه مشکلو فسادی داره از اقتصاد فلج تا صنعت ناقص خودرو و خیلی چیزا دیگ کی بشه پوکیده بشه....
    ایران کره شمالی نیس ک اینجوری ادامه پیدا کنه یدفه.مردم اوار میشن رو سرشون

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی