ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شورای عالی فضای مجازی: 44درصد از سرویس‌های گوگل برای ایرانیان مسدود است

فشار تحریم‌های بین‌المللی در ابعاد گوناگونی بر زندگی ما تاثیر دارد. یکی از این تاثیرها عدم دسترسی به بسیاری از خدمات و سرویس‌های اینترنتی شرکت‌های معروف این حوزه هست. طبق آخرین آماری که از سوی مرکز ...

آرش پارساپور
آرش پارساپور منتشر شده در ۱ مهر ۱۳۹۶  |  ۱۱:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

فشار تحریم‌های بین‌المللی در ابعاد گوناگونی بر زندگی ما تاثیر دارد. یکی از این تاثیرها عدم دسترسی به بسیاری از خدمات و سرویس‌های اینترنتی شرکت‌های معروف این حوزه هست. طبق آخرین آماری که از سوی مرکز ملی فضای مجازی کشور منتشر شده بسیاری از خدمات اینترنتی دو شرکت معروف گوگل و آمازون برای ایرانیان مسدود هستند.

وضعیت دسترسی به خدمات و محصولات دیجیتال این دو کمپانی بعد از تحریم‌ها بیشتر شده و بر خلاف وعده‌های پیشین این کشور بهبودی در این مساله مشاهده نمی‌شود.حتی در روزهای اخیر کار به جایی کشیده شد که اپل و گوگل بسیاری از اپلیکیشن‌های ایرانی را از فروشگاه مجازی خود به بهانه‌های تحریم حذف کردند.

تحریم‌های شرکت‌های آمریکایی در فضای مجازی روزبه‌روز بیشتر می‌شود

طبق آمار از میان 227 سرویس گوگل تنها 54 درصد خدمات برای کاربران ایرانی فعال است و دسترسی به الباقی این مقدار امکان‌پذیر نیست. اگر با نگاهی موشکافانه به این آمار بنگریم به آمار جالب‌تری می‌رسیم که سهم دسترسی ایرانیان به آنها به طور خلاصه به شرح زیر است:

  • 44درصد از تعداد 27 سرویس کسب و کار و تبلیغات
  • 77درصد از تعداد 39 سرویس تعاملی و انتشار محتوا
  • 95 درصد از میان خدمات سرویس ترجمه گوگل
  • 62 درصد از میان 13 سرویس آماری
  • 80درصد از میان سرویس‌های مبتنی بر نقشه

در این گزارش آماری آمده که حدود 90درصد سرویس‌های کاربردی و مناسب کمپانی آمازون نیز در دسترس کاربران ایرانی قرار ندارد. آمار مشابهی از مسدود بودن خدمات اپل برای ایرانیان نیز مطرح است که البته ریزجزییات آن هنوز اعلام نشده است.

تمامی این آمارها نشان می‌دهد که اینترنت محدود برای هموطنان و ایرانیان داخل کشور برخلاف گفته‌های اخیر ریاست جمهوری این کشور‏، تنها به موارد داخلی مربوط نشده و یک تحریم بین‌المللی در فضای اینترنت برای ایرانیان به وجود آمده است. فضایی که طبق وعده‌های وزیر ارتباطات تکلیفش به زودی مشخص می‌شود و با کمک وزارتخانه‌های امور خارجه و علوم یک به یک آن‌ها حل و فصل خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (18 مورد)
  • محمد رضا

    مگه آمریکا یوتیوب و فیسبوک تویتیر رو بسته واقعا چرا بعضی ها فکر می کنند مردم به اینترنت احتیاج ندارید ده سال پیش افریقا اینترنت پرسرعت adslمی فروخت ما ها داشتیم کارت اینترنت دایل آپ می خریدم

    • Hadi.TJ

      دوست عزیز، ۱۰ سال پیش (یعنی سال ۸۶)‌تو ایران هم ADSL فروخته میشد و اتفاقا ضریب نفوذ خوبی هم داشت... من خودم و حداقل ۴ تا از دوستام رو مطمئنم که از سال ۸۶ تو اهواز اینترنت ADSL پارس آنلاین داشتیم...به نظرم شما بهتره قبل از اینکه در مورد یک چیز حرف بزنی بری در موردش تحقیق کنی که اینجوری ضایع نکنی...

  • δγι λ⇝ (عـــــلـــــــی)

    تو لیست کشورا نگا میکنی آنگولا و قبایل ماداگاسکار و آمازون هم هست و ایران نیس!! :))
    یکی دو سال دیگه فک کنم انقد تحریم بشیم که رو گوگل مپ جای نشون دادن نقشه شهرها و اسمشون، یه بیابون خشک و خالی طراحی کنن!!!! یا مثلاً وقتی میری سمت ایران پیام بده sorry there's no country here!!!!!!
    مسئولینم که خوشالن دیگه... شکمشون سیر بشه، ماشین و تبلت مفتی داشته باشن، بدون فیلترشکن برن توییتر... تحریم و فیلتر و مردم چی هستن عصن؟!

  • fg

    بحمدالله بقیه اش رو هم خودمون فیلتر کردیم

  • آریا

    اینها نتیجه 38 سال شعار مرگ و عربده کشی برای دنیاست. دودش هم تو چشم خودمون رفت آخر

    • yosof

      آقای آریا، ای کاش زمان جنگ صدام علیه ایران، یک نفر از شما ملی گراها حداقل درجنگ شرکت میکرد یا کشته میشد، تا ادعای ایراندوستی شما رو قبول کنیم.ضمنا جواب این حرفم رو بده:مسلمانان میانمار علیه اسرائیل و آمریکا شعارداده بودن؟ که اینا الان دارن ارتش میانمار رو تجهیز میکنن برای کشتار بیشتر مسلمونا.آیا اوکراین علیه آمریکا شعارداده بود؟که اومدن با انقلاب مخملی دولتش رو ساقط کردن.آیا عراق با آمریکا و اسرائیل کاری داشت که میخوان چندتیکش کنن کردستان رو ازش جداکنن؟جواب بدید خواهشا، اگه نمیتونید، حداقل دیسلایک بدین خیال خودتونو راحت کنین

      • حمیدرضا

        حرف حساب جواب نداره داداش. فقط بلدن دیسلایک بدن. اگه هم خواستن جواب بدن، جواب منطقیشون اینه: برو قرصاتو بخور! یا شما توی توهم هستی! یا توهینهای دیگه. محلشون نذار

      • میثم ام آر

        ظاهراً شما سری تو حساب نداری اخوی که میانمار به پشتوانه برادر چین و روسیه چنین فجایعی به بار آورده و نه آمریکا !! منابع خبریتو منحصر به سیمای میلی نکن فقط اخوی که راه به خرابات می‌بره

        • yosof

          ممنون حداقل نظر دادی، مثل اینها فقط دیسلایک ندادی.آیا هاآرتص از جمهوری اسلامی پول میگیره؟ چون نوشت:اسرائیل تجهیز ارتش میانمار را ادامه میدهد
          https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjDzvqos7vWAhVIZlAKHeNjAy8QFgglMAA&url=http%3A%2F%2Fwww.haaretz.com%2Fworld-news%2F1.810390&usg=AFQjCNGl2HPLfGrDllVfk6cx5_Oijd-3CQ

          • میثم ام آر

            بحث تجهیز ارتش یک کاسبیه مجزاست گرامی... شما نگاه کن ببین کدوم کشورا حمایت های سیاسی بیدریغ از میانمار کردن و کیا محکوم کردن ... ببین موضع چین و روسیه تو سازمان ملل چی بود و آمریکا چی!؟

  • pine

    به وضعی دچاریم در این مملکت که هم از دزد میترسیم هم از پلیس

  • محمد ###

    دولت فعلی و وزیر خارجه که جار میزدن ما زبان دنیا رو بلد هستیم مثل بلبل هم انگلیسی صحبت میکنیم همین بود هر روز تحریم بیشتر واقعا خجالت آور هست این همه دروغ

    • Hadi.TJ

      خیلی باحالن یه عده، که کلا کار ندارن طرف چی گفته، چون از دولت انتقاد کرده، منفی میدن بش...بابا بخون ببین چی گفته، اگر حرف بدی زده منفی بده و بهش جواب بده، اگرم حرف درستی زده تایید کن و مثبت بده...

    • فواد قبله

      #علی_برکت_الله
      ?????

  • hamid

    از بیرون کشور که تحریم و مسدود شدیم از داخل هم فیلتر . مسئولین عزیز خسته نباشین ایران شده ویرانه

  • amir khani

    قابل توجه اونایی ک میان زیر پست اپل و میگن اپل فلانه چرا باید بگیریم پس اندروید هم.نگیرین چون برا.گوگله هم اپ ایرانی حذف کرده هم بعضی سرویساش تحریم کرده....

    • محمد رضا

      اپل اصلا ایران رو آدم حساب نمی کنه

    • Mohammad

      مسدود بکنه مثل اپل نیست که فقط از یه فروشگاه دریافت کنی از سایتم میشه گرفت خوبیه اندروید اینه

مطالب پیشنهادی