ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مصرف باتری iOS 11 تقریباً دو برابر بیشتر از نسخه قبل است

اگر به تازگی سیستم عامل آیفون یا آیپد خود را به iOS 11 آپدیت کرده اید و متوجه شده اید که باتری دستگاه شما با سرعت بیشتری در مقایسه با قبل تخلیه می شود، خبر ...

حمید مقدسی
حمید مقدسی منتشر شده در ۲ مهر ۱۳۹۶  |  ۰۹:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

اگر به تازگی سیستم عامل آیفون یا آیپد خود را به iOS 11 آپدیت کرده اید و متوجه شده اید که باتری دستگاه شما با سرعت بیشتری در مقایسه با قبل تخلیه می شود، خبر خوبی برایتان داریم: شما تنها نیستید.

به تازگی شرکت «واندرا» (Wandera) که در حوزه امنیت موبایل فعالیت دارد، اطلاعات دریافتی از کاربرانی که iOS 11 را روی آیپد و آیفون نصب کرده اند را تجزیه و تحلیل نموده و دریافته که مصرف باتری آنها نسبت به iSO 10 تقریباً دو برابر شده است.

زمان شارژدهی در iOS 11 تا 60 درصد کاهش یافته

این شرکت برای تعیین میزان تأثیر iSO 11 روی شارژدهی آی-دیوایس ها، مجموعه ای شامل 50 هزار کاربر با استفاده متوسط تا سنگین از انواع آیپد و آیفون را ارزیابی کرده و میانگین عملکرد باتری دستگاه های آنها را قبل و بعد از آپدیت مقایسه نموده است. نتیجه این بررسی را در نمودار زیر مشاهده می کنید:

شرکت واندرا می گوید میانگین زمان تخلیه کامل باتری دستگاه های مجهز به iOS 10 (از 100 تا صفر درصد) برابر با 240 دقیقه بوده، در حالی که این رقم برای iOS 11 به حدود 96 دقیقه کاهش یافته است. این کاهش 60 درصدی در زمان شارژدهی نگرانی و نارضایتی بسیاری از کاربران را به همراه داشته، به خصوص آنهایی که دستگاه های قدیمی دارند و در حالت عادی هم با ضعف باتری مواجه بودند.

گفتنیست آیفون های 8 و 8 پلاس به تازگی به دست خریداران اولیه رسیده اند و آیفون X هم از چند هفته دیگر عرضه می شود. احتمالاً این دستگاه های جدید باعث افزایش میانگین زمان شارژدهی باتری iOS 11 خواهند شد، اما باید دید آیا اپل راهکاری را برای کاربران قدیمی نیز ارائه می دهد یا خیر.

شاید به این مطالب نیز علاقه داشته باشید:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • Hamed_Naseri_1

    اسمش هست آپدیت
    چطوریه که تازه نتیجه معکوس میده و راندمان بدتر میشه؟?
    واقعأ با این قیمتاش شورشو در آورده
    توی مک بوک هاشم مشکل داشت
    حقشه به سرنوشت نوکیا دچار بشه

  • Hussein Jafarinia

    فکر نکنم این جوری هم باشه. من خودم یه ویدیو مقایسه دیدم برا دو تا آی‌فون ۱ ساعت اختلاف نگه داشتن باتری‌شون بود.

  • ross

    خو آپ نکنید?

  • Parsa MSH

    من ویدئو مقایسه سرعت بین آیفون ۸ پلاس و نوت ۸ رو دیدم فکر و نوت سریع تر بود من خودم از فن های اپلم ولی فکر کنم تمام مشکلات حال حاضر اپل به خاطر آپتیمایز نبودن ios 11 هست پس به احتمال زیاد با آپدیت های بعدی بر طرف میشه

  • 123456

    بهترین نسخه در کل نسخه های اپل فعلا ۱۰.۳.۳ بوده تا الان

  • احد وصال

    محصولات اپل برای افراد پولداره ..که تو ایران بیشتر برای پز دادنه تا استفاده از امکاناتشون .وگرنه به نظر من یه گوشی اندرویدی 500 تومنی کاربردهاش بیشتره ..خیلی ها رو دیدم که از گوشی اپلشون فقط برای پز دادن استفاده می کنند

    • omid hedayatnej

      این جمله رو انداختن تو دهن مردم که اپل برای پز دادن هست والا ما که هر کس دور ور ما هست از اپلش برای پز استفاده نمیکنه و الان بکوشیشون حاضر نیستن از آی او اس جدا بشن من خودم اندروید دارم ولی خیل دوست دارم گوشی اپل داشته باشم واقعا سیستم عامل نازی داره

  • انتقاد سازنده

    مسئولین سایت لطفاً این کامنتها را حذف کنید و کاربرش را هم بلاک کنید. سوء استفاده میکنن از بازدید سایت و وقت بازدیدکننده را هم میگیرن

  • saeed

    حالا خووبه اين همه نسخه بتا داد و تست كرد / ios جديد رو هيچوقت نبايد اولش گرفت / بدجور باتري ميخوره

  • pine

    همیشه همینطور بوده.برای عوام و افراد سطحی نگر.اپل دقیقا ماله همین قشره.حالا با پول با بی پول.
    در ظاهر هر سال برای مدل های قدیمی اپدیت میده.ولی در باطن دهن همشونو سرویس میکنه تا مجبور شن ایفون جدید بخرن.با کند شدن با لگ زدن.با حذف امکانات جدید سیستم عامل برای دستگاه های قدیمی تر و......
    یه ایپد 2 داشتم راضی بودم.از روزی که اپدیت ios 7 رو گرفت.به سینی تبدیل شد.کلا هیچ کاری نمیشد باهاش کرد.انقدر کند شد و لگ زد. بیچارمون کرد.افکت هاشو خاموش کردیم.برنامه هاشو کم کردیم.حافظشو خالی کردیم.سال بعد هم ios 8 رو گرفت.ولی دیگه دستگاه قبل نشد.

    • Mahdi

      خخخخ جالبه گوشی آپ میکنی که بهینه بشه بعد میبینی بدتر مصرفش بیشتر میشه چه جالب

  • @digi_phone

    ظرفیت باطری آیفون ۸ هم که به نسبت
    آیفون های سال پیش کمتر شده مطمئنم
    کمتر از ۶ساعت کار با تلگرامو نت باطریش
    بازدهی داره.

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی