ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

شهر مریخی اسپیس اکس
علمی

این شهری است که اسپیس اکس تا سال ۲۰۲۴ روی مریخ خواهد ساخت

طبق برنامه اعلام شده کمپانی اسپیس اکس قصد دارد در سال ۲۰۲۲ دو محموله شامل مصالح اولیه و نیروی انسانی لازم برای احداث نخستین شهر فضایی بر سطح مریخ را به این سیاره اعزام نماید. ...

محمد مافی‌ها
محمد مافی‌ها منتشر شده در ۷ مهر ۱۳۹۶  |  ۱۰:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

طبق برنامه اعلام شده کمپانی اسپیس اکس قصد دارد در سال ۲۰۲۲ دو محموله شامل مصالح اولیه و نیروی انسانی لازم برای احداث نخستین شهر فضایی بر سطح مریخ را به این سیاره اعزام نماید. پیش بینی شده که آماده سازی این شهر برای اسکان نخستین شهروندانش دو سال زمان خواهد برد.

ایلان ماسک با اعلام این خبر در کنگره بین المللی فضانوردان در استرالیا افزود که شرکت متبوعش در حال توسعه راکت های غول پیکر BFR برای ارسال محموله های حجیم به مریخ است. او می گوید که راکت های مذکور علاوه بر رساندن فضانوردان و تجهیزات به سیاره سرخ، می توانند در کمتر از یک ساعت انسان ها را به هر نقطه ای از زمین برسانند.

مهندسین و محققین اسپیس اکس از حالا پنج سال وقت دارند تا منابع و تکنیک های لازم جهت تامین آب و انرژی را برای شهر فضایی خود تامین کنند، چرا که به طور قطع نیاز است تا این سکونتگاه مریخی از جهت تامین منابع اولیه کاملاً مستقل باشد.

همان طور که پیش تر گفتیم قرار است نخستین تجهیزات و نیروی انسانی لازم برای احداث شهر مریخی اسپیس اکس در سال ۲۰۲۲ و توسط دو راکت غول پیکر BFR روانه سیاره سرخ شوند.

دو سال بعد از آن نخستین ساکنان وارد شهر اسپیس اکس خواهند شد، گرچه این افراد نیز به نوبه خود وظیفه دارند تا در تکمیل شهر مذکور و آماده سازی آن برای موج های بعدی ورود ساکنین همکاری نمایند.

باید گفت که این برنامه تا حدودی بلندپروازانه به نظر می رسد و احتمال زیادی وجود دارد که به دلیل عدم توسعه تکنولوژی های لازم شاهد بروز تاخیراتی در اجرای برنامه مذکور باشیم.

با همه این ها اما باز هم تصور این که نخستین انسان ها تا حدود ۷ سال آینده در مریخ ساکن خواهند شد بسیار هیجان انگیز است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (45 مورد)
  • badboy_bh

    ما هم هنوز درگیر این هستیم که با پای راست بریم مسترا یا با پای چپ

  • محمد رضا

    اینجا هر بطری آب فاضلاب البته آشامیدنی یا همون آب معدنی دونه ای ۲هزار اونجا دیگه هر بطری ۲میلیارد میشه فکر کنم

  • erfun

    یکی از وراج ترین ملت های دنیا ماییم..آخه تو چیکاره اصنی که نظر میدی...پول داری بری مریخ؟سواد داری بدونی ممکنه یا ناممکن؟فقط حرف مفت..اینقدر با قاطعیت حرف میزنین اینشتینم اینجوری حرف نمیزنه...اونی که میگه نمیشه..بیاد با دلیل و مدرک و عدد و رقم نشون بده..ینقدر پز فهمیدگی ندید کسی که نمیشناستتون..پیش مامان باباهاتون ادعا با سوادی کنین

  • تکنولوژی برتر

    من حرفم اینه وقتی میشه جلوی فاجعه رو گرفت وقتی جلوی ازدیاد بی رویه جمعیتو میشه گرفت وقتی اینهمه سرمایرو میشه کارخونه زدو چندنفر که گشنه میخوابنو سیر کرد وقتی انسان عقل دارو میتونه کاری کنه که زمین از جمعیت منفجر نشه چرا باید فکر جای دیگرو بکنه اونم جایی که هیچ جوره زیبا نیست به سختی میشه بارورش کرد چرا عاقل کند کاری؟؟؟

  • GdabouT

    ما هم با دولتی کردن تریاک تو همه جای کهکشان شهر ساختیم ?

  • rashedi

    فرض کنید مثلا 200 سال دیگه تو اخبار اعلام میکنه دولت تونسته 1000 واحد مسکن مهر تو مریخ تحویل بده.

  • rashedi

    آره خب این تصویر واقعا برای ما غیر قابل باور درستشم همینه ما الان سی سال از جنگ تحمیلی میگذره هنوز آبادان برامون مثل شهرجنگ زدست هنوز به فکر جایی که زندگی میکنیم نیستن مسئولین.

  • تکنولوژی برتر

    itiokan

  • تکنولوژی برتر

    itookonمن هم با شما موافقم شدیدا

  • تکنولوژی برتر

    ملت دنیا دارن از گشنگی میمیرن جای اینکه براشون سرپناه بسازه دستشونو بگیره کارخونه بسازه که توش کار کنن از گشنگی نمیرن اینهمه سرمایه واسه خیال پردازیاش میده جای این خزعبلات آقای ماسک یذره رو اینکه دنیا داره ز جمعیت مبترکه و ازدیاد جمعیت داره بی رویه بالا میره کار کن شاید یه ثوابی هم بکنی وقتی جلو ازدیاد بی رویه جمعیت گرفته بشه خیلی از مشکلات حل میشه نیازی به این جنگولک بازیا هم حالا حالا نیست قرن ها بعدم دیگه انقدر علم پیشرفت کرده که نیاز به رویا پردازیو صرف هزینه های چند صد ملیارد دلاری نیست...

    • Nimo

      علم خود به خود پیشرفت نمی‌کنه. با تلاش همین افراد مثل ماسک هست که علم پیشرفت می‌کنه و قرن‌ها بعد به قول شما این قضاها حل می‌شه. ایشون با همین خیال پردازی‌هاش هزاران شغل ایجاد کرده و زمین رو جای بهتری برای زندگی کرده.

    • erfun

      جلوی ازدیاد جمعیت رو دولت ها باید بگیرن نه ایلان ماسک..دوما برا ساختن این موشکا کلی آدم میرن سرکار..یکم فکر بد نیستا

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی