ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تفاهم‌نامه همراه اول و شرکت نوکیا در زمینه توسعه اینترنت اشیا

همراه اول امروز با شرکت اریکسون تفاهم‌نامه‌ای را منعقد کرده خبر از همکاری این دو در زمینه توسعه اینترنت اشیا به منظور رسیدن به یک شهر هوشمند می دهد. این قرارداد گام بزرگی در راه ...

آرش پارساپور
آرش پارساپور منتشر شده در ۲۵ مهر ۱۳۹۶  |  ۱۵:۱۹

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

همراه اول امروز با شرکت اریکسون تفاهم‌نامه‌ای را منعقد کرده خبر از همکاری این دو در زمینه توسعه اینترنت اشیا به منظور رسیدن به یک شهر هوشمند می دهد. این قرارداد گام بزرگی در راه تحقق هرچه زودتر فناوری‌های مبتنی بر اینترنت اشیاء بوده که تلاش در بسترسازی مناسب و رشد سریع کشور را در این حوزه فراهم خواهد آورد.

فناوری اینترنت اشیا می‌تواند نقش پررنگی را در بهینه‌سازی الگوهای مصرف انرژی، کاهش هزینه‌ها و همچنین مدیریت ترافیک و آلودگی شهری داشته باشد و در نهایت به یک پروژه عظیم مانند «شهر هوشمند» تبدیل شود.

برای استفاده صحیح از اینترنت اشیا، به اینترنت 5G نیاز است چرا که این نسل، تاخیر را به یک میلی ثانیه می‌رساند. همراه اول در این میان خبر می‌دهد که با همکاری شرکت نوکیا، مشغول حرکت بر لبه تکنولوژی و آوردن این فناوری به کشورمان است.

ایجاد زیرساخت‌های لازم برای استفاده از فناوری اینترنت اشیا ضروری به نظر می‌رسد و همراه اول در کنار نوکیا سعی در رسیدن به زیرساخت‌های لازم را دارند، چرا که ارتقاء و گسترش تجهیزات موجود در حال حاضر یکی از مسائل اصلی و حیاتی برای رسیدن به 5G است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • soheil

    حالا همه اینا به کنار

    مگه هنوز شرکت اریکسون زندس ???

  • خشایار

    5 جی هم یه اسمه که قراره بالا گوشی بیاد تو ایران فرقی نداره

  • Ostadi

    خخخ اول ایرانسل میاد باهاش پوزمیده بعدش همراه اول...سیاستشون تو حلق ملت

  • Mohammad

    اپراتورهای کشور اول بیان در کل مناطق 3g و 4g رو راه اندازی بکنن بعد بیان فکر 5g و ... باشن. برای تبلیغات و ... میان قرارداد و .. میندن

  • nexaen

    امیدوارم هر چه سریعتر اینترنت اشیا به مردم عادی ارایه بشه - باهاش خیلی پروژه ها میشه انجام داد. مزیتش به نسبت شبکه ی GSM مصرف انرژی پایین و هزینه ی تمام شده ی کمتر هست. با استفاده از این میشه خیلی از سنسور ها رو به راحتی به اینترنت وصل کرد (جاهایی که دسترسی به روتر نیست و برق نیست). در زمینه ی پروژه های همراه (Portable) خیلی کاربرد داره.

    • محمد رضا

      اینا تو ۲gموندن حالا می خوان 5G هه

  • HyperHope

    والا اینا قرار بود با نوکیا همکاری کنن :/ آها فهمیدم یکی از آقازاده ها فهمیده با اریکسون بیشتر میتونه بچاپه :) جمع جور کنید بابا تو رو قرآن نهایت نهایت سرعت 4g ما اگه خونتون به دکل چسبیده باشه الان در حد نسل سوم کشورهای متوسطه ، بعد آقایون میان هیاهوی 5g میکنن ، برید کشکتونو بسابید بابا...

  • عادل حقیقی

    داداش ما تو ۹۸% جاده های کشور هنوز آنتن نداریم
    از اینترنت 5g حرف میزنی ؟
    جک میگید؟

  • sepehri

    تو سرعت اینترنت تو دنیا در مقام ۱۶۳ قرار داریم در واقع پایین تر از همه و سرعت واقعی ۳ جی رو نمیشه توایران داشت اونوقت الان صحبت از ۵ جی میشه همش بدا پول دراوردنه والا دلشون برا مردم نسوخته

  • رقابت باعث پیشرفت میشه اما متاسفانه تو بیشتر زمینه ها کشور رقابت وجود نداره و همه چی دولتی

  • Aminpouyan

    همراه اول عرضه داره یه فکری به حال 3g خودش بکنه با این سرعت مضخرف من خودم اولش همراه اولی بودم ولی از بس سرعت اینترنتش (ینی همون 4g همره اول) مضخرف بود رفتم سراغ ایرانسل بعد فهمیدم دنیا دست کیه.

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی