ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تجارت موبایل ال جی کماکان ضرر می دهد

ال جی به تازگی گزارش مالی سه ماهه سوم سال 2017 میلادی را منتشر کرده و طی بازه زمانی جولای تا سپتامبر، واحد موبایل این کمپانی کره ای بالغ بر 331.17 میلیون دلار از دست ...

شایان ضیایی
شایان ضیایی منتشر شده در ۵ آبان ۱۳۹۶  |  ۱۰:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

ال جی به تازگی گزارش مالی سه ماهه سوم سال 2017 میلادی را منتشر کرده و طی بازه زمانی جولای تا سپتامبر، واحد موبایل این کمپانی کره ای بالغ بر 331.17 میلیون دلار از دست داده است. با این وجود، ال جی ترجیح داده روی سود 8 درصدی سه ماهه سوم در قیاس با همین بازه زمانی در سال 2016 و نیز سود 4 درصدی کسب شده در سه ماهه دوم تمرکز کند.

گفتنی است که ضرر ال جی، در واقع 13 درصد نسبت به سال گذشته کمتر بوده است. در کره جنوبی، عرضه موبایل های هوشمند طی سه ماهه سوم تا 44 درصد نسبت به سال کامل 2016 افزایش یافته و این در حالی است که ایالات متحده، افزایش 9 درصدی در عرضه موبایل های هوشمند نسبت به سال 2016 را پشت سر گذاشته است.

با این همه نباید از این حقیقت چشم پوشی کرد که شرایط برای تجارت موبایل های هوشمند ال جی چندان مساعد نیست. در سه ماهه سوم 2014، ال جی بالغ بر 16.8 میلیون اسمارت فون به فروش رساند و این تعداد حالا به 13.7 میلیون واحد برای سه ماهه سوم 2017 رسیده است که از رشد منفی 18.4 درصدی در سه سال حکایت دارد.

مشکل از اینجا ریشه می گیرد که سامسونگ در حال گرفتن سهم ال جی از بازار است و مسلماً تولید و عرضه پرچمدار ماژولار G5 هم کمکی به شرایط ال جی نکرد؛ خرید تمام چیپست های اسنپدراگون 835 توسط سامسونگ و اجبار ال جی به عرضه G6 همراه با اسنپدراگون 821 هم قطعاً فاکتور دیگری بود که به مشکلات دامن زد.

در حال حاضر انتظار می رود که این اتفاق، مجدداً با LG G7 تکرار شود؛ زیرا احتمالاً چیپست اسنپدراگون 845 کوالکام نیز برای پرچمداران گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس در انحصار زمانی سامسونگ خواهد بود. تنها شانس ال جی، عرضه G7 به عنوان موبایلی منحصر به فرد و باب میل مشتریان است؛ در غیر این صورت، ارقام گزارش های مالی کمپانی کره ای دائماً کمتر و کمتر می شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • ال جی خدایی چیزی ازسام کم نداره.من بی ناس هفت اج و وی بیست بیشک وی بیستو انتخاب کردم.دک صوتی و ۶۴گیگ حافظه یواف اس دو و دوسیم کارت با اس دی کارت جدا و کاتگوری ۱۲دلایل من بودن و کاملنم راضیم.مردم دنبال برندم تو همه جا.مثال امریکا ال جی بازارش بیشتراز سام نباشه کمتر میشت

  • Hamed_Naseri_1

    میان رده های خوبی هم نمیزنه
    مثلا مدیاتک یا اسنپ 435بدون سنسور اثر انگشت و باتری ضعیف
    خب مشخصه محکوم به شکسته

    • علی موثق

      کاملا موافقم

  • amir hasani

    تلاشش ستودنیه و بیهوده

  • reza_zarchi

    اگر گوشی های سری جی رو با سخت افزار بروزتر ارائه بده و بازاریابی قوی تری هم براشون بکنه، میتونه همپای سامسونگ موفق باشه

  • LOGANLEGEND

    کار سختی دارن شرکت های قدیمی با روی کار آمدن شرکت های چینی

  • Mehran Shams

    وقتی پرچمداراش با سخت افزار نسل قبل میاد تو بازار‌همین میشه دیگه
    ال جی اگه سری G با سخت افزار بروز بده بیرون (مثل وی 30) مطمئنن فروشش بهتر میشه

  • مهدی

    گوشی های خوبی نداره . پشتیبانی نرم افزاری هم صفره

  • Saeed_S22

    اینو دیروزم گفتید

مطالب پیشنهادی