ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

همکاری GLX و همراه اول برای ساخت تبلت و موبایل کاملاً بومی

توافق‌نامه تولید ۵۰۰ هزار تبلت و تلفن‌همراه ویژه کودک‌ونوجوان با حضور وزیر ارتباطات، مدیرعامل همراه‌ اول و استاندار خوزستان در شرکت جی ال ایکس، در خرمشهر امضا شد. این محصولات که قرار است با نام ...

امین قیاسی
امین قیاسی منتشر شده در ۹ آبان ۱۳۹۶  |  ۱۴:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

توافق‌نامه تولید ۵۰۰ هزار تبلت و تلفن‌همراه ویژه کودک‌ونوجوان با حضور وزیر ارتباطات، مدیرعامل همراه‌ اول و استاندار خوزستان در شرکت جی ال ایکس، در خرمشهر امضا شد. این محصولات که قرار است با نام تجاری «آگات» تولید شوند، با هدف رفع دغدغه والدین از حضور فرزندانشان در فضای مجازی طراحی شده‌اند و امکان نظارت خانواده‌ها بر فعالیت کاربران کم سن‌وسال را فراهم ‌می آورند.

به گفته وزیر ارتباطات، این خط تولید با سیستم‌عامل بومی و امن، به دست متخصصان ایرانی شروع به فعالیت کرده است و با تولید این محصول، یک انقلاب بزرگ در راستای فراهم آوری فضای مجازی سالم برای کودکان و ایجاد یک بازار بزرگ اقتصادی رخ خواهد داد.

«حمید سعیدی» مدیرعامل شرکت GLX چندی پیش در گفتگویی که با دیجیاتو داشت، دلیل اصلی ساخته نشدن محصولات رده بالای کاملاً ایرانی را فقدان سرمایه‌گذاری مناسب برشمرده بود، به همین علت این شرکت به مونتاژ قطعات چینی در ایران پرداخته بود. اما به نظر می‌رسد این مشکلات رفع شده و دستگاه‌های آگات کاملا ایرانی خواهند بود. وی در مورد محصولاتی که با پشتیبانی مالی همراه اول در کارخانه GLX تولید می‌شوند به دیجیاتو می‌گوید:

«۵۰۰ هزار تلفن‌همراه و تبلت آگات محصولاتی کاملاً ایرانی هستند و همه قطعات داخلی و خارجی آنها در ایران تولید گشته که این مهم تنها با سرمایه‌گذاری‌های انجام شده توسط همراه‌ اول به آسانی امکان پذیر شده است.»

 

این تبلت‌ها که نمونه‌های اولیه آن در نمایشگاه تلکام امسال معرفی شدند، با نام تجاری آگات (agate) تولید خواهند شد

سیستم عامل بکار رفته در این تبلت‌ها نیز تقریباً بومی به حساب می‌آید. این سیستم عامل که در واقع یک ابزار مدیریت موبایلی (MobileDeviceManager) است، در کرنل اندروید توسط توسعه دهندگان ایرانی کدنویسی شده است. مهندس علایی مدیر عامل شرکت «توسعه راهکارهای هوشمند امین»، طراح سیستم عامل این محصولات، قابلیت اصلی این ابزار را که «خانواده من» نام دارد، ایجاد ۸ پروفایل مختلف با سطح دسترسی متفاوت برای فرزندان می داند. وی درباره ویژگی‌های متمایز ابزار خانواده من به دیجیاتو می‌گوید:

«با استفاده از این ابزار، والدین می‌توانند بر روند و زمان استفاده فرزندان از تک تک اَپ‌ها و خود تبلت نظارت کرده و گزارش فعالیت روزانه فرزندانشان را چک کنند. ضمناً در این ابزار امکان واگذاری یا جلوگیری از نصب و حذف اپلیکیشن‌ها یا استفاده از وای‌فای و بلوتوث و... نیز وجود دارد.»

به گفته علایی، لیست سفیدی از سایت‌های آموزشی، مفرح و... توسط این شرکت برای استفاده کودکان و نوجوانان تنظیم شده است اما والدین نیز خواهند توانست بنا بر نظر خود سایت‌های دیگری را به این لیست اضافه کنند.

خط تولید راه اندازی شده فعلا در زمینه تولید تبلت‌ فعالیت می‌کند اما روند طراحی و آماده سازی موبایل‌های آگات نیز در حال نهایی شدن بوده و قرار است تا یک ماه دیگر به مرحله بهره برداری برسد. این دستگاه‌ها قادر به فعالیت با سیم کارت‌های انارستانی و همراه اول هستند و قرار است فروش آنها با هماهنگی همراه اول، در قالب فروش اقساطی، آسان و بدون ضامن برای خطوط دائمی معتبر ایجاد شود تا تمامی اقشار بتوانند به راحتی دستگاه خود را خریداری کنند.

لازم به ذکر است که سیم‌کارت انارستان، سیم‌کارت اعتباری رایگانی است که از طریق همراه اول برای مجموعه کودکان، نوجوانان و جوانان (سنین ۶ الی ۱۸ سال) ایرانی و پاسخ به نیازها و خواسته‌های آنها طراحی شده و برای اولین بار در کشور عرضه می ‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (23 مورد)
  • bco

    اون خانمه که رو مقنعش کلاه صورتی گذاشته خیلی جالبه ׃ا

  • yosof

    جایی نگفته میخواهیم پردازنده بومی بسازیم، آخه بجز سامسونگ و هواوی و اپل، بقیه شرکتها هم بومی نمیسازن. تازه همینها هم با همکاری شرکتهای دیگه، پردازنده میسازن.شما غربگراها استدلال دیگه ای ندارین غیر از «از سایپا و ایرانخودرو حمایت کردیم، چی شد؟» ندارین؟ چون بزرگ شما اون بازیگری هست که توی تلویزیون ازش سوال کردن خورشید دور زمین میچرخه یا برعکس؟ گفت: خورشید دور زمین میچرخه. یکی دیگه میخواد بره پیش گربه ملوسش. یکی دیگه سگش میمیره کلا روانش پاک میشه و ... با استدلالهاتون خوش باشید.ژاپن هزار تا مثل شما داشت الان افغانستان 2 بود.

  • Ali Mbi

    سیستم عامل بومی؟
    اندرویده با یه اپلیکیشن مدیریت دستگاه، اینهمه تعریف تمجید نمیخواد کاکو ?

  • هایزنبرگ

    خیلی ممنون از تو که کامنت من رو فقط خودت داری می‌خونی و تایید نمیکنی دیکتاتور کوچولو.

  • Dr.i.s

    وزیر رو دیده جوگیر شده یه سری اراجیف برای جذب سرمایه از سوی دولت تحویل ایشون داده که بلکه بره با چندتا تولید کننده قطعات در چین زیرزیرکی قرارداد جدید ببنده که زیر خط تولید مارک Glx رو روی برد و قطعات هک کنن و بعد بیاد بگه که بله ببینید ما موبایل و تبلت کاملا بمونی ساختیم و بعد همگی با هم شعار مرگ بر آمریکا سر بدن و از شعف جامه دریده و به سوی دشت و بیابان روانه بگردند...

  • behnamb3

    آخه چرا تو این مملکت هیشکی حرف راست از دهنش در نمیاد?

  • Shahriar

    هه?
    بُل شِت

  • hakhatec

    آره چه اشکال داره چرخو دوباره اختراع کنیم؟وقتی نوکیا پادشاه بازار موبایل بود،اپل چرا چرخو دوباره اختراع کرد؟سامسونگ و اچ تی سی چرا این کارو کردن؟بعد همه اینا هواوی دیگه چرا دوباره چرخو اختراع کرد؟مرض داشتن؟


    نه مرض نداشتن بلکه میخاستن تو این بازار کسب سود کنن و البته همین مسئله باعث تنوع شدپس چرخو از نو ساختن ایرادی نداره،ایراد اینه که چرخ بی کیفیتی رو بسازی و بعد چندسال بازم تو همون بی کیفیتی بمونه،امیدوارم جی ال ایکس در ادامه محصولات با کیفیتی رو معرفی کنه

    • Brown

      اونا چرخ رو دوباره اختراع کردن به خاطر وجود بازار آزاد، نه اینکه با التماس واسه حمایت و دخالت دولت و ممنوعیت واردات زورکی بخوان رشد کنن

  • Alireza

    خیلی دوس داریم چرخ و از اول اختراع کنیم?

  • Abolfazl Mandi

    زاااااارررررت

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی