ارسال اولین پیام METI به فضا؛ آیا موجودات هوشمند فرازمینی پاسخ می دهند؟
شهر ترومسو در نروژ میعادگاه گردشگران و دانشمندان برای تماشای شفق قطبی به شمار می رود، یک ماه قبل (16 اکتبر / 24 مهر ماه) نقش مهم دیگری را در عرصه فضا بر عهده گرفت. ...
شهر ترومسو در نروژ میعادگاه گردشگران و دانشمندان برای تماشای شفق قطبی به شمار می رود، یک ماه قبل (16 اکتبر / 24 مهر ماه) نقش مهم دیگری را در عرصه فضا بر عهده گرفت. رادیوتلسکوپ بزرگی که در این شهر واقع شده، پیام زمینیان را به سمت اگزوپلنت GJ273b فرستاد.
این سیاره که در فاصله 12 سال نوری از زمین قرار گرفته، یکی از محتمل ترین مکان ها برای حیات فرازمینی است و حالا ساکنین احتمالی این سیاره می توانند پیام ما را دریافت کنند.
مرجع تنظیم و ارسال این پیام، مؤسسه METI است که در سال 2015 و با هدف پیام رسانی به موجودات هوشمند فرازمینی (ET) فعالیت خود را آغاز کرده است و می خواهد بیگانه ها را با موسیقی و علم انسان ها آشنا سازد. اگر موجودی این پیام را دریافت کند و بخواهد به ما پاسخ بدهد، سال 2042 می توانیم نخستین ارتباط دوطرفه را تجربه کنیم.
البته رساندن پیام به ET کار ساده ای نیست. رادیوتلسکوپ های بزرگ جهان که توانایی ارسال چنین امواجی را داشته باشند مأموریت های مهم تری را پذیرفته اند و پیام رسانی در اولویت کاری آنها قرار ندارد، اما خوشبختانه رئیس مرکز EISCAT ترومسو این پیشنهاد را پذیرفت و رادیوتلسکوپ ارزشمند را به مدت سه روز در اختیار METI قرار داد. مشکل بعدی شناسایی هدف بود؛ این سیاره باید به اندازه کافی به زمین نزدیک بوده و البته توانایی تشکیل حیات را هم داشته باشد. پس از تحقیقات فراوان، بالاخره سیاره GJ 273b انتخاب شد که دور کوتوله سرخی به نام ستاره لویتن (Luyten's Star) می چرخد.
موجود هوشمند فرازمینی چه پیامی را درک می کند؟
نهایتاً دانشمندان به این سؤال اساسی رسیدند: به موجودات فضایی چه بگوییم؟ تصمیم بر این شد که گوشه ای از فرهنگ زمین را به فضا مخابره کنند و برای این کار با مرکز فستیوال موسیقی سونار اسپانیا و مؤسسه تحقیقات فضایی کاتالونیا وارد همکاری شدند. این تیم امیداورند موسیقی به عنوان زبان مشترک جهانی، برای موجودات هوشمند فرازمینی هم مفهوم باشد و با شنیدن آن، به پاسخ دادن ترغیب شوند.
گفتنیست پیام بعدی این مؤسسه برای آوریل 2018 یعنی ابتدای سال 1397 برنامه ریزی شده و موسیقی پیچیده تری را با خود حمل می کند تا به تدریج، موجودات فضایی را با مفاهیم زمینی آشنا سازد. در پایان همه منتظر می مانیم تا شاید 25 سال دیگر نخستین پاسخ را از ET دریافت کنیم.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.

مانع اصلی برای ارسال پیام و گرفتن پاسخ محدودیت سرعت نور هست.فلذا METI که هیچی،از دست ممد و جعفر هم کار چندانی ساخته نیست.
دوستان عزیز قران اومده انسان اشرف مخلوقات روی زمینه نه توی کل عالم . امکان اینکه تمدن های پیشرفته تر یا در حد ما هم در کرات دیگه باشه هست. چه بسا میلیون ها سال پیش از بین رفته باشن یا میلیون ها سال دیگه بوجود بیان و ....
خودت به عنوان یه انسان باید بدونی انسان تو کل عالم برترین چون خود خداوند که به وجود آورنده این عالم تو قرآن میگه انسان اشرف مخلوقات یعنی خداوند عزیز و بزرگ ابتدا این عالمو آفرید بعد از قراردادن انسان و موجودات دیگه تو کل این عالم گفت انسان از همه برتره و این لقب و به ما داد اگه اینطور نبود پس خداوند باید به موجودا دیگه هم تو قرآن این لقبو یا شبیه اینو به موجودات این عالم در حال حاظر میداد پس چرا این کارو نکرد خدا؟ ..از روی حرص و جهال حرف نزنید.
کلا از بحث این چیزایی که خیلیا دوست دارن وجود داشته باشن و پیشرفته تر از انسان ها باشن بگذریم..قرآن گفته که انسان بالاترین آفریده یا همون اشرف مخلوقات یعنی چی؟ یعنی به خاطر داشتن عقل کامل و استفاده از طرز فکر پیشرفته اونا این برتریو دارن نسب به همه ی موجودات دیگه ..خود قرآنم در مورد موجودات دیگه تو جاهای دیگه خبر داده این یعنی انسانو حتی با اوناهم مقایسه کرده که گفته انسان تو کل این آفریده شده ها بیشترین برتری رو داره و به انسان لقب اشرف مخلوقات رو داده و ولی بعض از دوستان میگن این اشتباه درست فکر نمیکنن چون مثلا درسته که فرازمینی ها پیشرفته تر باشن ولی هیچ وقت از لحاظ عقلی و طرز فکر بالاتر از انسان ها نیستن وگرنه اوناهم میتونستن زود تر از ما این کارو کنن حالا به هر روشی ما بتونیم درک کنیم اگه بالاتر باشن میدونن از چه روشی استفاده کنن حتی خودشونو نشون بدن پس چرا نکردن؟چون آفریده ای خیلی پایین تر و ضعیف تر از انسان ها هستن.طوری که وجود ندارن
من خودم به تنهایی دوست دارم که تو سیارات دیگه آدما دیگه باشن که باهاشون ارتباط بر قرار کنیم نه موجودات دیگه تو یه آیه هست که راجب همین موضوع میگه ادمای دیگه تو سیارات دیگه http://www.upsara.com/images/viw4_khodavand.jpg
موجودات فضایی از هزاران سال پیش با انسان ها بودن
شواهد آن در آثار باستانی هست
یکی از وارد تحقیقات موجودات فضایی بر انسان
میتوان پایگاه های سری نیمه پنهان ماه اشاره کرد
تو گوگل سرچ بزنی
هم آثار تاریخی و هم نیمه پنهان ماه میاد
@mohsen
اول کامل بخون بعد بیا اینجا نظر بده. گفتن که اگه پیام انسان ها بهشون برسه تا سال ۲۰۴۲ پیام اونا هم به دست ما میرسه یعنی تقریبا ۲۵ سال دیگه. هزاران سالو از کجات درآوردی؟!
پیام رو از چ طریقی میفرستن که اینقدر زود فرستاده میشه و جوابشم میاد؟ وقتی میگن تا چند صد سال نوری هم سیاره قابل سکونتی نزدیک به زمین نیست
صد در صد وجود دارن امیدوارم تا اونموقع که باهم ارتباط برقرار میکنیم من زنده باشم ?
آیا ازدواج با زن فضایی جایز هست ؟ و اگه هست آدم تا چند تا زن فضایی میتونه بگیره ????
بابا کشتید خودتونو با این اشرف مخلوقات.
اشرف مخلوقات واقعیه متواضع هستش و به خودش این احتمال هم میده که شاید مخلوقی باهوش تر از هم نوعان خودش در این همه سیاره ای که هنوز انسان منطق وجودیتشون هم نفهمیده باشه وگرنه فکر میکنید منطق وجود این همه سیاره مثل سیاره ما که تازه سیاره ما اشرف ها یه عضو کوچکش هم نمیشه چیه؟
حالا شما هی بشینید فقط بگید ما اشرفیم ما برتریم و... بعد تو بلاد کفر دنبال پیشرفت و رسیدن به جواب علمی و منطقی باشن.
موجود فضایی باهوش تر از انسان وجود ندارد چون انسان اشرف مخلوقات
خخخخ مسخره کردن ملتو.چند هزار سال باید منتظر بود پیامو موجودات فضایی بگیرن؟؟ چند هزار سال دوباره اونا بفرستن پیام؟ اگر موجودی باشه. اگر موجود پیشرفته ای باشه?☺??