ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

خویشاوندان باستانی ما دیرتر از آنچه تصور می شد منقرض شده اند

بر اساس پژوهشی که به تازگی در ژورنال «Heliyon» منتشر شده، برخی نئاندرتال ها (که به نوعی خویشاوندان انسان امروزی هستند) حداقل 3 هزار سال بیشتر از سایر همنوعان خود در دیگر نقاط دنیا زنده ...

محسن خوشنود
محسن خوشنود منتشر شده در ۳۰ آبان ۱۳۹۶  |  ۰۸:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

بر اساس پژوهشی که به تازگی در ژورنال «Heliyon» منتشر شده، برخی نئاندرتال ها (که به نوعی خویشاوندان انسان امروزی هستند) حداقل 3 هزار سال بیشتر از سایر همنوعان خود در دیگر نقاط دنیا زنده مانده اند.

نئاندرتال های اسپانیایی 3 هزار سال دیرتر از سایر همنوعان خود منقرض شده اند

طبق یافته های پژوهش مورد بحث که جمع آوری داده های مربوط به آن 10 سال طول کشیده، نئاندرتال های ساکن مناطق اسپانیای کنونی (آیبریای جنوبی) نزدیک به 37 هزار سال پیش منقرض شده اند که در مقایسه با تاریخ انقراض احتمالی سایر نئاندرتال ها در مناطق دیگر که بین 40 تا 42 هزار سال پیش تخمین زده می شود، چند هزار سال بیشتر بوده است.

به عقیده دانشمندان (که تاریخ انقراض نئاندرتال های اسپانیایی را بر اساس ابزارهای سنگی کشف شده در مناطق باستان شناسی تخمین زده اند) فرورفتگی زمین در محدوده رود «اِبرو» احتمالاً عامل طبیعی جلوگیری از مهاجرت بوده که باعث شده نئاندرتال های نواحی مورد اشاره مدت زمان بیشتری در مقابل انقراض دوام بیاورند.

گفتنی است بنا به اظهارات «جائو زیلهائو» نویسنده اصلی مقاله، با وجود پیشرفت های قابل توجه در زمینه شناخت روند تکامل انسان، مشکل اصلی باستان شناسان تلاش برای اکتشاف در محل هاییست که قبلاً مورد مطالعه قرار گرفته اند.

زیلهائو می گوید بخش قابل توجهی از دانش ما در ارتباط با نئاندرتال ها مربوط به اکتشافات در فرانسه، آلمان و اروپای مرکزی است که این نواحی در عصر یخبندان چندان پرجمعیت نبودند، و بهتر است سایر نقاط زمین نیز برای کشف حلقه های گم شده زنجیره تکامل مورد بررسی قرار گیرند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (19 مورد)
  • Nima Mazaheri

    اگر کمی مطالعه کنید جوابتون رو پیدا می کنید، به طور خلاصه بگم که تکامل بر مبنای انتخاب طبیعی (Natural selection) است، یعنی با توجه به شرایطی که توی اون نسل انسان رشد کرده تکامل پیدا کردیم.

  • آریا

    باشه اصلا فرض کنیم نظریه داروین درست . ولی آیا این تکامل همینجوری الکی انجام شده و الکی اینطوری پیشرفته در اومده ؟ شاید تکامل باشه ولی یه برنامه ریزی‌پشتش هست

  • Nima Mazaheri

    متاسفام برای مردمی که ذهنشون سنگی شده و خردشون به کل از کار افتاده
    نظریه تکامل داروین رو هیچکس نمیتونه منکر بشه

    • nexaen

      نگران اینا نباش - همه ی دین ها دیر یا زود منقرض میشن و تفکر و تحلیل انسان ها ارزشمند میشه - دنیا به سمتی میره که به دنبال دلیل هرچیزی میگرده و واقعیت رو جستجو میکنه، نه داستان های خرافی و تخیلی به جا مونده از گذشته. انسان ها بر طبق میزان قدرت عقلیشون اعتبار پیدا میکنن و اونایی که فکر نمیکنن به همون نسبت زندگی سطحی تری خواهند داشت.

      • محمدی

        کسی ردش نکرد میگم خیلی پیچیده تره

    • ‌شکور حسین

      حالا اگه خود داروین بود، می‌گفت بعضی قسمتارو اشتباه کردم ???

  • شروین بشارتی

    ولی در کشور خودمون نئاندرتال هنوز زنده داریم با توجه به عدم تبعیض نژادی در کشور ما یکی از همین نژاد ها حتی به شهرت فراوانی رسید

    • pine

      باریکلا یعنی اومدم همینو بگم که گفته بودی

    • مبین

      منظورت کیان دقیقا؟؟

  • خداوند گفته شما را از یک زن و مرد آفریدیم
    و جای دیگه گفته انا خلقنا الانسان فی احسن تقویم
    یعنی انسان وقتی آفریده شد کامل و بدون نقص بوده و دقیقا مثل انسانهای الان بوده اند

    • فردین

      @Nima Mazaheri
      اگه یه ذره تحقیق کنی با ضعف های نظریه داروین آشنا میشی
      نمی دونم اینکه گفتی کسی منکر نظریه داروین نیست رو از کجا اوردی ولی تو ساده ترین کتاب های این زمینه مخالفان داروین و مشکلات نظریه تکامل گفته شده

    • ‌شکور حسین

      منظور انسان مدرن بوده

    • فردین

      @Nima Mazaheri
      شما کافیه یه ذره تحقیق کنی تا اشکالاتی که دانشمندان به نظریه داروین گرفتن ببینی و این که میگی هیچکس منکر نظریه داروین نیست رو نمی دونم از کجا اوردی؟
      حتی تو ابتدایی ترین کتاب های مرجع می تونی مخالفان این نظریه رو بشناسی و اشکالاتش رو بفهمی

    • pine

      بمیر بابا

    • Sh m

      علم به گفته های خداوند که بدون مدرک و سند هست کاری ندارد درواقع اجداد باستانی ما افسانه های زیادی درباره آفرینش دارند

    • کی منفی داده؟؟؟؟

    • alireza

      دلیلی نمیشه ک انسان تکامل نداشته بوده .... همه موجودات تکامل داشتن تا بهترین حالت بوجود بیاد....

  • z12

    اینا هنوز باور ندارن که دست های پشته پرده ای وجود داره برای ساخت انسان
    مذهبی ها میگویند خدا ?
    دانشمندان میگویند عامل طبیعی ?
    تخیل گرایان میگویند فرزمینی ها ?
    نظر شما مخاطب عزیز چیه؟
    من خودم 3 ?

    • جانی سینز علیه کریتوس

      بعد خود فرازمینی هارو کی آفریده؟معلومه پرومتعوس بهت ساخته???

مطالب پیشنهادی