ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چرا ریزر فون به جک 3.5 میلی متری مجهز نشد؟ مدیرعامل ریزر توضیح می دهد

در سال 2017، شاهد دو ترند تازه در میان اسمارت فون ها بودیم؛ حاشیه کمتر به دور نمایشگری با نسبت ابعاد 18:9 و حذف جک هدفون. مورد دوم معمولاً به عنوان حرکتی آزاردهنده شناخته می ...

شایان ضیایی
شایان ضیایی منتشر شده در ۶ آذر ۱۳۹۶  |  ۱۵:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

در سال 2017، شاهد دو ترند تازه در میان اسمارت فون ها بودیم؛ حاشیه کمتر به دور نمایشگری با نسبت ابعاد 18:9 و حذف جک هدفون. مورد دوم معمولاً به عنوان حرکتی آزاردهنده شناخته می شود که کاربران را به کنار گذاشتن هدفون محبوب شان و جایگزین کردن مدلی دیگر که از کانکتور لایتنینگ یا USB-C بهره می برد مجبور کرده است؛ گزینه دیگر هم خرید دانگل مخصوص جک 3.5 میلی متری هدفون است که احتمالاً با مذاق اکثر کاربران سازگار نیست.

هر بار که موبایلی تازه بدون جک هدفون عرضه می شود، کاربران از خودشان می پرسند که «دیگر این موبایل چرا بدون جک هدفون عرضه شد؟» و از آن جایی که ریزر فون هم از این کانکتور بی بهره است و حتی در برابر آب مقاوم نیست، این سوال یک بار دیگر در ذهن کاربران شکل گرفت. اما مین-لیانگ تان، مدیرعامل ریزر، برخلاف بسیاری از تولیدکنندگان موبایل تصمیم گرفته دلیل عدم وجود جک هدفون در نخستین موبایل ریزر را شرح دهد.

در پست مدیرعامل ریزر گفته می شود که اصلی ترین دلیل حذف جک 3.5 میلی متری هدفون، دستیابی به 500 میلی آمپر ساعت بیشتر در باتری است. این رقمی تحسین برانگیز است و به ریزر فون کمک می کند تا با باتری 4000 میلی آمپر ساعتی، به راحتی سوخت مورد نیاز برای اسنپدراگون 835، رم 8 گیگابایتی و نمایشگر QHD با نرخ رفرش 120 هرتز را تامین کند.

از طرف دیگر، از آن جایی که ریزر فون همراه با یک دانگل عرضه می شود، کمپانی مورد اشاره تصمیم گرفت از یک مبدل دیجیتال به آنالوگ 24 بیتی در دانگل استفاده کند که کیفیت اصوات را افزایش می دهد. این قطعاً قابلیتی است که ارزش اشاره کردن را دارد و در صورت تعبیه جک هدفون، دیگر خبری از این مبدل نبود. اما نظر شما چیست؟ آیا 500 میلی آمپر بیشتر و دانگل مبدل دیجیتال به آنالوگ به اندازه کافی ارزش داشته تا به حذف جک 3.5 میلی متری منجر شود؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • ایلیا محسن نژاد

    از وقتی حذف شده همه همین دلیل رو میارن
    وقتی تیتر رو خوندم جواب سوالم کاملا مشخص بود ...

  • Mohammad Golmohammadi

    خداییش بهترین گوشی سال ریزرفون هست فقط اگه جک هدفون داشت. این حذف کردنش فقط برا سود بیشتره

  • بهنام

    ۲تا چیز مسخره که توی این ۲سال متاسفانه مُد شده:
    ۱-نسبت ۱۸:۹ صفحه نمایش که با هیچ محتوای استانداردی سازگار نیست و هیچ خاصیتی نداره

    ۲-حذف جک ۳.۵ میلیمتری به بهانه‌ی چند میلی آمپر بیشتر که خنده داره واقعا چیز به اون پر کاربردی رو از دست بدی برای تقریبا هیچی

    • فرشاد حسین پور

      شما بهتره بری یه مطالعه بکنی تمام گوشی های ۱۸:۹ یا ۱۸.۵:۹ یه دکمه اون زیر میزاره که هر محتوایه که این نسبتو نداره با گوشی سازگار میکنه.در ضمن همه که اهل موسیقی نیستن باشن هم میرن از هدفون یا هندفری های بلوتوثی استفاده میکنن درحالی که ۵۰۰ میلی امپر هم بیشتر دارن!

  • Shahriar

    باز حالا خوبه این دانگلش مبدل دیجیتال به آنالوگ 24 بیتی داره
    بقیه که ماشالا یه دانگل بی کیفیت میدن طلبکارم هستن!

  • Amir_Safari

    فقط به اپل باس فخش داد

مطالب پیشنهادی