ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل هوآوی میت 10 بازار آمریکا
تکنولوژی

ماموریت غیر ممکن هوآوی در رقابت با اپل و سامسونگ در بازار آمریکا

هوآوی به عنوان سومین موبایل ساز بزرگ دنیا در چند سال اخیر پیشرفت چشمگیری داشته است، اما وقتی به بازار آمریکا نگاه می کنید این سامسونگ و اپل هستند که تقریباً تمام سهم را از ...

محمد مافی‌ها
محمد مافی‌ها منتشر شده در ۱ دی ۱۳۹۶  |  ۱۴:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

هوآوی به عنوان سومین موبایل ساز بزرگ دنیا در چند سال اخیر پیشرفت چشمگیری داشته است، اما وقتی به بازار آمریکا نگاه می کنید این سامسونگ و اپل هستند که تقریباً تمام سهم را از آن خود کرده اند و بقیه تنها سهم هایی ناچیز در اختیار دارند.

حال موبایل ساز بزرگ چینی قصد دارد سلطه دو قطبی سامسونگ-اپل را در آن سوی آب ها بشکند و خود را به جایگاهی بالاتر از سومی بکشاند. ماموریتی که دست کم در بازار آمریکا تا حدودی غیر ممکن به نظر می رسد.

ممکن یا محال، هوآوی نقشه بزرگ خود را آغاز کرده و نخستین مهره اش در این نبرد جدید را به میدان فرستاده. آیا فبلت میت 10 شروع مجدد خوبی برای برند چینی خواهد بود؟

تحلیلگران بازار در این خصوص چندان خوشبین نیستند. مسئله این نیست که هوآوی توانایی آن را دارد یا نه. بیشتر باید پرسید که آیا راهی وجود دارد تا آمریکایی ها از اپل و سامسونگ دل بکنند؟ مدیرعامل هوآوی معتقد است که می شود با سلاح قیمت وارد نبردی موثر شد. ریچارد یو در این باره می گوید:

«اگر چند صد دلار پایین تر بیایید بازار شکل کاملاً متفاوتی به خود می گیرد. تعداد قابل توجهی از کاربران هستند که پرداخت ماهیانه ۳۰ تا ۴۰ دلار برایشان دشوار است، در حالی که می توانند به راحتی ماهی ۱۰ تا ۲۰ دلار را برای حق اشتراک استفاده از موبایل و خدمات اپراتور پرداخت نمایند.»

موبایل هوآوی میت 10

برای آن که بفهمیم این استراتژی تا چه حد موثر خواهد بود، نیاز است تا زمان عرضه دو موبایل میت 10 و میت 10 پرو از طریق اوپراتورهای آمریکایی منتظر بمانیم و ببینیم نحوه قیمت گذاری و واکنش کاربران به آن چگونه خواهد بود.

باید پذیرفت که فبلت پرچمدار هوآوی از برخی جهات چون ظرفیت باتری در میان هم رده های خود دست بالاتر را دارد. دوربین پشتی دوگانه آن را هم تنها می بایست با آیفون X و گلکسی نوت 8 سامسونگ مقایسه نمود. این گجت همه ابزارها برای رقابت را دارد، اما نبرد برندها همیشه وابسته به سخت افزار قدرتمند و طراحی زیبا نبوده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • امیر سادات شیرازی

    بدون شک همین الان در همین تاریخ حداقل از سامسونگ بهتره حتی پرچمداراش و میان رده هاش واقعا سامسونگ داره دست و پا میزنه و هرچی در چنته داره داره رو میکنه اپل هم که خاصه اما خالق نیست هواوی واقعا داره تبدیل به خالق میشه و خاص خودش هست

  • ami_ald

    یا خضرت صفحه نمایش یعنی کسی اینو میخره؟اصلا میشه باهاش کار کرد؟

  • LOGANLEGEN

    شنا کردن حاجی از باتری و دوربین مهم تره jajaj

  • LOGANLEGEN

    omid ashoori طی این دوسال که عضو سایت هستم تو فان ترین کامنت رو گذاشتی ایول خخخپ

  • omid ashoori

    هوآوی فعلا راهه درازی رو پیش رو داره خیلی مونده مثه سامسونگ و اپل بیاد بالا همه چیز که باطری و دوربین نیست.. هواوی فقط روی اینا تمرکز میکنه مثال واسه ی من mate10 گوشی مناسبی نیست چون بیشتر اوقات میرم استخر و ممکنه گوشی خراب بشه بخاطره همین s8گرفتم

    • BaBy

      ینی ضد آبی از بازری و دوربین مهم تره برات؟؟ عجب نظرایی میبینیم بعضی وقتا

  • Gol pesar

    نوكيا هم براي بازگشت به بازار امريكا و راضي كردن اپراتوراش از بقيه بازارهاي سنتي خودش قافل شد و مجبور شد بازارو واگذار كنه

    تو امريكا اپراتورها تصميم ميگيرن نه كمپاني ها...

    هرچند اگر سياست سامسونگ رو در اوايل حضورش در بازار اندرويد ، بخصوص برتري قيمتي و بالاتر بودن تو اعداد و ارقام و خفه كردنش تو تبليغات رو پياده كنه ميشه به موفقيت اش اميدوار بود....

  • ali zade

    بی شک سامسونگ را کنار میزنه ، کیفیت خوب پشتیبانی خیلی بهتر ، اینا عواملی مهمی هست که باعث برتری هواووی میشه

  • LOGANLEGEN

    مگه دومین موبایل ساز نبود؟ ترجمه میکنید فقط؟

  • فرزین سیف الهی

    من Mate 10 دارم الان یک هفته است. به نظرم 2500 با این مشخصات و اندروید 8 به صورت پیش فرض با دوربین دوگانه راضی کننده.

    • pendar

      خییییلی گرونه

  • امیرحسین

    هواووی داشت پیشرفت میکرد چون قیمتهاش پایین تر بودن. ولی چند ماه پیش وقتی اعلام کرد که دیگه موبایل ارزون تولید نمیکنه فکر کنم اوضاع عوض بشه. همین آنر نه حدود دومیلیونه. یا میت ده پرو سه میلیون و هشتصد و یا میت ده دو و نیم. کاش قیمتهاشو تو بازار خاورمیانه حداقل کاهش بده.

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی