ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

عذرخواهی وزیر ارتباطات به دلیل اختلال در کار استارتاپ‌ها

در روزهای گذشته شبکه‌های پیام‌رسان و اجتماعی تلگرام و اینستاگرام در ایران به شکل موقتی مسدود شده‌اند. همین موضوع سبب اعتراض عده‌ای از کاربرانی شده است که از طریق همین سرویس‌ها کسب‌ درآمد می‌کنند. اکنون ...

امیر مستکین
امیر مستکین منتشر شده در ۱۲ دی ۱۳۹۶  |  ۱۳:۰۴

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

در روزهای گذشته شبکه‌های پیام‌رسان و اجتماعی تلگرام و اینستاگرام در ایران به شکل موقتی مسدود شده‌اند. همین موضوع سبب اعتراض عده‌ای از کاربرانی شده است که از طریق همین سرویس‌ها کسب‌ درآمد می‌کنند. اکنون وزیر ارتباطات در توییت اخیر خود، از افرادی که تحت تاثیر شرایط فعلی قرار گرفته‌اند عذرخواهی کرده است.

همانگونه که جهرمی هم در توییت خود می‌نویسد، دولت دوازدهم تلاش بسیاری داشت تا از طریق کسب‌وکارهای نوین یا استارتاپ‌ها، با چالش «بیکاری» مقابله کند. «افشین کلاهی»، نایب رئیس کمیسیون کسب و کارهای نوین اتاق ایران نیز امروز از آمار ۱۰ تا ۱۵ هزار کسب و کار مجازی کشور در دو بستر تلگرام و اینستاگرام داده بود. وی عنوان می‌کند در صورت دائمی‌شدن فیلترینگ، این کسب‌وکارها به صورت کامل ورشکسته خواهند شد.

با این حال وزیر ارتباطات خبر می‌دهد که در حال مذاکره با شورای امنیت کشور برای رفع محدودیت‌های فعلی است و به نظر می‌رسد که در روزهای آینده، کسب‌وکارهای کوچک اینترنتی که از بستر شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کردند بتوانند دوباره به شیوه سابق کسب درآمد داشته باشند.

جدا از فروشگاه‌های مجازی در بستر شبکه‌های اجتماعی، یکی از مشکلات استارتاپ‌های ایرانی، عدم وجود یک نسخه داخلی یا خارجی با قابلیت‌های تلگرام است. این شبکه پیام‌رسان APIهای مختلفی را در اختیار شرکت‌ها و افراد قرار می‌دهد. از سوی دیگر ربات‌های تلگرام دست‌کم در نمونه‌های داخلی، جایگزینی ندارند. «میلاد نوری»، توسعه‌دهنده موبایل و مدیرعامل سرویس «پونز» در گفت‌وگو با دیجیاتو خبر می‌دهد که بیش از ۳۵۰ هزار کاربر از خدمات پونز با استفاده از ربات تلگرام این شرکت بهره می‌گرفتند:

«وقتی می‌خواهیم پلتفرم تلگرام را بررسی کنیم، باید به سه قسمت آن بپردازیم. سازمان‌ها از چت‌های بین اعضا استفاده می‌کنند و پروژه‌های خود را پیش می‌برند، همچنین کانال‌ها را برای اطلاع‌رسانی به مشتریان خود در اختیار دارند. اما قسمت مهم دیگر، بات‌های تلگرام هستند. اپلیکیشن پونز به عنوان یک اپ مکان‌نما، یک ربات تلگرام دارد که ۳۵۰ هزار کاربر از آن استفاده می‌کردند و کارایی آن به دلیل در دسترس‌تر بودن، بیشتر از اپلیکیشن بود.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (22 مورد)
  • .

    خوب الان عذرخواهیش به چه درد مردم میخوره بیاد درستش کنه بعد بگه ببخشید الان هرچی مصلحت نظام بگه همونه

  • آریا

    کلا"اظهار تاسف نکنین به جاش همگی با هم برین بمیرین با این مملکتی.. که ساختین

  • A person

    کل دنیا پیشرفت میکنه و از استارتاپ های اینترنتی و کسب و کارهای مجازی حمایت میکنه اونوقت حکومت میگه فیلتر کن جانم تاج و تخت در خطره
    یه چند وقت دیگه به حال کره شمالی هم غبطه میخوریم

  • Black Boy

    امیدواریم مردم دیگه گول زبان چرب و نرم را نخورن.

  • ‌شکور حسین

    با اینستا کاری ندارم، ولی تلگرامو از فیلتر در آرید؛ اگر هم واقعا علت فیلتر بعضی کانالا هستن، آدرس اون کانال رو مسدود کنید، نه کل مسنجرو
    مثال :
    T.me/digiato
    اگه این کانال داره خلاف قوانین عمل میکنه، دامنه های مختلف این کانال مسدود شه، نه اینکه همه رو از کار و زندگی بندازید

  • r_za7

    بره گم شه

  • امید مصدق

    خلاصه و مفید : خفه شو... 38 سالمه. کل زندگیم تا الان در خفقان. سانسور. فقر و بدبختی بودم اون فقط بخاطر حکومت شماها...

  • Amiri1992

    امیدوارم هر چه سریعتر رفع فیلتر بشه.

  • Majidi

    به آقای وزیر گفتم که دستشون رو دکمه فیلتر نره!!!!

    • Babak bateni manesh

      آخه گل پسر وقتی مجمع تشخیص مصلحت نظام بگه فیلتر کنن، که قوه قضاییه هم نمیتونه نه بگه، چه برسه به وزیر

  • Hamed A

    اگر مردم اعتراضی هم دارن، قطعا نتیجه بی تدبیری و بی کفایتی شماست، پس مسببش خود حاکمیته.

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی