ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

عبور یک شهاب سنگ از اتمسفر، آسمان میشیگان را روشن کرد [تماشا کنید]

اخیراً یک شهاب سنگ وارد اتمسفر زمین شده و پس از ورود به آسمان ایالت میشیگان، برای لحظه ای کوتاه شهر خاموش دیترویت را روشن کرد. سازمان زمین شناسی ایالات متحده تایید کرده که این ...

شایان ضیایی
شایان ضیایی منتشر شده در ۲۸ دی ۱۳۹۶  |  ۲۳:۵۹

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

اخیراً یک شهاب سنگ وارد اتمسفر زمین شده و پس از ورود به آسمان ایالت میشیگان، برای لحظه ای کوتاه شهر خاموش دیترویت را روشن کرد. سازمان زمین شناسی ایالات متحده تایید کرده که این شهاب سنگ در فاصله 5 مایلی از شهر نیو هیون در میشیگان وارد اتمسفر زمین شده و پس از برخورد با زمین، زلزله ای 2 ریشتری در منطقه به همراه آورده است.

ویدیوهایی که در سراسر شبکه های اجتماعی منتشر شده اند، روشنایی کوتاه مدت این شهاب سنگ در آسمان و سپس برخورد با زمین را نمایش می دهند. افرادی که قادر به تماشای این رخداد از نزدیک بوده اند می گوید روشنایی لحظه آسمان، با صدای انفجاری مهیب پس از چند دقیقه همراه بوده است.

مقامات ناسا تایید کرده اند که این رویداد در ساعت 20:08 به وقت محلی به وقوع پیوسته است. این سازمان مشغول به جمع آوری اطلاعات بیشتری از این اتفاق است که به گفته آنها «رویدادی بزرگ» و نادر برای میشیگان به حساب می آید. بیل کوک از دفتر زیست بوم شهاب سنگ در آلاباما تخمین زده که این شهاب سنگ 1 یا 2 متر طول داشته و با وزنی بیشتر از 1 تُن، مسیری 64 هزار الی 80 هزار کیلومتری را پیموده تا به زمین برسد.

ناسا شهاب سنگ ها را سنگ هایی در فضا توصیف می کند که پس از ورود به اتمسفر یک سیاره، به سطح آن سقوط می کنند. نور بسیار روشنی که نیز در جریان این رخداد ساطع می شود، ناشی از اصطکاک سنگ با اتمسفر است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • Mani Zand

    برای منم مدتهاست ویدیو های آپارات روی لوپ تبلیغات اند...
    باید جداگانه روی سایت خودشون باز کنم...

  • Amir_Safari

    من ریییدم تو اپارات،یه فیلم ۹ ثانیه ای رو نمی تونه پخش کنه، تبلیغات اولش روی لوپ افتاده هی تکرار میشه

    • open secure

      F5 = Refresh

  • Ali.T

    @abcd efgh
    خیلی از شرکت‌های سازنده ماشین، دوربین ماشین رو به عنوان آپشن ارائه میدن.
    ضمن اینکه تموم ماشین‌های پلیس و امدادی و خدماتی مثل آتش نشانی هم دوربین دارن.
    خیلی ها هم خودشون رو ماشین دوربین نصب میکنن. برا رکب زدن به این دیه بگیرا که خودشون میندازن جلو ماشین عالیه.
    دیه بگیری یه حرکت غیرانسانی خیلی عادیه توی بعضی کشورا مثل ژاپن! تو ایرانم تازگی گرونی فشار آورده به شرف آدما، ازین کارا سر درمیارن.

  • حسین

    جناب دیجیاتو ویدیوهات توی بروزر موبایل نمایش داده نمیشه. همش تبلیغ پشت تبلیغ. آپارات هم با این همه ادعاش هنوز معمولی ترین کار یعنی نمایش ویدیو رو نمیتونه درست انجام بده

  • iran gnulinux

    یکی از خاص ترین اتفاقات هفته بود سقوط این شهاب سنگ زلزله 2 ریشتری ایجاد کرد ایا فرازمینی ها اماده اند ؟؟؟ ها ها ها ها ?

  • ABCD EFGH

    اینا کی هستن که فیلمبرداری می کنن. همیشه هم تو جاده اتفاقات اینچنینی میفته

    • mohammad ghorbani

      اینا دوربین ثبت تصادف هستش. به اندازه چند ساعت فیلم حافظه دارن. جلوی داشبورد نصب میشن. بعضی خودروها هم دیفالت این قابلیت را دارن.

    • Mohammad Golmohammadi

      بیشتر جاها تو ماشین دوربین در حال فیلم برداری هست که در صورت تصادف معلوم باشه که مقصر کیه که شانسی این چیزا هم ثبت میشن

مطالب پیشنهادی