ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

شهر پایدار
تکنولوژی

امارات شهر پایدار ۳۵۴ میلیون دلاری در نزدیکی دبی می‌سازد

امارات متحده‌ی عربی در قرن بیستم، یکی از بزرگترین کشور تولید کننده‌ی نفت و انتشار دهنده‌ی گازهای گلخانه‌‌ای به شمار می‌رود اما در طول دو دهه‌ی گذشته دولت این کشور تلاش کرده که وابستگی خود ...

امین قیاسی
امین قیاسی منتشر شده در ۱۱ بهمن ۱۳۹۶  |  ۱۸:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

امارات متحده‌ی عربی در قرن بیستم، یکی از بزرگترین کشور تولید کننده‌ی نفت و انتشار دهنده‌ی گازهای گلخانه‌‌ای به شمار می‌رود اما در طول دو دهه‌ی گذشته دولت این کشور تلاش کرده که وابستگی خود را به سوخت‌های فسیلی کمتر کرده و از راهکار‌های جایگزینی بهره‌ گیرد که آسیب کمتری به محیط زیست زده و انرژی شهر را بدین روش تولید کند. توسعه شهر پایدار شاید بتواند این کشور را ماموریت خود یاری دهد.

کشور مذکور قصد دارد تا سال ۲۰۵۰ میلادی هفتاد و پنج درصد انرژی دبی را از منابع پاک و بدون آلودگی تهیه کند. اگر این اتفاق رخ دهد دیگر اثری از گازهای کربنی در این شهر مشاهده نخواهد شد.

شهر پایدار
به همین منظور شرکت ساختمانی Diamond Developers در حال ساخت شهری در ۲۹ کیلومتری دبی بوده که انرژی بیشتری از میزان مصرفی خود تولید می‌کند. این شهر که شهر پایدار (Sustainable City) نام گرفته قرار است با صرف هزینه‌ی ۳۵۴ میلیون دلاری تا ابتدای سال ۲۰۱۹ ساخته شود.
این پروژه از سال ۲۰۱۳ آغاز شده و قرار است ۵ سال به طول انجامد. شهر یادشده ۱۱۳ هکتار مساحت خواهد داشت و قرار است تولید دی‌اکسید کربن در آن به حداقل برسد. به همین علت اتومبیل‌هایی با سوخت دیزلی اجازه تردد در این حوزه را نخواهند داشت.
ساکنین تنها می‌توانند از وسایل نقلیه‌ی عمومی، ماشین‌های هوشمند الکتریکی یا کالسکه‌ها برای تردد در این شهر استفاده کنند و ۲۵۰ جایگاه شارژ الکتریکی به عنوان جایگزین پمپ‌بنزین در شهر پایدار وجود دارد.
در دوم بهمن ماه امسال مسئولین اداراه حمل ونقل دوبی قراردادی امضا کردند که به ماشین‌های الکتریکی خودران اجازه تردد در این شهر می‌دهد. صاحبان خانه در این شهر می‌توانند در ازای خرید یک ماشین ۱۰ هزار دلاری، ماشین‌ گلف الکتریکی مجانی از دولت دریافت کنند. البته هزینه‌ی تردد با اتوبو‌س‌های شهر نیز مجانی است.
سقف هر خانه‌ای در این شهر مجهز به پنل‌های خورشیدی است.
یک پارک ۲۹۸۷ کیلومتری در این شهر با دو هزار و پانصد درخت بنا خواهد شد که به تصفیه‌ی هوا کمک خواهد کرد.
شرکت عمرانی Diamond Developers، پروژه شهر پایدار را به دو بخش تقسیم کرده‌اند.
فاز اول که در سال ۲۰۱۵ میلادی به اتمام رسیده شامل تولید ۵۰۰ خانه‌ی ویلایی، ۸۹ آپارتمان پیشرفته و ۱۱ گلخانه‌ی گنبدی شکل می‌شود. سه هزار متر مربع به مزارع درون شهری و ۱۰۸ هزار متر مربع به دفاتر اداری و ساختمان‌‌های تجاری اختصاص یافته است.
این فضای تجاری شامل باشگاه‌های ورزشی، استخرهای عمومی و باشگاه سواری ‌کاری با ۳۲ اسطبل می‌شود. ضمن اینکه دو دریاچه‌ی مصنوعی با آب تصفیه شده هم در این شهر تعبیه شده است.
فاز دوم این پروژه نیز که در حال ساخت بوده از یک مدرسه، مسجد، موزه‌ی عملی، باشگاه تفریحی و یک مرکز خرید تشکیل می‌شود. ضمن اینکه ساخت اولین هتل خاورمیانه که توانایی تولید انرژی‌اش از مصرفش بیشتر باشد، قسمتی از فاز دوم پروژه مذکور خواهد بود.
در سال‌های اخیر امارات متحده‌ی عربی سعی داشته تا روی پروژه‌هایی مشابه در حوزه‌ ساخت شهر‌های نو سرمایه‌گذاری کند که بسیاری از آنها در جذب ساکنین موفق نبوده‌اند. برای مثال تنها ۳۰۰ نفر در مَصدَر سیتی ابوظبی زندگی می‌کنند. در حالی‌ که ظرفیت شهر یاد شده ۴۰ هزار نفر است.
اما بر خلاف تصور، با اینکه هزینه‌ی خرید خانه در شهر پایدار بسیار زیاد بوده و یک خانه در این شهر حداقل یک میلیون دلار قیمت دارد، توجه بسیاری از ساکنین امارات متحده به این شهر جلب شده و ۱۸۰۰نفر در این شهر ملک خریده‌اند. ضمن اینکه ۹۰۰ نفر نیز ساختمان‌هایی را اجاره کرده‌اند.

این کلان‌ شهر در امارات متحده عربی قصد دارد آینده‌ی پایدار‌تری را به ارمغان آورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • Pejman zare

    هیییییی. متاسفم فقط.

  • ali-g

    چی میشه گفت جز اینکه حسرت بخوریم که اونا نفت دارن و ما هم نفت و گاز داریم . تا چهل سال پیش دو قرن از عربا جلو بودیم الان چهار قرن ازشون عقبیم

    • A.M.

      اگر سرانه درآمد نفت و گاز را مقایسه کنیم آنها خیلی خیلی بیشتر دارند. البته منکر بی مدیریتی ها در کشورمان نیستم.

  • arsham

    کجاس اونی آقایی که میگفت ما در آینده کمبود کارگر خواهیم داشت؟!!!

    • Mohammad Daryabiyan

      Coming back soon

  • Mr Soheil

    پولدارن دیگه. رو نفت خوابیدن

  • soltani

    میشه تقریبا ۱۵۰۰ ملیااارد تومن،
    ینی حدود اختلاس چند نفره انگشت شمار تو کشور,
    ینی بودجه چن تا از این پروژه ها فقط سهم دزدامونه

  • novato

    عوضش امنیت داریم!

  • Mr Soheil

    پولدارن دیگه :| کشور کوچیک و نفت خیز

    • A.M.

      البته نفت برای بعضی ها بلا آورده (عراق)

  • Mohammad Daryabiyan

    یادم آید روزی را که مردی قبلاً کاره ای بود در این مملکت بفرمود : 50 سال آینده کمبود کارگر خواهیم داشت.... بعد از چند سال آن مرد رفت . نمیدانم الان کجاست که ببینید نه تنها کمبودی نیست بلکه رتبه بندی بر اساس میزان تحصیلات داره ، دیپلم ( بیل ) ، فوق دیپلم ( حساب نمیاد ) ، لیسانس ( تاکسی ) ، فوق لیسانس ( منتظر کارگری ) ، دکترا ( به امید آینده ای خوش ). اهیییییییی کجایی ببینی که انقدر کارگر هست کلاً همه چیزیت اشتباه بود از این دیگه نگم برات.

    • sj.fire

      ما عادت داریم که همیشه از گذشته بت بسازیم...!
      حرفای زیبا همیشه رد و بدل شده!

      • Mohammad Daryabiyan

        صحیح حرفتون ، اما خب از حال هم هم چیزی ندیدیم همش پسرفت بوده به همان گذشته ، مقایسه ای صورت بگیره بهتر نشده بلکه بدتر شده. میدونید من دلم به حال روزی میسوزه که از این مملکت هیچ چیزی باقی نمونه ، هیچ جوره نشه اینجا رو درست کرد ، همه چی رو نابود کنن و برن. ولی باز گذشته بهترترترتر بوده ???

  • زیتانیکس

    خدا بیامرزتش.. روحش شاد

  • afshinGamer

    خیابون ما هم جدول نداره بارون ک بیاد میشه رودخونه:-(

مطالب پیشنهادی