ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فاز جدید طرح رجیستری با برند ال‌جی از 28 بهمن ماه آغاز خواهد شد

طرح رجیستری با هدف مبارزه با قاچاق موبایل راه‌اندازی شده و بیشترین حجم قاچاق موبایل مربوط به برندهای پرطرفدار در کشور است. حالا طرح رجیستری به فاز جدید خود رسیده و بر اساس تصمیم کمیته ...

آرش پارساپور
آرش پارساپور منتشر شده در ۱۴ بهمن ۱۳۹۶  |  ۱۶:۳۲

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

طرح رجیستری با هدف مبارزه با قاچاق موبایل راه‌اندازی شده و بیشترین حجم قاچاق موبایل مربوط به برندهای پرطرفدار در کشور است. حالا طرح رجیستری به فاز جدید خود رسیده و بر اساس تصمیم کمیته راهبری طرح رجیستری و اعلام سامانه همتا برند الجی که نسبت به برندهای پیشین مشمول این طرح کاربرد بسیار بالاتری در بین کاربران ایرانی دارد از 28 بهمن ماه شامل طرح رجیستری خواهد شد.

فاز اول این طرح با برند موبایل «اپل» آغاز شد و در ادامه به سه برند «موتورولا» «گوگل پیکسل» و «بلک بری» رسید که اخیرا اعلام شد موارد قاچاقی این سه برند هم از هفته‌ی بعد، از دسترس خارج خواهند شد.

موضوع وارد شدن برندهای مطرح به طرح رجیستری از آغاز این طرح توسط اصناف و افراد گوناگون بارها و بارها درخواست شده بود و عده‌ای نسبت به روند کند طرح رجیستری انتقاد داشتند. با این حال بنا به گفته «حمیدرضا دهقانی نیا»، مدیر ICT مبارزه با ستاد قاچاق کالا و ارز به دیجیاتو، مسولین طرح رجیستری را گام به گام اجرا می‌کنند تا مردم به بلوغ فکری درباره آن دست پیدا کنند.

ورود برندهای مطرح به طرح رجیستری فاز تازه‌ای را در تاریخ این طرح رقم خواهد زد و بی‌شک تاثیرات ملموس‌تری را در بازار موبایل به همراه خواهد داشت، با این حال کماکان جای دو برند مطرح دیگر که سهمی نزدیک به 70 درصد از بازار را در اختیار دارند در طرح ثبت تلفن همراه خالی است.

بر اساس گفته‌های دهقانی نیا به دیجیاتو قرار است تمامی برندهای مطرح تا قبل از پایان سال مشمول این طرح شوند و به نظر می‌رسد موبایل‌های        سامسونگ و هواووی نیز به زودی مشمول ثبت شدن در سامانه همتا شوند. پیش‌تر دبیر انجمن واردکنندگان موبایل نیز خبر از ضرر چندین میلیون تومانی به بازار موبایل در صورت نهایی شدن طرح رجیستری گفته بود.

درصورتیکه دارای تلفن همراه با برند ال‌جی هستید و تلفن همراه شما به هردلیلی در چند ماه گذشته خاموش بوده است، لازم است تا قبل از زمان آغاز طرح،موبایل ال‌جی خود را با قراردادن سیمکارت درون آن روشن کرده و حتی المقدور با آن تماسی بالای شصت ثانیه بگیرید و یا پیامکی ارسال کنید.

در صورتیکه تلفن همراه دارای دو یا چند سیمکارت می‌باشد، بایستی با قرار دادن سیمکارت درون همه شکاف‌ها (Slot)، نسبت به فعالسازی تلفن همراه خود اقدام نمایید. جهت انجام این فرآیند، محدودیتی در استفاده از یک یا چند سیمکارت وجود ندارد. لذا می‌توان با قرار دادن یک سیمکارت در تمام شکاف‌ها، گوشی تلفن همراه خود را فعال کرد.

اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتر و کامل‌تری درباره طرح رجیستری داشته باشید بد نیست این مطلب را نیز بخوانید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • navid khoshnazar

    بهتره بنویسید طرح رجیستری با اجرای پر کردن جیب آقازاده ها شروع به کار کرده

  • ali-g

    هه مردم به بلوغ فکری دست پیدا کنن؟ شما هنوز خودتون نمیفهمین چکار دارین میکنین .
    البته ۴۰ ساله نمیفهمین چکار دارین میکنین

  • THEBEST

    مردم دارن بدبخت تر میشن .....این پولا کجا میره خدا میدونه ......البته بنده ی خدا هم میدونه ولی .....

  • amir

    همینجوریش گوشی هایی که شامل نمیشد تو طرح نبود خود ب خود 300الی 600تومن گرون شدن حالا وارد طرح اقایون هم بشه دیگه هیچی همچی به ضرر مردم به نفع خودشون

مطالب پیشنهادی