ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جزییات حمله به دفتر اسنپ در کرمان

استارتاپ‌ها در ایران مشکلات زیادی دارند اما برای اولین بار است که ۱۵۰ نفر به شکل هماهنگ به دفتر یک استارتاپ حمله می‌کنند تا مانع تغییر شوند. استارتاپ‌های حوزه تاکسی آنلاین که امروز تعداد آنها ...

امیر مستکین
امیر مستکین منتشر شده در ۲۵ بهمن ۱۳۹۶  |  ۱۶:۵۷

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

استارتاپ‌ها در ایران مشکلات زیادی دارند اما برای اولین بار است که ۱۵۰ نفر به شکل هماهنگ به دفتر یک استارتاپ حمله می‌کنند تا مانع تغییر شوند.

استارتاپ‌های حوزه تاکسی آنلاین که امروز تعداد آنها از ۳۰ عدد افزایش داشته در سال‌های اخیر با چالش‌های بسیاری رو به رو بوده‌اند اما اکنون در بیشتر شهرها پذیرفته شده‌اند. با این حال هنوز هم مقاومت‌هایی در برابر تغییر و پذیرفتن استارتاپ‌های جدید وجود دارد.

روز گذشته ۱۵۰ نفر که به گفته شاهدان عینی متشکل از اتحادیه آژانس‌داران و رانندگان آژانس بودند به دفتر اسنپ در کرمان مراجعه کردند و مانع از فعالیت این استارتاپ شدند؛ اتفاقی که در همان زمان در کانال تلگرام و توییتر دیجیاتو منعکس شد. به گفته اسنپ این اتفاق با ضرب و شتم کارکنان و همچنین تخریب دفتر این استارتاپ همراه بوده است.

اکنون «ژوبین علاقبند»، نایب رییس هیات مدیره در این باره بیانیه‌ای را منتشر کرده‌ است که در آن می‌خوانیم:

«کارکنان اسنپ که در این حادثه آسیب‌ دیده‌اند به بیمارستان منتقل شده‌اند و خوشبختانه حال عمومی‌‌شان رو به بهبود است. این افراد همگی از بین جوانان بومی کرمان هستند و در حالی که مشغول تدارک آغاز فعالیت اسنپ در کرمان بودند مورد حمله و ضرب و شتم قرار گرفتند.

این حادثه از طریق مراجع قانونی در حال پیگیری است. اسنپ تمام مجوز‌های قانونی مورد نیاز برای آغاز خدمات‌رسانی در شهر کرمان را در اختیار دارد و در تعامل با مراجع ذی‌صلاح و به طور خاص اداره اماکن نیروی انتظامی است.

این اولین بار نیست که در بدو ورود اسنپ به یک شهر مورد کم‌لطفی عده‌ای قرار می‌گیریم. طبق تجربه می‌دانیم که عموم مردم شهر کرمان با این عده هم‌نظر نیستند و باور داریم که بهره‌مندی از سرویس حمل‌ونقل مناسب و مقرون‌به‌صرفه حق تمام شهروندان است.

اسنپ ۳ سال پیش فعالیت خود را با اتکا به دانش و فناوری روز آغاز کرد و آمد تا زندگی مردم ایران را راحت‌تر کند. خوشبختانه مردم نیز آن را پذیرفته‌اند و همواره مورد اقبال عموم قرار گرفته است. تهدید و ارعاب عده قلیلی که تنها منفعت خودشان را در نظر می‌گیرند نمی‌تواند مانع خدماتی شود که نفع عموم مردم را در نظر دارد.»

پیش از این «راشا شیدماهر»، مدیر بازاریابی اسنپ نیز در گفتگو با دیجیاتو از مشکلات فرهنگی برای گسترش فعالیت این استارتاپ گفته بود. شیدماهر در پاسخ به این سوال دیجیاتو که چرا اسنپ فعالیت برون‌مرزی خود را آغاز نمی‌کند، گفته بود که این استارتاپ هنوز در شهرهای کوچک‌تر ایران با مشکلاتی مواجه می‌شود که حل کردن‌ آنها زمان‌گیر است و همین موضوع باعث کاهش سرعت توسعه آن می‌شود.

به نظر می‌رسد روز گذشته اسنپ شاهد محسوس‌ترین ترمز داخلی در تاریخ فعالیت خود بوده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (21 مورد)
  • Py House

    هیچ توجیهی پذیرفته شدنی نیست متاسفانه وقتی محل یادگیری فرهنگ یک مسنجر مجازی مقیم خارج با هویت های مجازی بلاک چینی باشد و نه دولت نه مردم نخواهند به خود سختی بدهند تا فعالیت این مسنجرهای مجهول را بگیرند تا مبادا دو عدد جوک ابکی را از دست بدهند نتیجه این می شود .

    باز تاکید می کنم این عمل احمقانه هیچ توجیهی ندارد .

  • Alireza K

    ۱۵۰ نفر هماهنگ !
    ضرب و شتم !!
    تخریب !!!
    خوبه تو این مملکت حمل اسلحه مجاز نیست ?

  • Mahtab Jahandar

    واقعا جای تاسف داره

  • ahosein

    فک کنم این اولین حلمه به یک دفتر استارتاپ تو کل دنیا باشه !!!
    رکورد زدیم......

  • noki a

    چند تا از استانهای ایران اوضاعشون خیلی داغونه!
    کرمان
    خرم آباد
    کهگلویه
    مازندران
    کل ایران که زامبی هستند اینها دیگه طالبانند.

    • Takin

      تک تک این استان هایی که اسم بردی سهم زیادی در تاریخ این مملکت دارند.

    • ami_ald

      منظورت از داغون چیه؟

  • Aref nabizadeh

    واقعا کار زشتیه و باید به شدت برخورد بشه با این اشخاص
    خدا وکیلی اسنپ یه نعمته...
    من دانشجوی شیرازم و تا الان از ترمینال کاراندیش تا جلوی خوابگاه 10 هزار تومان کرایه میدادیم ولی با اسنپ 3500 شده ، خودتون حساب کنید تفاووت اینا چقده و روزانه چند نفر باید این هزینه های اضافی رو پرداخت کنن...تازه نحوه برخورد راننده های اسنپ با راننده تاکسی ها هم اصلا قابل مقایسه نیست

    • Behrooz A

      دقیقا ، توی شیراز که خیلی خوب شده

  • alimohammadi15

    این وحشی بازیا چیه دیگه!
    بابا طرف توی هوای بد یا از شهرستان یا با مریض میومده قشنگ سه برابر ازش کرایه میگرفتن! حالا کار آقایون کساد شده، اومدن دفتر به هم میریزن که ما چقدر شاخیم و اینا!
    یعنی توی جنگل اینجوری نمیشه که چهار نفر بریزن همه چیو داغون کنن.
    خوب با تکنولوژی کنار بیاید! پیشرفت کنید! نوکیا هم یه زمانی واسه خودش نوکیا بود، ولی بعدش داغون شد رفت! اونم به دلیل کنار نیومدن با تکنولوژی!
    شما که در مقابلش هیچی نیستین!

  • xiaomi

    این پیرهای بازنشسته نمیخوان بزارن جوونا ی ذره کار کنن
    برین کنار دیگه اه

    • مجید

      مثال همین پیرها هیئت دو دولت وزیران روحانی توی این ۵ سال بوده! مثل ژنرال زنگنه، نعمت زاده و ...

    • sagittarius19

      خیلی جاها دیدم یه سری از این پیرا دو سه تا کار مدیریتی هم دارن. با در آمد بالا تو شرکت های نیمه دولتی. بابا برید کنار دیگه آخرای عمرتونه و دارید برای چی در میارید.
      ولی خب یه سری هم تو خرج زندگی موندن تو این وضعیت گرونی و فقر، وگرنه بازنشسته تو ایران پس از 30 سال کار، تازه می ره مسافرکشی می کنه.

  • M

    خاصیت فرهنگی قشر راننده تاکسی است که در بقیه کشورها هم دیده شده.

  • behzad.h

    اینجا ایران است !

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی