ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هشدار FBI، CIA و سازمان ملی امنیت آمریکا: از موبایل های هوآوی استفاده نکنید

روسای شش سازمان جاسوسی و اطلاعاتی مهم در آمریکا به تازگی نسبت به استفاده از محصولات و خدمات شرکت های چینی هوآوی و ZTE به شهروندان خود هشدار داده اند. این گروه که شامل نمایندگانی از FBI، CIA ...

Maryam Mousavi
Maryam Mousavi منتشر شده در ۲۵ بهمن ۱۳۹۶  |  ۱۸:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

روسای شش سازمان جاسوسی و اطلاعاتی مهم در آمریکا به تازگی نسبت به استفاده از محصولات و خدمات شرکت های چینی هوآوی و ZTE به شهروندان خود هشدار داده اند.

این گروه که شامل نمایندگانی از FBI، CIA و سازمان ملی امنیت آمریکا می گردد در جریان یکی از جلسات سنای آمریکا این هشدار را مطرح کردند.

Chris Wray رئیس پلیس فدرال آمریکا در صحبت های خود طی این جلسه اظهار داشت:

ما به شدت نگران هستیم شرکت های دولتی خارجی در شبکه های مخابراتی کشور به قدرت برسند و این مساله خطراتی را با خود به همراه دارد. در این صورت ظرفیت های لازم برای دستکاری مخرب یا سرقت اطلاعات شهروندان فراهم می شود و چنین شرکت هایی می توانند از این ظرفیت برای جاسوسی خود استفاده نمایند.

البته اشاره کنیم که این هشدارها ابدا تازگی ندارند. کمیته اطلاعاتی آمریکا مدت هاست که نگران حضور هوآوی (که توسط یکی از مهندسان سابق ارتش آزادی بخش خلق چین تاسیس شده و آمریکا آن را بازوی دولت چین می داند) در خاک این کشور هستند.

همین نگرانی ها در نهایت به ممنوعیت عقد قرارداد نهادهای دولتی آمریکا با هوآوی در سال ۲۰۱۴ منجر شد که این مساله موانع بزرگی را بر سر راه حضور هوآوی در بازار محصولات مصرفی آمریکا به وجود آورده است.

البته باید اشاره کنیم که این کمپانی چینی در ابتدای امر به عنوان یک شرکت مخابراتی شروع به کار کرد و ضمن تولید سخت افزار برای زیرساخت های ارتباطی، تلفن های هوشمند موفقی را هم در سال های اخیر به دست مشتریانش در سراسر دنیا رسانده است. در سپتامبر گذشته این شرکت توانست با پشت سر گذاشتن اپل جایگاه دوم جهانی برای تولید اسمارت فون را به خود اختصاص دهد و پس سامسونگ قرار بگیرد.

ماه گذشته هوآوی در نظر داشت جدیدترین پرچمدار خود به نام میت ۱۰ پرو را از طریق یکی از اپراتورهای امریکایی به بازار این کشور عرضه نماید اما در واپسین دقایق AT&T به خاطر فشارهای سیاسی قراردادش را فسخ کرد. ریچارد یو مدیرعامل هوآوی هم در سخنرانی خود پیرامون این اتفاق آن را شکستی بزرگ برای شرکت متبوعش و شکستی بزرگ تر برای مصرف کنندگان آمریکایی خواند.

در واکنش به اظهارات اخیر سران سازمان های امنیتی آمریکا نیز هوآوی بیانیه ای با مضمون صادر کرده:

هواوی از فعالیت های دولت آمریکا که ظاهرا با هدف منع فعالیت آن در خاک این کشور رخ می دهند آگاه است. هوآوی مورد اعتماد مشتریانش در ۱۷۰ کشور دنیاست و خطراتی که ممکن است برای کاربرانش داشته باشد از فروشنده های حوزه ICT بیشتر نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • afshingm

    احسنت ! هواسشون به همه چی هست و قبل از اینکه یه اتفاقی بدی بی افته جلوشو میگیرند. ولی تو ایران هیچ کاری نمی کنند تا گند همه چی در میاد و یه ملتی بدبخت میشن بعدشم هیچکی هیچی رو گردن نمیگیره و مسئولین محترم هی میندازن گردن هم !

  • F R O S T bite

    خبرگزاری زرد که میگن یعنی همین. اگه سانسور نکردی یعنی زرد متمایل به زرشکی هستی عزیز جان

  • Abolfazl

    حالا نه که بقیه گوشیا تو خاک آمریکا ساخته میشن! دیگه تقریبا همه چی ساخت چینه! که این وحشتناکه

  • آریا

    چین یه کشور بسته به شدت سیاست زده است .چیزی به اسم کمپانی مستقل توش وجود نداره. حرف سیا و اف بی ای کاملا درسته.
    در ضمن وقتب امریکا خودش صاحب تکنولوژیه چرا برای چندرغاز ارزونتر باید امنیتش رو به خطر بندازه

  • Marshall

    این حرفشون از نظر من ربطی به امنیت و نفوذناپذیری گوشی های هواوی نداره، چون همون اطلاعات بیسیک و پایه ای که دست سازمان های جاسوسی چین از طریق استفاده ساده از گوشی ها قرار میگیره واسه بخطر انداختن امریکا کافیه.
    بعد چرا اینا نمیان این موضوع رو واسه سامسونگ مطرح کنن؟ چون کره جنوبی متحد امریکاس و ازین بابت چندان نگران نیستند.

  • مجتبی سامری

    خود سیا تو کشورش
    جاسوسی میکنه بعد به هواوی گیر میده
    عمو سرت تو کار خودت باشه بهتره

  • pouya s

    هر شرکت مخابراتی که مورد حمایت دولتی باشه و به معنی واقعی مستقل نباشه خطرناکه که این میتونه هواوی یا هر برند دیگه ای باشه

  • sd

    سازمان سیا. مرموز ترین سازمان جاسوسی دنیاست کسی ک باعثو بانی کودتای ۲۸ مرداد بود .

  • LOGANLEGEN

    حرف مفت و بی ارزش از چندتا تروریست که فکر میکنن خودشون خوبن!
    نکنه از اپفل استفاده کنیم!؟

  • last past

    خود FBI و CIA خدای دزدین اطلاعات از شهروندان امریکایی هستن ! رو که نیس
    این حرکتشون از این دو حالت خارج نیس
    یا چون نمیتونن به اطلاعات گوشی های هواوی مثل اپل دسترسی داشته باشن اینکارو میکنن یا نمیخوان با ورود رسمی یکی از بزرگترین شرکت های چینی بیش از پیش تو زمینه اقتصاد تو رقابت با کشور چین دچار مشکل بشن

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی