ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دو کارمند سازمان هواشناسی استرالیا به استخراج غیرقانونی ارزهای رمزپایه متهم شدند

بنابر گزارش های تازه، دو متخصص آی‌تی در دفتر هواشناسی استرالیا به خاطر سوء استفاده از کامپیوترهای این سازمان برای استخراج ارزهای رمزپایه به دام پلیس افتاده اند. پلیس استرالیا اخیراً جواز تفتیش مقر این ...

شایان ضیایی
شایان ضیایی منتشر شده در ۱۷ اسفند ۱۳۹۶  |  ۲۳:۵۹

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

بنابر گزارش های تازه، دو متخصص آی‌تی در دفتر هواشناسی استرالیا به خاطر سوء استفاده از کامپیوترهای این سازمان برای استخراج ارزهای رمزپایه به دام پلیس افتاده اند. پلیس استرالیا اخیراً جواز تفتیش مقر این سازمان در ملبورن را دریافت کرده و به بازجویی دو کارمند خاطی پرداخته و از سایر کارمندان خواسته تا در اتاق کنفرانس منتظر باقی بمانند.

در حال حاضر هیچ حکمی برای این دو کارمند در نظر گرفته نشده اما گفته می شود یکی از کارمندان در خطر اخراج قرار دارد. اگرچه از دیدگاه قضایی، استخراج ارزهای رمزپایه غیرقانونی نیست اما استفاده از منابع دولتی برای این کار می تواند جرایم خاصی به همراه داشته باشد.

دفتر هواشناسی استرالیا به عنوان اصلی ترین سازمان هواشناسی این کشور، به طور یقین به کامپیوترهایی قدرتمند دسترسی دارد. استخراج ارزهای رمزپایه فرآیندی بسیار هزینه بر است که انرژی بسیار زیادی نیز می طلبد و به همین خاطر، می توان درک کرد که چرا برخی از مردم به استفاده از این سیستم ها برای کسب درآمد ترغیب می شوند.

با افزایش چشمگیر ارزش ارزهایی مانند بیت کوین و اتریوم طی سال های اخیر، موارد استفاده غیرقانونی از کامپیوترها برای استخراج این ارزها نیز افزایش یافته است. به عنوان مثال در یکی از عجیب ترین موارد، هکرها با استفاده از تبلیغات یوتوب، از پردازنده کامپیوتر تماشاگران برای استخراج ارز استفاده کردند.

مثال های بی شمار دیگری نیز برای این موضوع وجود دارد. ماه گذشته میلادی مشخص شد هکرها نرم افزاری برای استخراج ارزهای رمزپایه را در اکانت کلاد کمپانی تسلا نصب کرده اند و از سوی دیگر، 11 نفر هم به خاطر سوء استفاده از کامپیوترهای دیتاسنتری در ایسلند دستگیر شدند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • hector_k2

    با Cpu فایده نداره که مگه چقدر میشه ؟؟؟ مگر اینکه سیستم کارت گرافیک خفن داشته باشه اونم گرافیک کارا باید حواسشون باشه !!

  • M

    خوبه پلیس فتا در سازمان‌هایی که به کامپیوترهای قدرتمند دسترسی دارند بررسی مشابهی انجام بدهد.

    • محمد رضا

      با کامپیوتر قدیمی و سیستم عامل داس نمیشه استخراج کرد چون تمام ادارات کامویوتر قدیمی دارند

مطالب پیشنهادی