ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ذخیره ویدیوهای منتشر نشده در فیسبوک
تکنولوژی

فیسبوک احتمالاً ویدیوهای منتشر نشده شما را نیز ذخیره کرده است

سال هولناک و مملو از رسوایی ۲۰۱۸ برای فیسبوک تازه آغاز شده و به نظر می رسد اوضاع هر روز در حال بدتر شدن است. چندی پیش گفتیم که دانلود کل دیتاهای حساب های کاربری ...

محمد مافی‌ها
محمد مافی‌ها منتشر شده در ۱۱ فروردین ۱۳۹۷  |  ۰۸:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

سال هولناک و مملو از رسوایی ۲۰۱۸ برای فیسبوک تازه آغاز شده و به نظر می رسد اوضاع هر روز در حال بدتر شدن است. چندی پیش گفتیم که دانلود کل دیتاهای حساب های کاربری افشا کرد که این شبکه اجتماعی اطلاعات کامل تماس ها و پیامک های موبایل های اندرویدی را ذخیره می کرده است. حال مشخص شده این جمع آوری اطلاعات شامل ویدیوهایی که ثبت کرده اما منتشر نکرده اید نیز می شود.

گزارش هایی مشابه از طرف کاربران مختلف منتشر شده که نشان می دهد ویدیوهای قدیمی آنها، حتی آنهایی که با کسی به اشتراک گذاشته نشده اند نیز توسط فیسبوک نگهداری شده اند. این مسئله در خصوص ویدیوهایی که از سال ۲۰۰۸ تا به امروز به ثبت رسیده اند صدق می کند.

یکی از مقامات فیسبوک در واکنش به سوال خبرنگاران از وجود چنین مسئله ای اظهار بی اطلاعی کرده و گفته است که شرکتش در حال بررسی دلیل بروز چنین اتفاقی است.

ذخیره ویدیوهای منتشر نشده در فیسبوک

شاید ما فقط با یک نقص نرم افزاری مواجه باشیم (شاید هم نه)، اما مسئله اینجاست که ویدیوهای مورد بحث به دلیل خاصی ارسال نشده اند. به عبارت دیگر کاربران تمایل نداشته اند که کس دیگری آنها را ببیند، بنابراین ذخیره چنین داده هایی در سرورهای فیسبوک، آن هم بدون اطلاع کاربران خود می تواند نمودی دیگر از نقض حقوق آنها باشد.

لازم به ذکر است که این ویدیوها در کنار فرم های دیگری از اطلاعات قرار می گیرند که توسط شبکه های اجتماعی در اختیار خریدارانی چون کمبریج آنالیتیکا قرار می گرفته اند.

میزان گستردگی این نقص و این که هنوز هم جمع آوری ویدیوهای منتشر نشده ادامه دارد یا نه، هنوز مشخص نیست و فیسبوک فعلاً به سوالات در این خصوص پاسخی نداده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • 007

    big brian مثلا تو مومن هستی تو یه آدم روانی بیش نیستی

  • 007

    big brain چقدر تو گس شر میگی بابا این واقعا یا گسخول یا خودش به خریت زده این چرندیات چیه داری بلغور میکنی ساندیس خور ای خدا با کیا تشکیل جامعه دادیم دور از جون بچها

  • yosof

    بابا خسته شدیم اینقدر این عرزشیها حرفهای ۱۴ قرن پیشو نوشتن
    بابا یک کم حرف علمی یاد بگیرین ضرر میکنین؟!چرا مغزمعیوب خودتونو توی گذشته حبس کردید.دنیا آپدیت شده شما هنوز شترچرون هستین
    بجای این مزخرفات،بگو: برتراندراسل با عروس خودش همخوابگی میکرده و باردارشده
    و پسرراسل بعد از اینکه فهمیدقضیه رو، دچار اختلال شعور شد
    البته مدیونید اگه فکر کنید تجاوز کرده.تجاوز تعریف علمی داره که این ساندیسیها بلد نیستن و به شما دروغ میزنن
    راسل فقط به عروسش چشمک میزده.این یعنی تجاوز در ممالک متمدن غرب
    مثل ما ایرانیها عقب افتاده عصرحجری ندیدبدید نیستن که
    دانشمندای بزرگی هم از اینکار حمایت کردن مثل لاورنس کراوس
    چی؟ فحش دادی؟! بدبخت میدونی ایشون کیه؟ سرچ کن ویکیپدیا ببین از نوابغ زمان هست کلی جایزه گرفت کتابهاش پرفروشه و...
    البته میتونید بجای عروس، با حیوان خانگی خودتون همبستر بشید.اینم سخن دانشمندان جهان مثل پیتر سینگر و‌..هست
    به حرف این ۵ تومنی ها هم گوش ندین.اینا هنوز خیلی مونده بفهمن چقدرفایده داره این کار.عقب افتاده ان دیگه.چه کنیم.شما خودتو ناراحت نکن
    باید با این ساندیسیها مبارزه کنیم تا همه چی آزاد بشه.اونوقت میشه از زندگی آزااااد لذت واقعی برد
    خودتو اسیرتوهمات و خرافات نکن.اگرزدودن این توهمات سخته،میتونی چندبار اینکارا رو انجام بدی اوایل سخته اما بعد عادت میکنی و لذت میبری...
    موفق باشی دوست خردگرا

    • yosof

      بعضی دوستان تقاضای حرفهای علمی داشتن
      گفتم علمی صحبت کنم بلکه خوشحال بشن
      درسوئد ازسال ۱۹۴۴ تا۲۰۱۴ رابطه باحیوانات مجاز بود
      به این میگن تمدن‌،پیشرفت،به به
      درکانادا همین الان هم آزادهست
      کامنت نویسان قهار اونوری، میتونین برین اونجا و از علم لذت ببرین

  • yosof

    دیجیاتوجان
    چی شده جدیدا اخبار زرد منتشرمیکنی؟!
    واقعا متاسفم

  • yosof

    بابا بسه دیگه
    آبروی ۵۰۰ سال مدرنیسم رو بردید
    هزاران کتاب نوشته شد در فضایل و کرامات مدرنیسم و سکولاریسم و... یعنی همش پرپر؟!!

    این خبرا همش دروغه‌.کار عرزشیها،ساندیسیها،ساعتی ۵هزارتومن،مغزهای گیرکرده در۱۴۰۰ سال پیش،شترچرونها و... هست
    ملت،باور نکنید
    دارن شما رو گول میزنن
    من به شما راست میگم

    بزودی همه چی آزاد میشه و ما راحت میشیم
    بزودی

    • M

      حتما خبر داری به عنوان یک نمونه کوچک
      در ایران سالهاست که همه سایتهای بازديد شده همه ایرانی ها ذخیره می‌شوند

  • big brain

    007@

    ببین شاید سنت قد نده ولی ادبیاتت همین قدر بگم که ادبیات منافقین دهه 60 هست یا خودت منافقی و از پشت اینترنت با بودجه سنای امریکا نظر می دهی یا مربی ات منافق بوده که تو اینجور تربیت شده ای

    اما در مورد واژه 007 که کد جیمز باند سمبل جاسوس های انگلیسی است کار این جاسوس ها سلاخی ازادگان جهان سوم در بازداشتگاه های سری در زمان قاجار و پهلوی بوده است از قتل عام مخفیانه ایرانی ها و ترور ازادگانی چون میرزاده عشقی تا کودتای 28 مرداد و قس علی هذا ...

    مثلا در یک فقره انها با صدور گذرنامه های ایرانیان فوت کرده برای اوارگان لهستانی در زمان پهلوی دوم یک امار دروغین از یهودیان مهاجر به اسراییل ساختند

    در زمان معاصر هم با کوتاه شدن دستشان به لطف انقلاب اسلامی کار هایی از قبیل تجاوز برای گسترش فحشا و بیماری هایی مقاربتی تا تجاوز به کودکان برای شیوع بیماری های روانی جنسی در اینده این کشور تا تربیت نوکران دائم الکانادا دائم پاریس و انواع اقسام نقطه ضعف گرفتن از برخی افراد بیمار اندک تردستی های این 007 ها است

    البته نهایتا هم اینها همان 7 هستند که مکر و کیدشان نهایتا در 0 ضرب می شود و خسر دنیا و الاخرت هستند

    البته یک احتمال زیاد هم شما جزو ان نوجوانان جو گیر هستید که فیلمی چیزی دیدید اندر کف جادوی هالییود مانده اید

    خوب شما که اهل فیلم هستید و اینهمه اقتدار غرب را می بینید یک نیم ساعت هم مستند "رو در رو با شیطان " را ببینید تا بفهمید ان 007 ها عددی نیستند و نخواهند بود

    قطعا مومنین پیروز خواهند شد

    • yosof

      بهنوز انتقادقبلیم پابرجا هست‌
      بعضیها رسوای جهانیان هستن و جوابشان خاموشیه

  • 007

    big brian آدرس بده بیام اشکالشو بهت بگم

  • 007

    تو دیگه چه حروم زاده هستی big brain

  • 007

    big barin سیکتیر

  • big brain

    λ@

    در مورد اسم شما حرف بسیار است هر جور حساب کنی علمی غیر علمی کلا برات دردناک تمام میشه ? ? ?

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی