ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دلار دولتی و واردات خودرو
خودرو

شوک قیمتی در انتظار بازار خودرو؛ واردات خودرو از اولویت دریافت دلار 4200 تومانی خارج شد

براساس اعلام انجمن واردکنندگان خودرو، خودرو از اولویت دریافت دلار دولتی به قیمت 4200 تومانی خارج شد تا قیمت خودرو رسما به سیر صعودی خود ادامه دهد و هیچ کس را به ثبات بازار خودرو ...

پگاه طوسی
پگاه طوسی منتشر شده در ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷  |  ۱۷:۰۵

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

براساس اعلام انجمن واردکنندگان خودرو، خودرو از اولویت دریافت دلار دولتی به قیمت 4200 تومانی خارج شد تا قیمت خودرو رسما به سیر صعودی خود ادامه دهد و هیچ کس را به ثبات بازار خودرو امیدوار نکند.

گفته می‌شود سه وارد کننده خودرو موفق به دریافت ارز 4200 تومانی شده‌اند و یک شرکت که در کنار واردات اقدام به تولید می کند نیز موفق به دریافت 4 پارت از این ارزها شده است. اما «مهدی دادفر» دبیر انجمن واردکنندگان خودرو اختصاص ارز را تنها به دو شرکت را تائید کرد و گفت:

«با توجه به فعل و انفعالات انجام شده و هزینه‌هایی تحمیل شده، تقریبا نرخ واقعی برای واردکنندگان خودرو 4850 تومان تمام شد. هم اکنون 10 درصد مبلغ مورد نیاز واردکنندگان حفظ شده و ارز مورد نیاز نیز به شکل یورو به آن‌ها تخصیص یافته و براساس فرمولی، این یورو به دلار تبدیل می‌شود. بعد از آن که وجه ریالی بابت یورو پرداخت شد این رقم تبدیلی بر تعداد دلاری که از تبدیل یورو به دلار به دست وارد کننده رسیده، تقسیم می‌شود که با این احتساب نرخ تخصیص یافته به واردکنندگان به 4850 تومان می‌رسد.»

دلار دولتی و واردات خودرو

آنطور که دادفر گفته، استفاده از دلار 4200 تومانی محدودیت دارد و فرایند زمان ثبت درخواست تا زمان دریافت حدود 40 روز به طول می‌انجامید اما از آنجا که بانک‌ها اعلام می‌کنند این ارز هنوز به صورت کامل به آن‌ها تخصیص داده نشده، محدودیت در استفاده وجود دارد و معدود واردکنندگانی که موفق به دریافت این ارزها شدند کاملا اتفاقی و البته به سختی موفق شدند.
افزایش قیمت خودرو در یک ماهه اخیر که اعتراضات و حواشی بسیاری به وجود آورد، تنها با دریافت دلار 4200 تومانی امید به ثبات داشت. موضوع مهمی که دادفر تحقق آن را منتفی اعلام کرد:

«هم اکنون خودرو از اولویت دریافت دلار 4200 تومانی خارج شده و به درخواست‌هایی که پیش از این به ثبت رسیده بود نیز اعلام می‌شود که مستندات خود را در سامانه جامع تجارت ارایه کنند اما با مراجعه به این سامانه، شاهد هستیم که خودرو از فهرست دریافت دلار 4200 تومانی خارج شده است.»

بر این اساس باید در روزهای آتی منتظر واکنش وارد کنندگان خودرو به این خبر ماند و دید که در نهایت خودرو به راستی از فهرست اختصاص ارز خارج شده است یا خیر، اما در صورت صحت این خبر می توان گفت که عملا با توجه به قیمت های فعلی در بازار خودروهای وارداتی، مشتریان توانایی تحمل شوک قیمتی با دلار غیر دولتی را نخواهند داشت و به احتمال قوی فعالیت بسیاری از شرکت های وارد کننده خودرو متوقف خواهد شد.

چنین اتفاقی علاوه بر بیکاری فعالان این صنف در کوتاه مدت افزایش غیر قابل مهار قیمت خودروهای موجود در بازار را به دنبال خواهد داشت و می تواند عواقبی را در زمینه خدمات پس از فروش و افزایش هزینه نگهداری از خودرو ها نیز به دنبال داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (37 مورد)
  • yosof

    بازم خدا رو شکر فلانی نیومد‌چون تلگرام فیلتر میشد،ربنا ممنوع میشد،دلار به ۵۰۰۰ میرسید،سایه جنگ روی کشور میومد و...
    واقعا دمتون گرم شمال تهران و خارج نشینان که ما رو نجات دادید

    • OLD

      یه ضرب المثل قدیمی هست که میگن سگ زرد برادر شغاله...و چقد احمقانه است که ادم فکر کنه اگه جای این اون یکی انتخاب شده بود الان وضع بهتر شده بود....

      • yosof

        این حرف شما چیزی هست که دشمنا انداختن توی دهن ما. و الا عملکردها مشخصه
        اپارت سرچ کن: جیمز ریکارد
        ببین خود محققین خارجی هم ایندو گروه رو کاملا جدا میدونن

        • OLD

          دوشمن دوشمن نکن . کمتر ساندیس بخور چشات کم سو شده….
          یه آمار به نمودار پیشرفت و وضعیت معیشت مردم بندازی تو این چهل سال هیچ رئیس جمهوری نیومده سرکار که وضع ما بهتر بشه. فقط در برهه ای با شیب ملایم بدبخت تر …موضوع اینه همش در حال بدبخت تر شدنیم ! دوشمن دوشمن نکن چشاتو وا کن

          • yosof

            درسته من ساندیسی و ساعتی هفت هزارتومنی هستم.اینم سندش از کانال محبوب شما:
            http://yon.ir/Pfs7b

          • OLD

            شما و ارباب های قلاده بدست و چماغ بدستتون که خــــــــدای جعل و تحریف و دروغ هستید . 24 ساعت شبانه روز از صدا و سیمای میلیتون داره دروغ میباره... سیاستمدراتون زل میزنن تو چشم مردم و دروغ میگن....الان برا یه عکس تحریف شده از یه کانال خبری داری خودتون به آتش میزنن که اونا دروغ میگن شما راستگویید :)))))))))))

          • yosof

            اولا چماغ نه و چماق.مجید دلبندم
            دوما ارباب شما آمریکا که بیشترین آمار زندانیان جهان و کشته شدن بوسیله پلیس رو داره.وقتی خونه خودت شیشه ای هست،به خونه دیگران سنگ ننداز

          • OLD

            اره حاجی ما مثل شما و اراباب های قلاده بدستتون چماق تو دستمون نگرفتیم باهاش مردم رو سرکوب کنیم که مثل شما خوب املاش رو بلد باشیم. شما املای تجاوز و سرکوب و نقض حریم خصوصی و تورم و اعدام و اسید پاشی و. .... رو خوب بلد بلدید ما بلد نیستم چون مثل شما با این چیزا سرکار نداریم.
            ارباب ما امریکا ؟! :)))) خدا شفات بده فعلا که شما قلادتون دست روسیه و چینه هرکاری میخاد باهاتون میکنه.
            یه نگاه به آمار اعدامی ها دنیا بنداز بفهمی آمار اعدامی های ایران بعد از چین بیشترین اعدامی ها دنیا رو داره ! بعد بیا بگو آمریکا اله آمریکا بله.. فعلا اونی که مثل پاچه گیر میفته بجون مردم بخاطر شادی و چهارتا تار موی بیرون افتاده خانم و نوع پوششون پلیس آمریکا نیست شمایید...
            با افرادی مثل شما بحث کردن بی فایده است چون شما سودتون توی نفهمیدنه. پول میگرین یا منافعتون تو اینه که فقط نفههمید منافعتون تو این سرتون بکنین تو برف و به کل دنیا فحش بدید و فکر کنید اینجا خوبه اینجا امنیت داریم ... شما میخواستید آدم بشید با دیدن فقر و رنج و درد مردم تو این چهل سال آدم شده بودید نه با چهارتا کامنت من

          • yosof

            اگه بحث با من واپسگرای دلواپس متحجر بیفایده هست پس چرا شروع کردی؟! کاربیهوده چرا میکنی؟
            گفتی تجاوز، بهتره بدونی بیشترین آمارتجاوز در جهان رو اروپا و آمریکا داره.سوئد رتبه 2 درجهان
            گفتی اسیدپاشی، بهتره بدونی یکی از بیشترین آمارهای اسیدپاشی در جهان رو انگلیس داره.خواستی لینک خارجی میارم.
            ضمنا من مخالف تندروی هستم.با چسب رازی هم به من نمیچسبه.پس سعی نکن

          • محمدرضا ترابی

            ویژگی مشترک ساندیسی ها اطلاع دقیق و کامل از آمارهای اروپا و امریکا و بی اطلاعی کامل در مورد آمار همون شاخصه ها در کشور خودمونه

        • OLD

          دوشمن دوشمن نکن . کمتر ساندیس بخور چشات کم سو شده....
          یه آمار به نمودار پیشرفت و وضعیت معیشت مردم بندازی تو این چهل سال هیچ رئیس جمهوری نیومده سرکار که وضع ما بهتر بشه. فقط در برهه ای با شیم ملایم بدبخت تر شدیم...موضوع اینه همش در حال بدبخت تر شدنیم ! دوشمن دوشمن نکن چشاتو وا کن

      • pouria zizo

        این رو باید به افرادی که طرفدار سگ زرد بودن و هستن بگین

  • محمد

    مشکل ما تحریم ها نبود. ... مشکل ما بنیادی تر از این حرفاست... داریم میشیم ونزوئلا

  • sepehri

    مملکت به نابودی رفته و خواهد رفت از ماست که بر ماست

  • Safa313

    تک تک اینایی که با شنیدن اینجور خبرها کلیت حاکمیت رو زیر سوال میبرند همونهایی هستند که هم سال ۹۲ و هم سال ۹۶ به کیلیدساز رای دادند. حداقل اونقدر انصاف داشته باشید که به خودتون و کسی که بهش رای دادید حمله کنید نه به دیگران. دو زار مردانگی هم بد نیست.
    البته که الان تک تکشون میان میگن ما به عمرمون رای ندادیم و شناسناممون تا حالا مهر نخورده ????

    • No Name!

      باید خراب کرد و از نو ساخت

    • No Name!

      مشکل از بالاترین سطح نظامه

  • مجوری

    هرررررچی سوارمون بشن حقشونه
    ینی جز این نباید باشه
    اموزش پرورش رو چنان فشردن ابش درومده نتیجش میشه ملتی که به حقوقش اشنا نیست و با اعتراض بیگاسنت

  • Mreza Mahdavi

    مرسی آیفون ده میلیونی

  • OLD

    وقتی به خودرو دلار 4200 نمیدن معلومه به واردات گوشی و تجیهزات کامپیوتری هم نخواهند داد . پس بیخود منتظر نباشید فرجی بشه تو بازار گوشی ها !

  • Euphoria Angel

    هر دم ازین باغ بری میرسد...

  • мσнαммα∂.α.ʝ

    خدا عاقبت بچهامونو بخیر کنه!!!

    • pouria zizo

      #کاندوم

  • BVB

    معدود واردکنندگانی که موفق به دریافت این ارزها شدند «کاملا اتفاقی» و البته به سختی موفق شدند.
    .
    این جمله خودش خیلی حرف داره

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی