ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بیانیه دیجی کالا در خصوص گرانی موبایل: قیمت‌های واردکنندگان بر اساس ارز آزاد بود

فروشگاه دیجی کالا در خصوص مسائل اخیر بازار موبایل بیانیه‌ای را منتشر کرده است و خبر می‌دهد که از شفافیت استقبال می‌کند. این فروشگاه‌ علاقه‌ و تلاش فراوانش جهت واردات موبایل را بیان می‌کند اما ...

امیر مستکین
امیر مستکین منتشر شده در ۶ تیر ۱۳۹۷  |  ۱۴:۴۴

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

فروشگاه دیجی کالا در خصوص مسائل اخیر بازار موبایل بیانیه‌ای را منتشر کرده است و خبر می‌دهد که از شفافیت استقبال می‌کند. این فروشگاه‌ علاقه‌ و تلاش فراوانش جهت واردات موبایل را بیان می‌کند اما خبر می‌دهد که تاکنون موفق به وارد کردن یک موبایل هم نشده و طبیعتاً ارز دولتی هم دریافت نکرده است.

دیجیکالا در این بیانیه اشاره می‌کند که موبایل‌ها را از تامین کنندگان رسمی خریداری کرده و قیمت‌های ارائه شده به این فروشگاه، بر مبنای ارز آزاد «یا حتی بالاتر» محاسبه شده است. از سوی دیگر می‌گوید که در حالت مارکت پلیس، یعنی زمانی که خود دیجیکالا فروشنده مستقیم کالا نیست، ۲ درصد سود از فروش را برای خود محاسبه می‌کند.

در ادامه، بیانیه منتشر شده از سوی دیجی‌ کالا را مطالعه می‌کنید:

«بعد از طرح رجیستری که از طرف دولت نگرانی هایی مبنی بر افزایش قیمت برای مصرف کنندگان نهایی وجود داشت، پیشنهادی از سمت وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات، مبنی بر ورود فروشگاه‌های آنلاین به عرصه‌ی واردات و فروش کالا با قیمت‌های رقابتی و کنترل‌شده مطرح شد، که متاسفانه تاکنون امکان اجرایی شدن آن فراهم نشده است.

بنابراین کلیه‌ی گوشی‌های موبایل عرضه شده در دیجی کالا از توزیع کنندگان و واردکنندگان برندها در داخل کشور با قیمت های تعیین شده توسط خود تامین کنندگان و واردکنندگان به صورت رسمی خریداری شده است و قیمت‌های فاکتور شده توسط آن‌ها بر مبنای قیمت ارز آزاد و یا حتی بالاتر بوده است.

به این ترتیب دیجی کالا با پایین‌ترین حاشیه‌ی سود مورد قبول نهادهای نظارتی، کالا را به دست مصرف کننده‌ی نهایی رسانده است. تاکید می شود که دیجی کالا ذی نفع در واردات کالا توسط هیچ کدام از واردکنندگان گوشی موبایل از جمله شرکت داتیس امرتات، نودیس پرداز و … نیست و آن‌ها نیز مانند باقی هزاران تامین کننده‌ی دیجی کالا در دسته های محصولی مختلف هستند.

دیجی کالا با اعتقاد به اصل شفافیت و مشتری محوری سوابق قیمت فروش کالای خود را به مصرف‌کنندگان نشان می دهد و این موضوع را یکی از اصول اساسی خود می داند.

موجودی انبار دیجی‌کالا باتوجه به تامین کالا از تامین کنندگان داخلی، همواره بسیار محدود بوده و در بازه‌های زمانی کوتاه با قیمت‌های خرید روز ، تامین مجدد می شود.

حتی در پلتفرم مارکت‌پلیس دیجی کالا که قیمت‌گذاری توسط خود فروشندگان انجام می‌شود، کمیسیون دریافتی دیجی‌کالا در گروه موبایل تنها ۲ درصد می باشد که به صورت شفاف قید شده است.

فروش دیجی کالا هیچگاه حتی در شرایط پرالتهاب بازار که اغلب عرضه‌کنندگان از فروش کالا خودداری می کردند، متوقف نشد و تمام تلاش خود را برای عرضه‌ی محصولات با بهترین قیمت‌های ممکن، به انجام رساند و همواره هر کالایی که از تامین کننده خریداری شد، به فروش رسید. چناچه کالایی در دیجی کالا ناموجود شده است تنها دلیل آن عدم موجودی آن در انبار دیجی کالا و یا عدم تامین آن توسط تامین‌کنندگان و واردکنندگان بوده است.

تمامی ادعاهای فوق مبتنی بر مدارک و مستنداتی است که آمادگی داریم آن ها را به رویت نهادهای نظارتی و اهالی محترم رسانه برسانیم. از شفاف‌سازی اخیر در این حوزه استقبال می کنیم و تنها راه پیشرفت و توسعه‌ی اقتصادی کشور را شفاف سازی در همه‌ی حوزه‌ها دانسته و همچنین این امر را پیش‌نیازی مهم برای تحقق مهم ترین اصل خود، که همان مشتری محوری است، می دانیم.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • ali shafiey

    الان رفتن دیجیکالا دیدم قسمت سوابق خرید رو حذف کردن ای مارمولکا مدرک جرمتونو پاک کردید شما هم شریک جرم شدید و بدتون نمیومد من که هر چیز وارداتی میزاشتم تو سبد اگه یک روز میگزشت هول میشدن حذفش میکرد مارمولک

  • ehsan hasani

    دیجی کالا جدیدا خیلی خیلی گرون فروش شده و شروع کرده تو پاچه ملت کردن

  • herogame

    دیجیاتو پاک نکن حقیقت و گفتم دیجیکالا از خودشونه

  • Mahdi Farahani

    یکی میگه این دزده دزد میگه نه خودش دزده

  • Constantine

    حالا ما کلا ق.ق رو هم قبول نداریم ولی دیگه حتی خود اونا هم گفتن شما به این قیمت خریدین، اومده بیانیه میده یه مشت کلمه ریخته تو ماست ها میگه نه ما اینکار نکردیم
    همون فاکتورم میشه جعل کنی، ولی حداقل واسه خرکردن مردم یه خرده بیشتر تلاش کنین یه چهارتا فاکتور جعلی ضمیمه میکردین شاید چهارتا گوش مخملی باور کنن

  • Mehr Far

    خوب سوال اینجاست طبق ادعای دیجی کالا اگه ذینفع نبوده، پس چطور سریع پس از اعلام خبر مبنی بر تخلفات واردکنندگان موبایل، سریع موجوی آیفون ها رو از داخل سایت برداشت؟ ? ? ?

  • ramin 20i

    خودتت هم در معرض اتهام هستی دیجی کالا!

  • ُShahrokh

    والا حالا که یه قرونم نداریم که گوشی بخریم چه از دی جی چه از جای دیگه ، ولی شما فاکتور خریدتو از شرکت های دیگه رسانه ای کن ، واسه وجهه خودت خوبه ، وگرنه از چشم مردم بیفتی کلا تعطیل میشی

    • ehsan hasani

      از چشم مردم افتاده.داره قیمتارو نجومی میده دست ملت.همه برای برسی میرم دیجی کالا ولی برا خرید سعی میکنن برن فروشگاه تا با قیمت مناسب بگیرن

  • sobhan da

    یه جور موبایل گرون شده که هیچکس حواسش به لپ تاپ نیست.
    یه نگاه به لیست کنید لپ تاپ ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومنی ایسوس مدل ROG GL502VS شده ۱۴ میلیون.
    خدایا دردمون رو به کی بگیم آخه...

    • جیمی ارغوان

      منم شانس آوردم دو ماه پیش یه لپ تاپ ام اس آی از ته مونده های دیجیکالا خریدم هفتو نیم الان دیجی نداره ولی بقیه سایتا زدن ۱۷ ۱۸ تومن!

    • ehsan hasani

      اخبار گفتی.منم دقیقا قیمت این لب تاب رو تعقیب میکردم.وحشتناک گرون شد

  • amin

    من خودم دیدم iphone x رو دو روز پیش زده بود ۱۲/۵ بعد دیروز و بحث شفافیت کرد ۱۰ و حالا هم حذفش کرده، کمی هم راست بگو دیجی کالا جان

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی