ریزش مخاطب پیامرسانهای ایرانی از کجا سرچشمه میگیرد؟
آمارهای رسمی نشان میدهد که بازدید پستهای پیام رسان تلگرام بعد از فیلترینگ در این روزها به دوران قبل از فیلترینگ برگشته و بعد از حواشی متعددی هم که بر سر پیام رسانهای بومی پیش ...
آمارهای رسمی نشان میدهد که بازدید پستهای پیام رسان تلگرام بعد از فیلترینگ در این روزها به دوران قبل از فیلترینگ برگشته و بعد از حواشی متعددی هم که بر سر پیام رسانهای بومی پیش آمد، مدتیست که بسیاری از دولتمردان و مجلسیان به موضوعات مختلفی از جمله اعتماد و زیرساخت اشاره دارند و آنها را مشکلات بزرگ پیام رسانهای بومی معرفی میکنند. تمامی این مسائل در کنار هم نشان میدهد که پیامرسانهای بومی هنوز نتوانستند به هدف خود برسند و اخیرا زمزمههایی مبنی بر کاهش آمار نصب آنها نیز شنیده میشود؛ زمزمههایی که سرمنشا آن از ارقام و آمار کافه بازار سرچشمه میگیرد.
وقتی وارد صفحه دانلود پیام رسانهای بومی در مارکت اندرویدی کافه بازار میشویم، متوجه اختلاف آمار تعداد نصبهای فعال این برنامهها نسبت به ماههای گذشته میشویم. این اختلاف تعداد دانلود در برخی پیام رسانها همچون سروش بسیار زیاد است به طوری که پیشتر رقم 5 میلیون تعداد نصب فعال را داشتیم و حالا این عدد به 4 میلیون رسیده است. اما آیا واقعا کاربران در حال پاک کردن این برنامهها هستند یا خیر؟
روابط عمومی کافه بازار در گفتگو با دیجیاتو خبر داد آمار نصب فعالی که در زیر اپلیکیشنها نمایش داده میشوند، زنده هستند و با افزایش و کاهش میزان نصب برنامهها تغییر پیدا میکنند اما موضوعی را مطرح کرد که میتواند این حدس و گمان را کمی تا قسمتی زیر سوال ببرد:
«در حال حاضر اختلالی مقطعی در سیستم وجود دارد که به زودی رفع میشود اما در حال حاضر میزان واقعی تعداد نصب فعال در برخی اپلیکیشنها مشخص نیست و مقادیر ذکر شده ممکن است کمتر از مقدار واقعی باشند. در این حالت نمیتوان به طور صد در صد عنوان کرد که این پیامرسانها با ریزش مخاطب روبرو شدند.»
کافه بازار همچنین موضوع دیگری را برایمان روشن میسازد که به موجب آن میتوان گفت میزان ریزش در آن حد گستردگی هم نباشد:
«وقتی که میزان دانلود یک برنامه از 5 میلیون بیشتر میشود، رقم مثبت 5 میلیون در صفحه دانلود اپلیکیشن حک میشود و اگر این مقدار به زیر 5 میلیون برسد، مثلا چهار میلیون و نهصد هزار، این عدد به مثبت 4 میلیون تغییر پیدا میکند. با این حساب ممکن است برخی از این برنامهها با ریزش صد یا دویست هزاری مخاطب روبرو شده باشند.»
هیاهوی پیامرسانهای بومی مدتیست که نسبت به ماههای اولیه رشد آنها فروکش پیدا کرده ولی همچنان اصرار بر کوچ مردم به این اپلیکیشنها از بخشهای مختلف حاکمیتی وجود دارد.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.

به امید روزی که تموم گوشی ها از این جاسوس افزارها عاری باشه ♥
تو این کامنتای دیگه ی منو پخش میکنی- چرا کامنت اولی رو سانسور میکنی؟ مگه چی نوشتم که سانسور میکنی؟ چرا از دیکتاتوری حمایت میکنی؟ کامنتم رو برگردون - کامنت اولم این بود: مردم این ابزار های شنود رژیم رو تحریم میکنن - به خصوص که تهش بخوره به بسیجیا و ساندیسیا و سپاهیا
...... کامنتا رو سانسور نکن.
قسمت نقطه چین رو به انتخاب خودت یه فحش انتخاب کن
نه به فروسازی پیام رسان های داخلی
در حال حاضر اکثر مردم رفتن واتساپ
دیگه وقتشه کل پیامرسانهای داخلی دکمه خودشونو بزنن و همچنین رنگ لوگوهاشونو به قهوهای پررنگ تغییر بدن ? ? ?
این همه کمک از دولت بگیری و رقیب رو ناجوانمردانه فیلتر کنی و سر مردم رو هم با ترافیک رایگان خیالی کلاه بزاری ولی در پایان نتونی حتی نصف کاربرای تلگرام رو جذب کنی.
خدا هیچکسی رو تو زندگیش اینجوری خفت و خواری نده ? ? ? ? ?