ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نوجوان استرالیایی که شبکه داخلی اپل را هک کرده بود به 8 ماه تعلیق مراقبتی محکوم شد

یک هکر نوجوان استرالیایی که توانسته بود به شبکه داخلی کمپانی اپل نفوذ کرده و اطلاعات مهمی را به سرقت ببرد، چند وقت پیش دستگیر شده و امروز در دادگاه، به 8 ماه تعلیق مراقبتی ...

محسن خوشنود
محسن خوشنود منتشر شده در ۵ مهر ۱۳۹۷  |  ۲۳:۵۹

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

یک هکر نوجوان استرالیایی که توانسته بود به شبکه داخلی کمپانی اپل نفوذ کرده و اطلاعات مهمی را به سرقت ببرد، چند وقت پیش دستگیر شده و امروز در دادگاه، به 8 ماه تعلیق مراقبتی محکوم شد.

لازم به توضیح است که در تعلیق مراقبتی، مجرم زندانی نمی شود اما کاملاً تحت نظارت بوده و باید شرایط خاصی مانند گزارش مستمر به نهادهای قانونی و معرفی منظم خود به پلیس محلی را رعایت نماید.

هکر نوجوان ممکن است در نهایت به سه سال زندان محکوم شود

البته حکم مذکور مجازات نهایی هکر نوجوان (که نامش افشا نشده) نیست و او که در زمان ارتکاب جرم به سن قانونی نرسیده بود، تحت پیگرد و محاکمه قرار داشته و ممکن است در نهایت به سه سال زندان محکوم شود. به گفته دادرس پرونده، حملات نوجوان استرالیایی به شبکه داخلی اپل جدی، مستمر و ماهرانه بوده است.

هکر نوجوان توانسته بود در طول مدت دو سال به سرورهای اپل دسترسی داشته باشد. این موضوع بالاخره توجه مسئولین امنیتی کمپانی آمریکایی را جلب کرد و آنها موضوع را به FBI اطلاع دادند. FBI نیز پرونده را در اختیار پلیس محلی استرالیا (ملبورن) قرار داد.

اپل

لازم به ذکر است که پلیس استرالیا از منزل هکر نوجوان دو دستگاه لپتاپ اپل، یک گوشی و یک هارد دیسک (مرتبط با پرونده) پیدا کرد که در مجموع حاوی یک ترابایت اطلاعات حساس از مشتریان و بخش تجاری اپل بودند. البته کمپانی ساکن کوپرتینو به کاربران خود اطمینان داده هیچگونه اطلاعات خصوصی یا امنیتی از آنها به بیرون درز نکرده.

گفتنی است هکر نوجوان استرالیایی یکی از طرفداران برند اپل بوده و دوست داشته برای این شرکت کار کند. حملات وی به شبکه داخلی اپل نیز احتمالاً نوعی خودنمایی برای استخدام در کمپانی بوده چرا که او از اطلاعات مسروقه هیچ سوء استفاده ای نکرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • yohan

    واسه خودنمایی چه نفوذی انجام داده و جالب تر اینکه ۲ سال مخفی مونده و سوء استفاده ای نکرده!

  • thepjt

    والا من که به سی سال سن اصلا نمیدونم برای هک کردن باید از چه نرم افزاری استفاده کرد و حتی کد آماده هم بهم بدند با راهنمای استفاده ، نمیتونم ازش استفاده کنم.

    موندم نیم وجبی چطوری و از کجا روش هک کردن رو یاد گرفته ... دمش گرم !

  • acoleman

    عجب مغذی هنوز به سن قانونی نرسیده شرکت آپلو هک کرده اونی که بخواد این پسرو سه سال بندازه تو زندان باید خودشو دار بزنه

    • امیر حاتمی

      اپل درو پیکر نداره

  • Ali۰۱.

    استعداد ناب

مطالب پیشنهادی