ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

اجرای سهمیه بندی بنزین در نیمه دوم آبان ماه؛ ابهام در مورد نرخ بنزین آزاد

کاهش ارزش پول ملی کشورمان که اختلاف شدید قیمت بنزین با خارج از مرزها را به دنبال داشته عمده ترین و شاید تنها دلیلی است که سبب شده است قاچاق بنزین این روزها بیشتر از ایام ...

زهرا ملکی
زهرا ملکی منتشر شده در ۲۹ مهر ۱۳۹۷  |  ۲۰:۴۵

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

کاهش ارزش پول ملی کشورمان که اختلاف شدید قیمت بنزین با خارج از مرزها را به دنبال داشته عمده ترین و شاید تنها دلیلی است که سبب شده است قاچاق بنزین این روزها بیشتر از ایام گذشته مورد توجه قاچاقچیان قرار گیرد. طبق تحقیقاتی که به تازگی صورت گرفته و با توجه به قیمت بنزین در کشورهای مختلف جهان در سپتامبر 2018 که در سایت globalpetrolprices موجود است قیمت بنزین هم اکنون در ایران 0.29 دلار بوده و این موضوع حکایت از این دارد که بنزین ایران بعد از ونزوئلا، ارزان‌ترین بنزین در جهان است. در واقع با ثابت ماندن قیمت بنزین از سال 94 تاکنون، کشورمان به یکی از اصلی ترین مراکز قاچاق بنزین در جهان تبدیل شده است.

همین موضوع سبب شده که مجددا بحث بازگشت کارت های سوخت و یا حتی دو نرخی شدن بهای آن مطرح شود. در سال های اخیر و به ویژه پس از برچیده شدن کارت های سوخت، مصرف بنزین روند صعودی به خود گرفته و همین موضوع باعث ایجاد نگرانی هایی در میان مسئولین شده است.

کشف 15 هزار و 245 لیتر سوخت قاجاق در 24 مردادماه سال جاری در مرزهای خراسان رضوی خود به تنهایی حکابت از سود بالای قاچاقچیان بنزین دارد. گفته می شود این محموله قاچاق 257 میلیون و 148 ارزش داشته است.

باید در نظر داشت که بخشی از بنزین کشور وارداتی است و قاچاق بنزین می تواند یکی از بزرگترین منابع هدر رفت سرمایه ارزی در نظر گرفته شود.

گفته می شود در راستای مبارزه با قاچاق بنزین و جلوگیری از هدر رفت هرچه بیشتر منابع کشور بحث فعال سازی مجدد کارت سوخت ها و دونرخی شدن بهای بنزین در دستور کار مجلس قرار گرفته است.

جلال میرزایی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در این باره در مصاحبه با خبرگزاری ها عنوان کرده است که به احتمال زیاد از دو هفته آینده یعنی پس از اربعین حسینی بنزین دو نرخی خواهد شد.

قیمت بنزین

به گفته وی احتمالا ماهانه بین 60 تا 80 لیتر بنزین هزار تومانی که نرخ آن برابر با نرخ فعلی سوخت است در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد و در صورتی که خودروسواران تمایل به استفاده بیشتر از بنزین به صورت ماهانه داشته باشند باید بنزین گرانتری را خریداری کنند. هنوز در مورد نرخ دوم بنزین اطلاعاتی درز نکرده است و گفته می شود که مسئولان ذیربط در این باره به جمع‌بندی نهایی نرسیده اند.

با توجه به اینکه چندین سال می شود که کارت سوخت افراد مورد استفاده قرار نگرفته و جایگاه های سوخت از کارت سوخت خود استفاده می کنند احتمال مفقود شدن کارت های سوخت وجود دارد.
میرزایی در مورد افرادی که به هر دلیل کارت سوخت ندارند و یا کارت سوخت آنها مفقود شده  توضیح داده است که مراکزی در این رابطه در نظر گرفته خواهد شد تا کسانی که به هر دلیل کارت سوخت ندارند به این مراکز مراجعه کرده و کارت سوخت خود را دریافت کنند. جای هیچ گونه نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • Reza Yahyavi

    کشور ما بنبست نداره
    فقط مثل ۱ دایره سالهاست دور خودمون میچرخیم
    ....

  • hosein n

    همچی تکراری. هر سری میخوان بنزینو گرون کنن این بامبولارو درمیارن.... عدم وجود ذات

  • Cyrus Sushiant

    وقتی روز به روز پول ما بی ارزش تر بشه خب مشخصه بنزین ما اروزن ترین بنزین جهان میشه. یعنی اصل ماجرا رو بیخیال شدن دنبال این فقط سود جیب خودشون رو زیاد کنن.

  • naser gh

    این داستانا همش کشکه میخوان بنزین گرون کنن نمیدونن چه گوهی بخورن با هفت جدو ابادیشون یه مدت دیگه اون 60_80 لیتر 1000 تومنی هم حذف میشه عین دفعه بعد نرخ دوم میشه نرخ اصلی. با این همه نفت و گاز و منابع طبیعی که تو کشور وجود داره الان باید تمام انرژیها رایگان باشه عین ترکمنستان ولی این اخوندای حرومزاده هیچ وقت سیر نمیشن

    • hosein n

      آفرین دقیقا همش الکی. هر سری میخوان گرون کنن قاچاق بهانه میکنن باز سری بعد میگن بنزین تو ایران ارزونه نه والا دیگه هیچی ارزون نیست هی چاخان پشت چاخان. قاچاقچی بگیر چکار به قیمت بنزین داری

  • meyoucat

    #به_عقب_برنمیگردیم

    • ilyma13

      آره به عقب خوابیدیم

    • OLD

      زارت
      تو این چهل سال دارین به سرعت نور به عقب بر میگردین یکم دیگه مونده به عصر طلایی صدر اسلام برسید
      بعد میگی به عقب برنمی گردیم؟ تو این چهل سال کی به سمت جلو پیشرفت داشتیم که حالا میگی به عقب برنمیگردیم ؟ :)))))))))))

  • ilyma13

    مردم جوری بیخیال همه چی رو گذروندن که دیگه هر بلایی میخوان راحت و بی نگرانی سر مردم میارن...
    این دنیا که جهنم بود برامون به امید اون دنیا...

مطالب پیشنهادی