ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آغاز تغییرات جدی در دیجی‌کالا؛ ارتباط با ۳۱۲ فروشنده قطع شد

پلتفرم فروشگاهی دیجی‌کالا (مارکت‌پلِیس) بیشتر از یک سال است که آغاز به کار کرده. این روند اگرچه حجم فعالیت‌های دیجی‌کالا و حق انتخاب مشتریان را افزایش داده اما از سوی دیگر باعث ایجاد تجربه‌های کمتر ...

امیر مستکین
امیر مستکین منتشر شده در ۲۹ مهر ۱۳۹۷  |  ۱۰:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

پلتفرم فروشگاهی دیجی‌کالا (مارکت‌پلِیس) بیشتر از یک سال است که آغاز به کار کرده. این روند اگرچه حجم فعالیت‌های دیجی‌کالا و حق انتخاب مشتریان را افزایش داده اما از سوی دیگر باعث ایجاد تجربه‌های کمتر از حد استاندارد نیز شده بود. اکنون این موارد باعث شده تا دیجی‌کالا به تازگی اعلام کند که ارتباط خود را با ۳۱۲ فروشنده به شکل کامل قطع کرده است.

بزرگترین فروشگاه اینترنتی ایران که به نظر می‌رسد آغاز تغییرات را جدی گرفته، در توییتر خود اعلام کرده است که در راستای پایبندی به اصلی‌ترین ارزش سازمانی خود یعنی مشتری‌مداری و به منظور ایجاد فضای سالم رقابت در مارکت‌پلیس، از مجموع ۱۵ هزار فروشنده، ارتباط خود را با ۳۱۲ فروشنده که محصولاتشان را در این پلتفرم ارائه می‌کردند قطع کرده است.

دیجی‌کالا علت این قطع همکاری را تخلف‌هایی همچون گران‌فروشی، کالاهای غیراصل، عدم تعهد به زمان ارسال و موارد مشابه اعلام کرده و وعده داده است که به زودی جزییات بیشتری را در این رابطه اعلام خواهد کرد.

این تغییرات در دیجی‌کالا از جایی سرچشمه می‌گیرند که در روزهای اخیر و با آشفتگی بازار ارز، تصاویر زیادی در بین کاربران رد و بدل می‌شد که در آن دیجی‌کالا به گرانفروشی متهم می‌شد در حالی که با نگاهی دقیق‌تر به این موارد می‌شد فهمید که فروشنده اصلی کالا، یکی از هزاران تامین‌کننده اجناس در این پلتفرم است.

این فروشگاه در پاسخ به یکی از کاربران که پرسیده بود برای مشتریانی که کالای غیر اصل دریافت کرده بودند چه کاری انجام شده گفت که کالا از مشتری پس گرفته شده، مبلغ به صورت کامل به مشتری برگردانده شده و کارت هدیه‌ای هم برای وی ارسال شده است. از سوی دیگر فروشنده نیز جریمه و پنل وی بسته شده است.

این فروشگاه همچنین با اشاره به ثبت ده‌ها هزار سفارش در روز، حجم چنین تخلفاتی را کمتر از یک درصد عنوان کرده است. به نظر می‌رسد دیجی‌کالا نظارت جدی بر عملکرد فروشندگانش را برای حفظ اعتباری که در ۱۱ سال گذشته به دست آورده بود را آغاز کرده است. باید دید در روزهای آینده تعداد فروشندگانی که با آنها قطع همکاری می‌شود به چه تعدادی خواهد رسید و آیا در ماه‌های آتی با نظارت دقیق‌تر، باز هم شاهد چنین اتفاقاتی خواهیم بود یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
نظرات ثبت شده (23 مورد)
  • Zaman Rezaei

    من آخرین باز فکر کنم یه ماه پیش بود که رفتم بخش موبایل سایت، و عجیب موبایل های بنجل با قیمت های فضائی توش ریخته شده بود...

  • Amir Disx

    یه موس خریدم که وارد کننده و گارانتی و... خود دیجی کالا هست،در معنای واقعی فیک و آشغال،حالا کی دزده؟!

  • hossein everhossein

    دوستی که میگی دیجی دزد! کیه که الان دزد نباشه

  • KHRTM

    یه کابل شبکه tp-link خریدم از دیجی کالا، روی بسته بندی نوشته tp-link ، اما روی کابل نوشته YZ NETWDRK

    جالبه نظرم رو هم تایید نکردن نامرد ها،
    چه گارانتی اصالت کالایی، ?

  • omid99

    بعد از اینکه دستشون در فروش گوشی های اپلی که از واردکننده رسمی با ارز 4200 تومنی رو شد(حدود 30.000 گوشی) تمام گوشی ها یک شبه در سایت دیجی کالا ناموجود شد!!

  • amir hooshmand

    اینو فرستادم کاربر گرامی

    سلام

    متاسفانه نظر زیر به دلیل مغایرت با قوانین و شرایط ارسال نظر، تایید نشد.

    سلام قیمت واقعی این محصول زیر چهار میلیون هست تا الانم به امید ارزون تر شدن در دیجیکالا صبر کردم که مطمئن باشم کالای اصل بدستم میرسه ولی نه تنها ارزون تر نشد گرون تر هم کردید درحالی که قیمت ارز تقریبا ثابت بوده اگر این گرون فروشی ادامه پیدا کنه مشتریاتونو از دست میدید باتشکر.

  • PC Games

    هنوز هم خیلی زیاد هستن
    و خودشون رو به خاب زدن برای نمونه دو فروشگاه گیفو و ای تی پخش در دیجی کالا رو دنبال کنید یک هادر دیسک بازار رو که تو اوج گرونی 570 تومن بود 900 هزار تومن میفروختن من این رو به دیجی اعلام کردم و جوابی نگرفتم
    این فروشگاه ها رویای پولدار شدن از طریق مشتریهای عمدتا شهرستانی رو دارن که جنس به دستشون نمیرسه مجبورن از دیجی بخرن
    خودشون میدونن سیستم چخبره و حذف 300 فروشگاه چاره کار نیست
    بعلاوه اقلام بسیار بی کیفیت تو حوزه پوشاک و لوازم جانبی داره بیداد میکنه

  • Maziyar Salehi

    دیجیکالا در گذشته واقعا بینظیر بوده ، من خودم شخصا تمام خریدامو از دیجیکالا کردم ، حتی اگه گرونتر از بازار هم بوده باشه . چون این فروشگاه تضمین قیمت داشته و منم خیلی راحت پیش فاکتور قیمت بازار رو میفرستادم و مابه تفاوت قیمت رو ازشون میگرفتم ( البته این حرف مال ۱.۵ سال پیشه ) ، ولی از زمانی که بعضی از سیاست های دیجیکالا تغییر کرد و خودشو خیلی گنده دونست اوضاع خراب شد . دیجیکالا میخواست با ورود فروشنده های شخص ثالث و تبدیل شدن به مارکت پلیس ، خودشو تبدیل کنه به فروشگاه بین المللی مثل آمازون و ebay ولی با این نظارتش گند زده به اون سابقه و ابرویی که داشته .

  • Parham Poorjamshid

    تجربه خوب خرید از دیجی کالا کم ندارم. اما باید واقع بین بود. مشتری از یه سایت تجربه ی خوب رو وظیفه میدونه و اگه کوچکترین مشکلی پیش بیاد به چشم بد به اون فروشگاه نگاه میکنه.
    من همیشه دیجیکالا رو دوس داشتم چون تجربه خرید رو برام خیلی آسون و عالی کرده بود، اما یه لپتاپ سفارش دادم، بعد از اینکه رسید و جعبه رو باز کردم دیدم یه خط پشت لپتاپ هست، برای پیگیری هر کاری گفتن (از فرستادن فیلم تا پر کردن یه فرم) انجام دادم اما آخرش نه عوض کردن و نه حتی پس گرفتن. یه بارم یه پنکه ایستاده سفارش دادم. به کل یه چیز دیگه فرستادن برام (پس گرفتن البته)، آخرین خریدم هم فقط یه کابل بود که دوهفته تاخیر در ارسال بهش خورد. فکر نکنم دیگه خریدی داشته باشم ازش

  • amir hooshmand

    منم جدا از گرونفروشیش یه بار باطری فیک برام فرستاد هرچند که پسش گرفت و پولشو داد و خبری از کارت هدیه نبود

نمایش نظرات بیشتر
مطالب پیشنهادی